Fanta Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Svigermor kjøpte seg nytt kjøleskap for noen uker siden. Nå har motoren blitt ødelagt. De som reparerer for foretningen der hun kjøpte det sa det var mange som hadde opplevd det samme. Nå er det gått en uke siden repratøren hentet motoren. Butikken sa hun ikke hadde krav på å få et nytt skap eller heve kjøpet, kun få det reparert. Noen som vet om detter stemmer? Hun vil helst heve kjøpet, og kjøpe ett annet merke, eller få det byttet i ett nytt. Hun er redd hun blir "plaget" med det siden det allerede er feil på det.
Gjest Blondie65 Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Svigermor kjøpte seg nytt kjøleskap for noen uker siden. Nå har motoren blitt ødelagt. De som reparerer for foretningen der hun kjøpte det sa det var mange som hadde opplevd det samme. Nå er det gått en uke siden repratøren hentet motoren. Butikken sa hun ikke hadde krav på å få et nytt skap eller heve kjøpet, kun få det reparert. Noen som vet om detter stemmer? Hun vil helst heve kjøpet, og kjøpe ett annet merke, eller få det byttet i ett nytt. Hun er redd hun blir "plaget" med det siden det allerede er feil på det. I følge forbrukerkjøpsloven har butikken krav på å rette feilen - kanskje din svigermor burde prøve å få avslag i prisen isteden? Når det er sagt har jeg svært lite sans for butikker som selger vare der de vet at motoren har det med å ryke. Kanskje hun kan høre med dem om de er villig til å heve siden hun har fått et av "mandagsskapene"? Jeg tror ikke at din svigermor trenger å bekymre seg så mye for om kjøleskapet har en varig skavank - ny motor skal være det samme som fullgodt nytt kjøleskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå