Umuriel Skrevet 25. september 2007 #21 Skrevet 25. september 2007 Masse penger til overs? Føler ikke akkurat at jeg ofrer så mye med 240 kr per måned.
Flua Skrevet 25. september 2007 #22 Skrevet 25. september 2007 Har ei jente fra Peru, gjennom SOS Barnebyer. Litt kontakt gjennom året, får et bilde og vi sender noen ord om oss. Synes det er fint at ungene får være med å bidra til noen konkret. Og, jeg trekkes litt over 200,- på kontoen hver mnd, jeg har ikke noe spes god råd, men DET har jeg faktisk råd til. Jeg ser ikke sammenhengen til M.P om å gi noen hundrelapper i mnd kontra det å besøke folk på sykehjemmet....
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2007 #23 Skrevet 26. september 2007 Vær forsiktige med å bruke Plan, jeg hadde fadderbarn gjennom dem i nesten 2 år fra 2003 til 2005, plutselig fikk jeg beskjed om at fadderbarnet ikke fantes i systemet etter 2002. Altså hadde jeg gitt penger i 2 år uten fadderbarn, ikke noe svar på hvor mine penger havnet! Brevene jeg fikk vet jeg ikke hvem som skrev, en arbeider i Plan kanskje? Jeg ville si opp avtalen og heller bruke SOS barnebyer, jeg vil vite at pengene kommer barn til gode og ikke bare sløses bort i et eller annet system. Har aldri sett maken til grinete folk jeg snakket med fra Plan da! Det er mange historier om Plan, om barn som ikke finnes og pakker som ikke havner hos fadderbarnet osv. Bruk SOS barnebyer, de har mye bedre rykte. Jeg vil tro pengene gikk til et lokalsamfunn i det landet du angivelig skulle hatt et fadderbarn jeg. Barnet man får tildelt er bare symbolsk i Plan. For å gi barnet et ansikt de kan forbinde med pengene som blir lagt i deres lokalsamfunn, og ditto for oss som givere. Jeg har ingen betenkeligheter med å være fadder i Plan. Jeg har nå fulgt fadderbarnet mitt i mange år. Jeg vil da også tro at det gjøres feil i Plan som i alle andre bedrifter. Etter å ha jobbet mange år i mange forskjellige store bedrifter så ser jeg at det er bare mennesker som jobber der også. Altså ingen firma er perfekte. Og ikke så profesjonelle som de vil ha det til heller. Men med Plan har jeg bare positive forestillinger. ( nei har ikke jobbet der ) Har alltid fått god hjelp når jeg har snakket med dem, og de er veldig gode på å gi muligheter for å få sende ting til fadderbarnet slik at det blir enklest mulig for oss som givere... Ja, det var nå min mening. Og ja jeg er fadder, og kommer til å være det så lenge jeg lever.
Kayli Skrevet 26. september 2007 #24 Skrevet 26. september 2007 Skjønner ikke åssen folk klarer dette, mens kanskje besteforeldrene og resten av familien de er relatert til med blod ikke ser de mer enn 3 ganger i året. Enkelt å sette penger inn på konto å utveksle noe brev, men for meg kunne jeg ikke gjort noe sånnt. Jeg glad de som har penger til dette tar seg av de som sårt trenger det, bare ikke tro det er like bra som å besøke bestemor eller bestefar på aldershjemmet 1 gang i måneden! Bare så det er sagt: å være fadder er, for meg, på ingen måte noen erstatning for kontakt med egen familie! Jeg har to spreke, herlige bestemødre som jeg besøker ofte!
agbre Skrevet 28. september 2007 Forfatter #25 Skrevet 28. september 2007 Agbre (trådstarter) I dag kom konvolutten jeg har ventet på. Nå har jeg blitt fadder til en gutt på ti år fra Kroatia. Har pløyd nettet nå for å finne ut mest mulig om landet hans og stedet han bor. Dette blir bra
Mediocre Skrevet 29. september 2007 #26 Skrevet 29. september 2007 Jeg er fadder for en nydelig jente fra Elfenbenskysten. Har vært det i to år nå, og selv om jeg er student og ikke har så mye å gi fra meg synes jeg dette er det minste jeg kan gjøre. Sender gave når hun har bursdag og til jul, og så skriver jeg noen par ord til henne i samme slengen (hun er bare 3 år, men kan jo lese det når hun blir eldre ).
momo Skrevet 30. september 2007 #27 Skrevet 30. september 2007 Har ikke fadderbarn. Men skal ordne med det med en gang vi får litt bedre orden på økonomien. Skal da ha fadderbarn gjennom Scanaid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå