MarianneE Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 har noen oppsrift på deilig grønnsakssuppe? Min er god, men litt...kjedelig. Har så lyst på, men er bare halvfornøyd med oppskrifta jeg har. A little help, anyone?
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Denne - kopiert direkte fra Eurydike i forumet her - er veldig god: Provencalsk grønnsakssuppe med byggryn og linser 60 gram byggryn 60 gram Puy-linser 1 løk 1 selleristang 1 liten purre 2 gulrøtter 1 boks hermetiske tomater 12 dl vann eller grønnsakskraft 3 fedd hvitløk timian olivenolje salt og pepper Legg byggryn i vann over natten. Surr finhakkede grønnsaker (- purre), hvitløk og timian i oljen, tilsett tomater, vann, linser og byggryn og kok ca. 35 min, eller til gryn/linser er møre. Ha purre i de siste 15 min av koketiden, og gjerne en neve hakket frisk basilikum eller bladpersille tilslutt, om du har. Server med litt extra virgin olivenolje på toppen. ... Jeg har lagd den uten stangselleri, men med enten maineper eller bladselleri i stedet. Det som "gjør" suppa er nok tomatene og hvitløken, og at det blir mye mat med linser og byggryn i. Om du har en "god neve" basilikum OG persille i på slutten blir den enda bedre Ellers er det godt å bruke kjøttkraft (storfe) i grønnsakssuppe, synes jeg, og ellers er det jo bare å bruke de ingrediensene man har tilgjengelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå