Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sminker meg veldig skjelden, kun hvis jeg skal noe spesielt. Derfor har jeg liten trening i å sminke meg, pluss at jeg ikke aner hva slags farger jeg kler. Nå næmer en anledning seg... Derfor trenger jeg litt hjelp...

Jeg har vanlig brunt hår og mørkebrune øyne. Ganske "mørk" hudfarge, er av typen som blir veldig lett brun. Lurer derfor på hva slags sminke-farger jeg kler?

Sort mascara eller en annen farge?

Hvilken farge på øyenskygge?

Hvilken farge på leppestift?

Eyeliner?

Annen sminke som anbefales å bruke?

Liker ikke å bruke mye sminke, synes det skal lite til før jeg ser oversminka ut... Lurer også på hvilke merker som regnes som bra (men har begrenset budsjett!). Har som sagt ikke peiling, så jeg håper noen av dere har det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

næh? jeg har alltid sett for meg deg som blond! jeg aner ikke hvorfor... hehe!

du kan bruke sort mascara, øyenskygge i jordfarger, gjerne eyeliner, men du er slettes ikke nødt til å pese på med sminke, dersom du ikke liker det. på leppene kan du bruke hva du vil, egentlig... er blondiner som skal være påpasselige her. gjerne bare lipgloss/pomade, hvis du vil ha en clean look.

av merker er det masse billig som er vel så bra som de dyre, men ikke ta noe billig på huden. ikke sikkert du har behov for noe, men hvis du vil bruke f eks pudder, så ville jeg anbefalt mineralsminke (min favoritt er everyday minerals, men den må bestilles fra utlandet).

håper du fikk noe ut av dette, men jeg er ikke stylist, altså :)

Skrevet
næh? jeg har alltid sett for meg deg som blond! jeg aner ikke hvorfor... hehe!

du kan bruke sort mascara, øyenskygge i jordfarger, gjerne eyeliner, men du er slettes ikke nødt til å pese på med sminke, dersom du ikke liker det. på leppene kan du bruke hva du vil, egentlig... er blondiner som skal være påpasselige her. gjerne bare lipgloss/pomade, hvis du vil ha en clean look.

av merker er det masse billig som er vel så bra som de dyre, men ikke ta noe billig på huden. ikke sikkert du har behov for noe, men hvis du vil bruke f eks pudder, så ville jeg anbefalt mineralsminke (min favoritt er everyday minerals, men den må bestilles fra utlandet).

håper du fikk noe ut av dette, men jeg er ikke stylist, altså :)

Takk!

Til stor hjelp!

:)

Skrevet

Hvis du har Body Shop i nærheten av deg kan du gå dit og be om en makeover, de har det hele tiden, og det er gratis.

Skrevet
Hvis du har Body Shop i nærheten av deg kan du gå dit og be om en makeover, de har det hele tiden, og det er gratis.

De fleste gode parfymerier vil nok helt sikkert hjelpe deg med sminke og legge på deg om du ber om det :) Jeg syns iallefall alltid jeg får god hjelp hos Esthetique!

Skrevet

Joa, men jeg synes det er et mye større press til å kjøpe (mange og dyre!) produkter der enn på Body Shop...

Skrevet
Joa, men jeg synes det er et mye større press til å kjøpe (mange og dyre!) produkter der enn på Body Shop...

Det vil sikkert være stor forskjell fra butikk til butikk, da jeg har opplevd mest kjøpepress hos Body Shop :) Pluss jeg er ikke så glad i sminken derfra, og er mer fornøyd med å kunne velge mellom mange forskjellige merker hos større parfymerier.

Men uansett, tips om farger man bør bruke osv, kan man jo få på både BodyShop og andre parfymerier uten at man trenger å kjøpe noe der :)

Skrevet

Til daglig kan du bruke en beige/champagnefarget skygge sammen med sort maskara. Lysne området under øynene og over kinnbeina med en tryllepenn, her finnes det mange typer men jeg synes YSL Touche Eclat er den beste. Naturlig rouge i kinnnene (en varm rosatone kler de fleste) og lipgloss er nok til daglig.

Til litt finere bruk kan du prøve en mørkere skygge. Siden du er redd for å se oversminket ut, kan du velge en matt skygge i grå/brun/lilla. De aller fleste merker har denne nyansen som gjerne kalles taupe. En nøytral leppestift er også fint, og du ser ikke sminket ut. Sjekk ut Chanel Hydrabase i fargene Morning Rose eller Bengal.

Skrevet
Det vil sikkert være stor forskjell fra butikk til butikk, da jeg har opplevd mest kjøpepress hos Body Shop :) Pluss jeg er ikke så glad i sminken derfra, og er mer fornøyd med å kunne velge mellom mange forskjellige merker hos større parfymerier.

Men uansett, tips om farger man bør bruke osv, kan man jo få på både BodyShop og andre parfymerier uten at man trenger å kjøpe noe der :)

Ja, det var det jeg mente; bare få tips uten nødvendigvis å kjøpe noe. Når jeg har gått inn på et parfymeri, fått masse (og god, for all del!) hjelp, synes jeg det er forferdelig å gå derfra uten å kjøpe et eneste produkt. Føler meg som DEN snylteren, og de ansatte sender en jo gjerne litt stygge blikk også. Har ikke like dårlig samvittighet overfor disse BS-damene hehe. Jeg mener, når de hele tiden har en diger plakat med "gratis sminkeveiledning" i vinduet må de jo regne med at folk benytter seg av det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...