Gå til innhold

Ha tomatplanter inne? For kaldt ute..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, høsten skulle da virkelig komme tidlig i år. Vinden blåser så sterkt at tomatplantene mine ikke hadde sjans til å stå ute lengre, og nå er de pent plassert på soverommet (har plassmangel og dette var det eneste stedet 9 planter fikk plass). Kan de bli modne inne? Noen er blitt så store at de burde begynne å få annen farge enn grønn (vet dette da jeg hadde samme sort i fjor), mens andre er fortsatt ikke helt fullvoksne (men har tatt av alle de som er veldig små + blomstene).

Har fått tips om å plukke de av og legge de sammen med et eple.. Har ikke gjort dette med alle, kun med en tomat som datt av i vinden sist onsdag, la den i en slikk gjennomsiktig boks du kjøper cherrytomater i sammen med et eple men syns ikke jeg ser noen forksjell (annet enn at det lukter eple fra boksen de ligger i), hvor lang tid skal dette ca ta?

Er bare andre året jeg har tomatplanter, og i fjor holdt været seg til laaangt på høsten, så da rakk de å modne ute, så har ikke noen erfaring med dette. Nå håper jeg at jeg får hjelp, får det ville vært synd å miste så mange, fine tomater.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg vet om flere som har dyrket tomater i stuen - så jeg tror det skal gå greit. :)

Skrevet

Jeg plukker av tomatene og lar de modne inne... gidder ikke ta inn hele planten

Skrevet

Jeg plukker av tomatene og legger de på kjøkkenbenken. Der er det godt med lys og tomatene blir fort modne (2-3 dager).

Skrevet

Tok inn mine to tomatplanter, og tomatene ble da modne etter hvert. Bare pass på at plantene får rikelig med vann og lys. Det gikk sakte med modningen, men du verden så gode de tomatene var :sikle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...