Gå til innhold

samboer klikker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_flua_*
Skrevet

Har bodd sammen med typen (28)i et halv år nå. Han har alltid hatt et veldig vanskelig forhold til alkohol. Han klarer ikke å stoppe før han blir totalt drita. Så kommer han hjem til meg og begynner å kangle. Dette har skjedd mange ganger. Hender han sitter der og sier at han bare vil dø. Syns dt er veldig vanskelig å høre han si det med tanke på at vi er prøvere og på boligjakt.

Igår skjedde det igjen. Jeg var på jobb og han inviterte en jobbkamerat hjem. Til meg sa han at de skulle ta etpar glass vin. Ja, jeg visste vel hvordan det kom til å gå; når jeg kom hjem satt han i sofaen, drita og klar til krangling. Denne gangen ble det også snakk om at han bare ville dø. Og for første gang ble han så hissig at han sparka møbler omkring. Jeg føler jeg ikke har NOE kontroll på ham når han blir slik. Men jeg var faktisk klar på at han kom til å være så full, så jeg tok samtalen vår opp på mobilen, helt fra starten,en normal samtale, og utviklinga. Jeg storgrein, og må si jeg syns det var veldig vanskelig å høre på etterpå!

Idag unnskylda han seg veldig. Sa at alkoholen slo helt feil. Jeg sa at jeg ikke orka mer. Blir helt ødelagt hver gang dette skjer. Fortalte at jeg hadde tatt opp samtalen. Han la seg helt flat, sa at det var meg og familie som gjorde at han ville leve. han kom aldri til å bli tøff nok til å ta livet av seg,sa han. OG han bare får slike tanker når fylla slår feil. Men nå hadde han skjønt at han faktisk må slutte å drikke. ok med ett glass vin,men ikke mer. og han vil slutte for vår skyld.Må bare få sagt at han er en fantastisk person ellers. Så god og trygg å være med!!! Jeg elsker han over alt!!

uff, ble langt dette. Håper noen gidder å lese alt.

Det jeg tenker på nå er om jeg gjør det rette med gi han en ny sjanse. Livet stiller seg annerledes når vi får hus og barn. Og bør jeg la han høre opptaket, eller kan det bare gjøre ting verre??

hilsen lille meg :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det er noen som ikke takler alkohol. Synes det kan være greit at han hører opptaket slik at han vet hvordan han faktisk oppfører seg. Han bør vel tenke på å begrense alkoholinntaket drastisk? Er ikke rettferdig overfor de rundt ham at han bruker folk som søppelkasser hver gang han drikker. Uholdbart for deg, og vil han ha deg i livet sitt brude han gjøre noe med saken.

Skrevet

At han blir slik pga alkohol er ingen unnskyldning. Jeg hadde krevd at han tok ansvar for det, ved å begrense alkoholinntaket sitt, ellers hadde jeg neppe villet fortsette forholdet.

Gjest Gjest_flua_*
Skrevet
Huff, det er noen som ikke takler alkohol. Synes det kan være greit at han hører opptaket slik at han vet hvordan han faktisk oppfører seg. Han bør vel tenke på å begrense alkoholinntaket drastisk? Er ikke rettferdig overfor de rundt ham at han bruker folk som søppelkasser hver gang han drikker. Uholdbart for deg, og vil han ha deg i livet sitt brude han gjøre noe med saken.

Nå har han jo faktisk da komt så langt at han innser at han ikke kan drikke. :) og bare det er et stort steg synes jeg. Før han fortalte meg at han forstod og ville slutte å drikke, så sa jeg at han værsegod skulle få høre hvordan han behandla meg i fylla. Men etter at han sa at skulle slutte og prata litt om det, så ble jeg litt i tvil om det kanskje blir litt mye å presse på han opptaket. For det er veldig sterkt, syns ihvertfall jeg. Han sa at han bare har negative tanker om seg selv i fylla, men sa at det var blitt mye bedre etter vi ble sammen. Men om det skulle komme når han er edru, skal han søke hjelp. Han har veldig dårlige tanker om helsevesenet generelt. Han har gått til psykolog før, men takla ikke at han måtte rippe opp i fortiden sin, og han ble voldelig mot den stakkarsterapeuten.. Så etter en lik dårlig opplevelse,har han ingen tro på psykologer.

Skrevet
Det jeg tenker på nå er om jeg gjør det rette med gi han en ny sjanse. Livet stiller seg annerledes når vi får hus og barn. Og bør jeg la han høre opptaket, eller kan det bare gjøre ting verre??

