Gjest dubro Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Jeg var delvis sykemeldt i nesten 9 måneder, og har nå vært helt friskmeldt i litt over 3 måneder. Vet noen når jeg har opparbeidet meg fulle sykemeldingsrettigheter igjen? Grunnen til at jeg spør, er at jeg nå er blitt gravid. Er i fin form, så ingenting tyder på at jeg er i behov av sykemelding ennå, men kan være greit å vite. Har lest noen steder at jeg må jobbe 26 hele uker hvis man var sykemeldt et år, før man har fulle rettigheter igjen. Jeg var som sagt sykemeldt i 9 måneder, men det spiller kanskje ingen rolle? Hadde vært fint om noen kunne svare meg på dette.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Du må ha vært i jobb i et halvt år (26 uker) uten sykemeldinger i denne arbeidsperioden. Da "nuller du ut" sykemeldingsperioden du hadde sist. Gratulerer med graviditeten!
aline Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 stemmer det, 26 uker må man jobbe før man har fulle rettigheter. Jeg ble syk før denne perioden, og de første 16 dagene som arbeidsgiver betaler var ikke noe problem, det dekket de, men hadde jeg da blitt sykemeldt utover disse dagene firmaet dekker, så hadde jeg blitt gående uten lønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå