Gå til innhold

Tidsfordriv på hyttetur

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har blitt bedt med på hyttetur og har veldig lyst til å dra, men samboeren er ikke akkurat "hyttemateriale", har veldig liten lyst til å dra og er overbevist om at han kommer til å gå på veggene av kjedsomhet. Er det noen som har noen gode forslag til tidsfordriv som jeg kan foreslå for han?

Har tenkt på slike bærbare DVD-spillere og slått det fra meg, for det første så er det jo tåpelig og gå til innkjøp av noe så dyrt bare for en helg og for det andre så er jo ikke batterikapasiteten noe å skryte av der heller da.

Sååå...noen forslag!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg regner med at han ikke synes noe om å lese bøker, blader, spille spill (ikke dataspill, kort, brett etc), gå turer eller noe slikt?

Er det bare tv som interesserer, så kan han nok kunne kjede seg litt ja, men ingen dør av å kjede seg litt i blant. Er det ei helg eller lenger?

Skrevet
Og jeg regner med at han ikke synes noe om å lese bøker, blader, spille spill (ikke dataspill, kort, brett etc), gå turer eller noe slikt?

Er det bare tv som interesserer, så kan han nok kunne kjede seg litt ja, men ingen dør av å kjede seg litt i blant. Er det ei helg eller lenger?

Det er bare for ei helg. Og ja, jeg har foreslått for han at noen ganger må man bare bite tennene sammen og holde ut for de andre sin skyld, men vil jo ikke at han skal mistrives totalt heller. Skulle ønske han kunne blitt overbevist om at det ikke er så ille, da vettu, men men... :tristbla:

Skrevet

I.o.m. dere er blitt bedt med, har kanskje vertskapet et "opplegg" og en plan for oppholdet? At man finner på noe sammen?

Om "alle" setter seg i hver sin stol, med hver sin bærbare DVD-spiller, da blir det vel kjedelig for alle.

Om jeg hadde invitert venner med på hytta, og de hadde med et DVD-spill og satte seg med, da hadde jeg faktisk blitt fornærmet...

Meningen er vel at dere skal kose dere sammen... ;)

Gjest Gjest_hilma_*
Skrevet

-Å spille spill høres kanskje kjedelig ut i utgangspunktet, men det pleier å bli mye moro ut av det. Sammen med et glass rødvin eller to, så har vi hatt det utrolig morsomt på hytta! Latteranfall i massevis, og mye, mye kjekkere enn den dumme Tven.-Kan anbefales!.

Skrevet

Vi har med oss både brettspill og bøker når vi drar på hytta. Men som oftest rekker vi ikke å bruke dem så mye, for vi ender opp med å skravle vekk natta med vin og lange gode samtaler.

Det er utrolig hvor hyggelig man kan ha det når man ikke har alle disse "tidsfordrivene" som stjeler oppmerksomheten til folk.. :)

Skrevet

det kommer jo helt an på hva planen er fra de som inviterer, som andre sier her.

Selv har jeg alltid med meg bøker, sudokublader etc, men har hittil ikke fått lest en side engang, fordi vi alltid gjør noe når vi er påtur.

Er dere mange som skal dra? Det blir jo ofte som en fest for mange også, god mat, godt drikke og mye prating. Så det kommer nok veldig an på hvem som har bedt dere og hva slags hytteturer de pleier å ha.

Skal alle ut å gå i fjellet og han ikke gidder, så har han noen timer å slå ihjel der, men utover det så pleier man vel å være sosial rett og slett, så dersom ikke det å være sosial er noe som kjeder ham, så bør han jo klare seg. ;-)

Skrevet

Hadde det vært venner som inviterte så hadde kanskje folkeskikken kicka inn litt mer, men det er deler av den nærmeste familien hans som blir med og dermed føler hans sikkert at han ikke trenger å holde maska utad like hardt. Han trives godt med søskenene, men blir litt snurt rundt mora da hun kan være ei ordentlig hønemor! Ellers er han negativt innstilt til det meste og er fast bestemt på å ikke like noe nytt(hvis man i det hele tatt får han til å prøve noe nytt da..). :kjefte:

Blæh, dette ble mer en sytetråd fra min side enn jeg hadde tenkt, men godt å få ut litt frustrasjon. :sjenert: Vi har det bra ellers altså! :ler:

Får bare gjøre det beste ut av det hvis det blir tur på oss. Får oppveie hans negativisme med min ukuelige optimisme - jah, for det er ikke drygt, nei! :jepp::ler:

Takk for innspill!

Skrevet

klarer han ikke ha det koselig sammen med deg heller da? må han ha tv når dere er sammen også?

dere kan gå turer, spille dere i mellom, snakke, kjøpe med vin/øl og noe godt dere kan ta med dere vekk og ut i naturen og kose dere med også, for å få litt tid for bare dere.

at han synes familien er kjedelig er så, men så lenge han har med deg, og ikke synes du er kjedelig, så bør han jo klare seg. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...