Gå til innhold

Bærbar til 14-15000

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bør jeg se etter? Skal ha en ny laptop med mest mulig ytelse. Grafikken bør være god og den bør mulighet for trådløst nettverk.

hjelp... Har ikke peiling på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du har så mye penger å bruke ville jeg valgt en macbook. :)

Skrevet

Selv om man vil bruke litt penger på Laptop så ville jeg ikke automatisk gått for Macbook. De koster mye, og kanskje altfor mye? dessuten vil du kanskje erfare at en del programvare ikke funker i en macbook.

du har flere alternativer:

http://www.komplett.no/k/kc.aspx?bn=10011

http://www.psdata.no/ps.asp?mlevel=200000

http://prisguide.hardware.no/cat.php?cat_id=2

hva vil denne laptopen hovedsaklig bli brukt til?

Skrevet

Wow, første jente jeg ser som linker til prisguiden på hardware.no ! :sjarmor:

Skrevet

Jeg syntes du burde kjøpe Dell , men jeg syntes alle alltid burde kjøpe Dell :)

Tror Dell har en skikkelig rå game pc laptop som heter noe sånt som Dell XPS . Litt usikker på om den er i relevant pris intervall ...

Ellers bør du vel velge en pc med spek på over 1,8 Ghz prosessor - dual core og minimum 1024 MB RAM (best med 2048 , men pc med 1024 greier det meste det også og man kan også bare oppgradere dette underveis )

Kjøp også grafikk/skjerm kort som IKKE har delt videominne , siden dette da vil belaste ressursene i det fysiske minnet .

Skrevet (endret)

Jeg synes Dell absolutt ikke er verdt pengene. De koster gjerne 1000 kroner mer enn en henholdsvis like god laptop fra feks. Asus eller Acer.

Det du bør tenke på når du skal ha den til for eksempel spill som krever mye av pcen er skjermkort.

2gb ram, duel core, 2,2GHz prosessor (minst).

Endret av malicious
Skrevet
Jeg synes Dell absolutt ikke er verdt pengene. De koster gjerne 1000 kroner mer enn en henholdsvis like god laptop fra feks. Asus eller Acer.

Det du bør tenke på når du skal ha den til for eksempel spill som krever mye av pcen er skjermkort.

2gb ram, duel core, 2,2GHz prosessor (minst).

Dell er bra , Dell er best hehe .

Vis meg gjerne link til noen som er billigere enn Dell , dette var nytt . :)

Skrevet
hva vil denne laptopen hovedsaklig bli brukt til?

Den er egentlig til generelt bruk. Men også til noen større krevende spill, så grafikk og en rask prosessor er vel noe av det jeg ser etter.

*Enda ett brudd på min selvpålagte datamaspause..*

Hvis den skal brukes til "noen større krevende spill", kan du muligens vurdere en stasjonær maskin isteden ? Du får mye mer for pengene hvis du gjør det. Ekstra bonus er at du mye lettere kan oppgradere en stasjonær maskin senere, med heftigere grafikkort, raskere prosessor, lydkort, hovedkort, harddisk osv osv.. (Dell er selvsagt totalt ubrukelig til dette formålet)

I det hele tatt, eneste fordelen med en bærbar spillemaskin er nettopp at den er.. bærbar.

Har du ikke en bærbar fra før, så kan jeg forstå at du vil ha i pose og sekk, men jeg ville aldri prioritert på den måten. For den summen du nevner der, hadde jeg kjøpt begge deler (laptop+stasjonær) ! Jeg hadde brukt.. tja.. 65% av budsjettet på laptop, og resten på den stasjonære.

Du ville da kunne velge en grei kontorpc-laptop (med trådløst nettverkskort - det har alle laptoper idag), uten noen særlig god 3D (spill) ytelse, men ok ytelse ellers (dual core f.eks). I tillegg en grei nok stasjonær spillePC, med ett litt moderat skjermkort (kanskje også en litt skrapet prosessor), men begge deler er veldig enkelt å bytte ut når prisene på dagens überdyre/heftige grafikk-kort og ditto prosessorer stuper.

Skrevet

Enig med vedkommende ovenfor. Jeg brukte omtrent tilsvarende summer på mine to pc'er. En bærbar som kun skal brukes til å skrive på, tas med på universitetet, sjekke ting på internett og sjekke mail. Pc'n jeg har kostet 5000 og funker fint til sitt formål.

I tillegg har jeg da en stasjonær pc som brukes til spilling og andre grafikk krevende operasjoner! denne kostet vel mellom 8-10 000 uten att jeg husker det helt nøyaktig, men da hadde jeg skjerm fra før!

Så hvis spillingen skal skje på ett sted, så ville jeg absolutt ha valgt en stasjonær til dette formålet!

Skrevet
Er asus et godt merke forresten?

Har Asus data selv og er kjempefornøyd. Den kan jeg gå god for :)

Skrevet

Jeg har denne, som jeg er veldig fornøyd med. :) Litt rimeligere enn du hadde tenkt da.

Skrevet
Jeg har denne, som jeg er veldig fornøyd med. :) Litt rimeligere enn du hadde tenkt da.

Denne modellen er utgått er erstattet av ny modell med nVidia GEForce 7300 skjermkort.

..vet ikke om prisen øker da ?

Skrevet

Denne modellen er utgått er erstattet av ny modell med nVidia GEForce 7300 skjermkort.

..vet ikke om prisen øker da ?

Hvis du klikker der det står, så kommer den opp til samme pris som den jeg har. :)

Skrevet (endret)

Macbook. :rødme:

Jeg er personlig veldig glad i Macen min, og det er uten tvil den beste pcen jeg har hatt.

Endret av Jenna88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...