Ting stiller seg IKKE annerledes om dere får hus og barn... Ville ikke satset penger på at det ble bedre av den grunn. Dersom du virkelig vil gi han en ny sjangse ville jeg bedt ham ta tak i sitt eget liv og livsførsel FØR dere gikk til anskaffelse av hus og barn. Dersom han klarer det, kan du vurdere å ta forholdet videre. Miljøendringer endrer ikke personligheter... Du kan heller ikke endre hans personlighetstrekk, det er noe han må ta tak i selv...

Lykke til!

Gjest Gjest_flua_*
Skrevet
At han blir slik pga alkohol er ingen unnskyldning. Jeg hadde krevd at han tok ansvar for det, ved å begrense alkoholinntaket sitt, ellers hadde jeg neppe villet fortsette forholdet.

jo, men han forstår det nå. Det var jo HAN som sa at han bare må slutte å drikke.

Det er bare det at det er blitt sagt å mye dumt. Han har ødelagt noe i forholdet. Bare det at jeg ikke er trygg sammen med han når han er full Men også alt som blir sagt. Så idag har jeg egentlig bare fått klump i halsen når jeg har sett på han, for jeg husker å altfor godt alt han sa i går. Tror nok disse episodene knekker litt og litt av mine følelser for han. Men nå kan jeg ikke tenke på han eller snakke med han i tlf engang før jeg får gråten i halsen. :gråte:

Skrevet

Begynn med prevensjon og sett husleting på vent til han faktisk HAR sluttet å drikke over litt tid, i alle fall noen måneder og gjennom sånn som julebordsesongen og jul der det er alkohol lett tilgjengelig. Det er stor forskjell på å si at han skal slutte å drikke, og på å faktisk klare å gjennomføre det.

Skrevet

Jeg tror dere bør være bevisst på at dette problemet trolig aldri vil forsvinne før han kutter alkoholen HELT. Jeg har ingen tro på at det vil gå greit å ta seg et glass vin nå og da, for det VIL komme til å skeie ut i noen tilfeller. Som oftest går det greit å stoppe hvis han tar seg veldig godt sammen, men det vil alltid være tilfeller hjemme f.eks hvor han ikke kommer til å klare å stoppe. Hvis du har planer om å få både hus og barn med ham, så ville jeg ikke godtatt at han rørte alkohol.

Skrevet

For mange som sliter med å kontrollere seg i fylla så kan det være en skikkelig oppveker å se/høre seg selv. Vet om noen som har gjort dette og det fikk hvertfall en av dem til å slutte helt med alkohol.

Forholdet deres slik det er nå kan umulig være godt, hans måte å takle ting på er jo med vold (gikk til angrep på psykologen) og drikking, det kan du ikke bringe et barn inni, det er galskap.

Jeg synes du skal la han få høre opptaket og hvis det ikke hjelper så bør du revurdere hele forholdet.

Skrevet
jo, men han forstår det nå. Det var jo HAN som sa at han bare må slutte å drikke.

Det er bare det at det er blitt sagt å mye dumt. Han har ødelagt noe i forholdet. Bare det at jeg ikke er trygg sammen med han når han er full Men også alt som blir sagt. Så idag har jeg egentlig bare fått klump i halsen når jeg har sett på han, for jeg husker å altfor godt alt han sa i går. Tror nok disse episodene knekker litt og litt av mine følelser for han. Men nå kan jeg ikke tenke på han eller snakke med han i tlf engang før jeg får gråten i halsen. :gråte:

Ja, han forstår det kanskje akkurat nå. Men vent med å ta det som en sannhet til du ser om det holder over tid. Hva skjer neste gang? og gangen etter der? Hvis han over tid greier å holde seg, kan du begynne å tro det han sa I DAG.

Skrevet

Hvis han ikke har hørt opptaket så la han høre det nå, i ro og fred nå når den verste fylleangsten har gitt seg. Gi han tid til å tenke over det før dere diskuterer det.

Gjest Gjest_flua_*
Skrevet
Begynn med prevensjon og sett husleting på vent til han faktisk HAR sluttet å drikke over litt tid, i alle fall noen måneder og gjennom sånn som julebordsesongen og jul der det er alkohol lett tilgjengelig. Det er stor forskjell på å si at han skal slutte å drikke, og på å faktisk klare å gjennomføre det.

