Gjest Gjest Skrevet 17. september 2007 #1 Del Skrevet 17. september 2007 Det føles skremmende, ganske kaotisk og litt uoversiktelig nå, men jeg tror jeg bare trenger å sette opp en liste over ting jeg har å gjøre, og så jobbe meg igjennom den. Vi bor i et rekkehus som vi eier 50% hver. Jeg har ikke råd til å sitte med det, så jeg flytter/han kjøper meg ut. Jeg må finne en leilighet å leie. Henge opp lapp på nærbutikken?... Det er ingen på finn.no her vi bor, og å flytte lenger enn 10 minutters biltur unna dette huset er uaktuelt pga barna. Har familiekontoret gratis veiledning ang. økonomi, papirmølle osv. fremover? Har noen erfaringer som kan hjelpe meg?... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2007 #2 Del Skrevet 17. september 2007 Ring Familiekontoret. De er behjelpelige og gratis. Dessuten må dere møte til obligatorisk megling der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Don Giovanni Skrevet 22. september 2007 #3 Del Skrevet 22. september 2007 Ring Familiekontoret. De er behjelpelige og gratis. Dessuten må dere møte til obligatorisk megling der. [/quot Obligatorisk megling gjelder bare for gifte. TS: Hvorvidt du får hjelp fra familevernkontoret er opp til de som jobber der. Noen er gode, andre ubrukelige. Det viktigste rådet jeg kan gi deg er å uansett tenke på barnas beste. Det ser det jo ut som om du gjør også mhp avstand til nytt bosted. Dersom du har under en viss grense i inntekt kan du få overgangsstøtte dersom du har mer enn 50% omsorg, men med 50/50 må du liksom klare deg selv. Men han skal jo også betale halvparten av alt som angår barna. Og ha dem halvparten av tiden. Hvis du har hovedomsorgen finnes det endel støtteordninger i tillegg til overgangsstønad (til barnehage osv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå