Gå til innhold

Har du fadderbarn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurte på om noen her har fadderbarn.

Jeg bestemte meg i går, jeg. Skal bli spennende å se fra hvilke land det blir. Har bedt om ØstEuropa/Midtøsten.

På jobben i dag har jeg satt opp en lapp hvor jeg oppforder til å ta stafettpinnen. Kanskje kan vi bli flere på jobben hos meg. Ei tente på det med en gang. Mente det var bra for barna hennes også.

Så til dere som har fadderbarn.

Sender dere penger, gaver eller brev?

Har dere vært på besøk hos fadderbarnet?

Hvilke oranisasjon har dere fadderbarn gjennom?

Jeg valgte SOS Barnebyer jeg, men de to andre jeg veit om er heeelt sikkert vel så bra.

Hadde vært morsomt å høre fra flere som har eller skal få fadderbarn. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde et fadderbarn, men så ble hun voksen..og da fikk vi ingen "ny"..Er istedet besøkshjem for en jente på 8 år. Føler det mere givenede.

Skrevet

Vi har fadderbarn fra Bangladesh. Hun er 15, og vi får brev og tegnigner hver tredje - fjerde månde. Vi får vite om hvordan det går med henne, og hvordand et står til med familien hennes. Vi fikk f.eks. høre om vannpumper som var blitt satt opp i landsbyen hvor hun bor. :)

Skrevet

Jeg har hatt iBrasil gjennom SOS barnebyer men da han fylte 18, ble det ikke til at jeg fikk noen ny. Det fungeret ypperlig med jevnlig brev og tegninger, sendte jeg penger fikk jeg regnskap tilbake hva som var kjøpt inn til gutten og hva som gikk inn på sparekonto. Jeg har tenkt å få en ny, men det har ikke blitt enda

Skrevet

Har fadderbarn fra Sør-Amerika gjennom Plan. :)

Skrevet

Har ei jente fra Benin nå, siden prosjektet ble avsluttet i landsbyen til den jenta jeg hadde fra Indonesia. Det var uansett bare noen måneder til hun ble "voksen", men syntes det var utrolig greit at ny tildeling skjedde automatisk. Det er så lett å utsette. Begge var gjennom Plan.

Skrevet

Jeg har et fadderbarn fra Iran gjennom SOS barnebyer. Har vært fadder i 1 år og håper virkelig jeg fortsetter med det :)

Gjest Gjest_Ola_*
Skrevet

Vi hadde en gutt fra Nairobi, Kenya, men han er for lengst blitt voksen. Håper det går bra med ham.

Det er vel på tide å skaffe en ny person. Takk for påminnelsen :)

Skrevet

Jeg har fadderbarn i Vietnam gjennom Plan. Det fungerer veldig greit - vi sender små gaver og brev av og til og får jevnlig brev eller tegninger tilbake. Jeg synes det er veldig lærerikt og givende å ha et fadderbarn, ikke minst for barna mine.

Skrevet

Har fadderbarn fra Costa Rica, en nydelig gutt på 10 år :)

Har vært fadder ca. 1 år, og kommer til å fortsette med det.

Skrevet

Jeg tror jeg skal ønske meg fadderbarn til jul jeg :)

Skrevet
Jeg tror jeg skal ønske meg fadderbarn til jul jeg :)

Så herlig gaveønske!! Jeg får klump i halsen, jeg :klemmer:

Skrevet

Vær forsiktige med å bruke Plan, jeg hadde fadderbarn gjennom dem i nesten 2 år fra 2003 til 2005, plutselig fikk jeg beskjed om at fadderbarnet ikke fantes i systemet etter 2002.

Altså hadde jeg gitt penger i 2 år uten fadderbarn, ikke noe svar på hvor mine penger havnet! Brevene jeg fikk vet jeg ikke hvem som skrev, en arbeider i Plan kanskje?

Jeg ville si opp avtalen og heller bruke SOS barnebyer, jeg vil vite at pengene kommer barn til gode og ikke bare sløses bort i et eller annet system. Har aldri sett maken til grinete folk jeg snakket med fra Plan da!

Det er mange historier om Plan, om barn som ikke finnes og pakker som ikke havner hos fadderbarnet osv.

Bruk SOS barnebyer, de har mye bedre rykte.

Skrevet

passer heller bedre på min egen familie.

Skrevet

Jeg har vært fadder i ca 5 år til en jente i Guatemala.

Syns det er givende. Dette er gjennom Plan, og man støtter hele lokalsamfunnet og ikke bare barnet, så det er mange som får hjelp. Jeg kommer til å fortsette å være fadder så lenge det finnes organisasjoner som Plan.

Og så tar jeg vare på min egen familie samtidig som jeg lærer dem at man gjerne kan ofre litt for at andre mennesker skal få det like godt som dem, eller, i alle fall litt bedre enn før...

Skrevet

Skjønner ikke åssen folk klarer dette, mens kanskje besteforeldrene og resten av familien de er relatert til med blod ikke ser de mer enn 3 ganger i året.

Enkelt å sette penger inn på konto å utveksle noe brev,

men for meg kunne jeg ikke gjort noe sånnt.

Jeg glad de som har penger til dette tar seg av de som sårt trenger det, bare ikke tro det er like bra som å besøke bestemor eller bestefar på aldershjemmet 1 gang i måneden!

Skrevet

Skjønner ikke åssen folk klarer dette, mens kanskje besteforeldrene og resten av familien de er relatert til med blod ikke ser de mer enn 3 ganger i året.

Enkelt å sette penger inn på konto å utveksle noe brev,

men for meg kunne jeg ikke gjort noe sånnt.

Jeg glad de som har penger til dette tar seg av de som sårt trenger det, bare ikke tro det er like bra som å besøke bestemor eller bestefar på aldershjemmet 1 gang i måneden!

Selvfølgelig skal man ta vare på sine egne! Det kommer jo alltid i første rekke. Men det har ingen ting med fadderskap å gjøre. Å være fadder gjør du ved å ha autotrekk, det har i alle fall jeg. Så sender jeg gave en til to gange ri året og kanskje noen bilder.

Akkurat nå har jeg ingen å besøke på aldershjemmet, så da er jeg vel unnskyldt på dette punktet. Men for de som har det kan du jo lage en ny tråd der du kan oppfordre folk til å besøke sine syke og gamle litt oftere i stedet for å kuppe denne tråden? Uten at jeg mener det ikke er et viktig tema, for all del!

Skrevet

Hvorfor kunne du ikke gjort noe slikt forresten? Hva er det som er umoralsk med å hjelpe andre med det man kan?

Syns bare det høres så rart ut, men kan hende det er noe jeg ikke forstår....

Skrevet

Jeg har et fadderbarn i Benin i Afrika. En jente på 11.

Skrevet

Har man masse penger til overs og tjener bra

ser jeg ikke noe

spes på det,

SÅ LENGE disse menneskene

bruker like mye tid å

krefter på sin egen familie og kjære her i Norge oxo.

Virker som det er blitt trendy med nestekjærlighet og charity i

dette landet.

Jeg har sett nok som hjelpepleier

til å vite at det norske folk bør skikkelig skamme seg,

for mens deres eldere svinner henn å dør

på sykehus og div instutisjoner

uten en gang å se snurten av sine

nærmeste, ja så gir vi masse masse penger til utlandet, å klapper

oss selv på ryggen. :kaffe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...