Ja jeg vet. Men nå var vi på visning i helgen, og har vært i banken for å få lån. Og jeg vil så gjerne stole på at han kan klare det. Han har jo roa seg veldig med drikkinga etter at jeg truet med å gå fordi han festa for ofte. Og jeg VET at han vil gjøre alt for å bli pappa. Vil jo svært gjerne få barn snart jeg også da..

Sa til han idag at om vi skulle få barn og han fortsatte med vill festing så tar det meg ingenting å ta ungen og reise. For da er det ikke OSS vi må tenke på, men barnet.

Skrevet
Ja jeg vet. Men nå var vi på visning i helgen, og har vært i banken for å få lån. Og jeg vil så gjerne stole på at han kan klare det. Han har jo roa seg veldig med drikkinga etter at jeg truet med å gå fordi han festa for ofte. Og jeg VET at han vil gjøre alt for å bli pappa. Vil jo svært gjerne få barn snart jeg også da..

Sa til han idag at om vi skulle få barn og han fortsatte med vill festing så tar det meg ingenting å ta ungen og reise. For da er det ikke OSS vi må tenke på, men barnet.

Det er ikke noe problem å takke nei til lånet selv om banken innvilger det. Sier du til ham at du vil vente med hus og barn til du vet du kan stole på ham, så vil det gjøre inntrykk på ham, og det er større sjanse for at han også senere vil huske å la være å drikke.

Jeg synes du bør være oppmerksom på at brudd mellom foreldrene er vanskelig for barn, selv om du kanskje klarer det fint. Jeg har selv gjort feilen å få barn med en som bl.a. ikke klarer å oppføre seg som folk i fylla - han flyttet langt bort da det ble slutt, og jeg sitter her med et lite barn som prater om pappa hver dag, og som ikke forstår hvorfor h*n ikke har en pappa som engasjerer seg, mens alle de andre ungene i barnehagen har kjærlige fedre som ofte henter og bringer ungene sine dit. Det gjør vondt å se et lite barn som føler seg så forlatt av pappan sin.

Skrevet

Jeg skjønner ikke at du tør planlegge en fremtid med han før han får kontroll på problemet sitt...

Gjest Gjest_flua_*
Skrevet

Han skal få høre opptaket ikveld. Jeg vil virkelig gi han en sjanse siden jeg virkelig elsker den han er når han er edru. Det verste e at han har venner om gjør alt de kan for å få han med på fest. MEn han sa at om han skulle måtte fortelle dem at han ikke kan drikke mer fordi han blir en idiot i fylla, så skulle han gjøre det.

Skrevet

Enig i dette. Det er veldig bra at han innser at han har et problem, men derfra til å klare å gjennomføre det over tid er fortsatt et stykke, og ikke alle klarer det. Jeg ville også ventet med de store forpliktelsene som barn og hus inntil jeg visste at han klarer dette over tid. Når det er sagt er det selvsagt rosverdig at han skjønner at han må kutte ut alkoholen.

Skrevet

Som sagt, jeg tror det er viktig å legge vekt på at han må kutte alkoholen HELT og ikke bare delvis..

Skrevet

Vil du ha barn med han også om han fortsetter å drikke og oppføre seg som en idiot i fylla? Det er nemlig det det er størst sjanse for at han gjør, til han har bevist det motsatte. Uanset hvor mye du ønsker å tro på han, og hvor mye han ønsker å forandre seg, så er det rett og slett et faktum at det ikke er alle som klarer det. Flesteparten kan eller vil ikke endre seg, og dette bør du forholde deg til.

Og selv om du får et barn med han og siden går fra han, så kommer du mest sansynlig til å måtte sende barnet til han, i alle fall i helgene. Det skal VELDIG mye til før en av foreldrene blir fratatt samværsrett, så til det skjer noe dokumenterbart kommer du til å måtte være redd for hva han vil finne på om han tar et glass vin hver gang er sammen med barnet. Vil du virkelig deg selv og et eventuelt barn så vondt?

Det er ingenting som hindrer dere i å kjøpe hus eller prøve på barn om et år eller to dersom du ser at det går rette veien. Men før du ser at han skjerper seg vil jeg påstå at det er direkte ansvarsløst å prøve på å få barn, og det håper jeg du ser.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor lenge dere har vært sammen, men du skrev at dere har bodd sammen 6 mnd. Det er heller ikke veldig mye med tanke på at dere allerede planlegger barn sammen. (men nå spørs det jo hvor lenge dere har vært sammen da..)

Skrevet

Væ forsiktig så du ikke blir en av de kvinnene som får barn med en voldelig- og alkoholisert mann fordi du tror at alt blir bra når han får se det lille "nurket".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...