Gjest Gjest_Solsikke_* Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Jeg skal kle inn ett skap med fløyel. Dette høres kanskje litt rart ut men det blir ikke det Jeg må ha stoffet ganske fort så jeg tror ikke jeg orker å se etter fløyel på nettet. Er det noen som kan komme med tips til butikker hvor de har rimelig og greit utvalg av stoffer? Helst fløyel men iallefall svart. Bor i Bergen. Tusen takk!
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Jeg ville kikket i en butikk der de har stoff i meter vare. Vet i allefall at de har det i stoffbutikken i byen her
Gjest Neria Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Hva slags kvalitet trenger du på stoffet? Fløyel er så mye forskjellig... Bommulsfløyel er ganske tykt og stivt, viskosefløyel litt mykere. Ofte bruker butikkene betegnelsene velour eller chenille om billig stoff som har fløyelsutseende. Hvis det er greit at det er litt stretch i det og at det ikke er veldig tettvevd fløyel så pleier Jysk å ha pakker med 5 meter nervøs velour til en billig penge. Men dette er i syntetstoff så det er ganske brannfarlig i nærheten av levende lys. En bra postordrebutikk for stoff er Stoff og stil. Nettsidene deres er ikke så gode, men de leverer ganske raskt og er greie å snakke med på telefon. Ser at de har nervøs chenille. Dette er også stoff med litt stretch.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 De har nok svart fløyel på Donna Design i Strandgaten (ikke langt unna HM). Tror det ligger mellom en veskebutikk og en smykkebutikk, og de reklamerer for symaskiner i vinduet. Men det er ikke spesielt billig. Åhlens på Exhibition kan være verdt et besøk. De har hatt fløyel tidligere, og det er billigere enn Donna Design. Ellers har du Hansen og Dysvik i fjerde etasje på Bystasjonen. Kanskje de har der. Eller på Kid. Hvis du bare skal ha svart stoff er det billigst på Ikea, men tviler på at de har fløyel.
Grooo Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 Jysk har superbillig nervøs chenille hvis det kan brukes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå