Gjest Gjest_tutta_* Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Jeg har en venninne som har hatt en tendens til å være naiv og treffe feil menn.... hun var feks i mange år sammen med en som gikk på sosialen, men likevel hadde flusst med penger. (han er kosovoalbaner, og hadde bodd i norge i 10 år, frisk som en fisk så han burde kunne jobbe og ikke få sosialhjelp...) Politiet hadde razzia i leiligheten flere ganger og det hendte han var ute hele natten og drev inn gjeld fra folk... Tok lang tid før hun innså at han var kriminell. Og hun sa hun aldri ville rote seg borti noe sånt igjen. Nå har hun funnet seg ny kjæreste/sambo. Han har ikke oppholdstillatelse og kan derfor ikke jobbe eller få noe økomisk støtte i norge ennå. Så de lever på henne, og hun har en ganske lav lønn. Derfor har jeg i det siste reagert på at hun plutselig har fått masse nye merkeklær. Det er den nye samboern som tydeligvis vil bytte ut hennes vero moda og h&m klær, med jakker til 4000, bukser til 2000 osv. Og da snakker jeg flere nye plagg i UKEN!!! Ikke noe galt m merkeklær altså, og jeg unner henne alt godt, men blir bare bekymret for hvor pengene kommer fra..... syns dere jeg skal spørre. I tilfelle hvordan?
Antoinette Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Hvis hun er en god venninne så ville jeg spurt henne om hun har rotet seg oppi nok en kriminell fyr. Utifra det du forteller virker det jo som om klærne er stjålet eller smuglet inn fra utlandet. Trist å ha venner som er så naive, jeg kuttet kontakten med ei venninne etter at hun ble samboer med en jugoslaver som hadde blirr dømt for både innnbrudd, skattesvindel og en rekke andre forhold. Hun nekter fortsatt for at han har gjort noe galt, han er utsatt for "justismord" og det ene med det andre.
Gjest Gjest - TS Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 TS her. Takk for svar. Ja jeg spurte forsiktig i går da hun fortalte at den nye jakken hun hadde på seg var en gave fra typen og hadde kostet 3500. Hun hadde da en time tidligere klaget over hvor vanskelig det var å få endene til å møtes når han ikke han noen penger. Svaret hennes var at hun hadde lånt ham endel penger og derfor kunne han kjøpe så mange og dyre klær til henne. Hun har spesifikt fortalt hvor alle klærne er kjøpt de siste månedene. (for henne er det en litt ny verden, men sånne klær/merker/priser- tror det er derfor hun forteller). Så tror de blir kjøpt i vanlige butikker, men det er pengenes opphav jeg funderer på. Håpet mitt er at han bare jobber litt svart inntil han får skikkelig arbeidstillatelse, og at hun ikke tør si det. Men er så redd for at det er værre ting enn det.
Antoinette Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 Skjønner godt at du er bekymret, det ville jeg også vært. Tror du bare må spørre henne igjen, det høres jo ut som om hun er i fornektelse når hun ikke innser at noe er galt hvis hun får klær for flere tusen i uken men har lite penger til å betale regningene. Så mitt råd er at du spør igjen og understreker at du gjør det fordi du bryr deg om henne. Det høres ut som om hun blir utnyttet av denne fyren.
Gjest =tentacle= Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 Svaret hennes var at hun hadde lånt ham endel penger og derfor kunne han kjøpe så mange og dyre klær til henne. Så om det var riktig, så betyr det at hun får sine penger tilbake i form av "gaver" og at "lånet" bare betyr at han bestemmer hva pengene skal brukes til i stedet for henne. Er du redd for å snakke rett fra leveren til denne venninnen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå