prescella Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Er så fustrert over megleren og selger på et hus vi har bydd på!! Er snakk om en Bolig med prisantydning på 3,8 Millioner. Brukte først flere dager for å komme i kontakt med megler. Megler tok seg aldri tid(??) til å ringe oss tilbake før vi traff megler på visning. På visning falt vi helt for huset,og valgte å legge inn et bud straks visning var slutt. Fikk som kommentar fra megler at budet kom så brått på! Dagen etter ble budet avslått av selger. Prøvde å spørre megler om hva slags pris selger ser seg fornøyd med. Men det var aldri svar å få,tiltross for jeg ringte flere gang til selger. Tok så kontakt med meglerkontoret som ba meg sende megler en sms... Fikk en sms fra megler om at ho prøvde å få tak i selger men slulle ringe meg tilbake. Hørte ikke mer fra henne. Legger så inn ett nytt bud dagen etter på 3,9. Blir også avslått. Fikk som svar fra megler at selger har is i magen og vil vente litt ... Syns det er merkelig. Er usikker på hvordan vi skal forholde oss til dette? Skal vi ringe megler på nytt,spørre om hva som skal til for at selger vil selge huset? Eller skal vi også ha "Is i magen" og bare vente videre å se hva som skjer ?? Bekymrer meg for at megler selger huset uten å gi oss info om eventuelle bud...Virker så lite proft hele opplegget til megler. Sukk! Vi liker jo huset og har lyst å kjøpe det!! Hva skal man gjøre??
Lilith Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Jeg ville gjort både og. Jeg ville forsøkt å få megler i snakk om hva selger egentlig er ute etter for å høre om hun planlegger flere visninger, om det er flere interessenter, etc. Samtidig ville jeg ventet og sett hva som skjedde mht budgivning. Kommer det inn andre bud, får dere garantert beskjed, for megler (og selger) er interessert i en budkrig. Kommer det ikke inn flere bud, kan dere fortsette med å pushe og forhandle i deres eget tempo. Har vært gjennom akkurat det samme for et par uker siden - lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Jeg ville gjort både og. Jeg ville forsøkt å få megler i snakk om hva selger egentlig er ute etter for å høre om hun planlegger flere visninger, om det er flere interessenter, etc. Samtidig ville jeg ventet og sett hva som skjedde mht budgivning. Kommer det inn andre bud, får dere garantert beskjed, for megler (og selger) er interessert i en budkrig. Kommer det ikke inn flere bud, kan dere fortsette med å pushe og forhandle i deres eget tempo. Har vært gjennom akkurat det samme for et par uker siden - lykke til! Jeg har stått på flere lister hvor leiligheten plutselig er blitt solgt uten at jeg har fått høre et knyst om noen bud. Jeg har nettopp kjøpt meg leilighet selv, og det var et svare strev nettopp fordi megler virket helt sløv og uinteressert. Jeg la inn bud med god frist, fikk bekreftelse fra meglerkontoret om at det var mottatt, men hørte ikke et knyst fra megler. Måtte til slutt ringe ham opp flere timer etter at budet var gått ut. Da "hadde han ikke fått tak i selger"... Og dette var dagen etter visning... Jeg må purre på ham for absolutt alt. Han skulle sende meg kontrakten så jeg fikk lest gjennom den på forhånd - jeg måtte purre ørten ganger og endte opp med å få den 10 min før kontraktsmøtet... Hvis tidspunkt ble skiftet ørten ganger, noe jeg bare fant ut tilfeldigvis ved at jeg ringte til ham for å spørre om noe. Jeg skal være så glad når overtakelsen og alt er over og jeg slipper ha noe mer med meglere å gjøre! Hvis megler fortsetter å ignorere deg ville jeg ringt direkte til selger, og forklart at grunnen til at du ringer er at megler er umulig å få kontakt med. Jeg har hørt om mange med lignende opplevelser, så det er ikke så uvanlig, utrolig nok. Man skulle jo tro megler var interessert i å ta vare på eventuelle kjøpere, men tydeligvis ikke... Lykke til!
Lilith Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 Jeg har stått på flere lister hvor leiligheten plutselig er blitt solgt uten at jeg har fått høre et knyst om noen bud. Oi! Uff, ikke bra ... Skrive forøvrig under på aksjonen mot sløve meglere. På den leiligheten vi nettopp har kjøpt fikk jeg nesten inntrykk av selger slett ikke var interessert i å selge, men ville se hvor mye leiligheten var verdt, for melger var utrolig lite engasjert og vi måtte mase på ham for å få tilbakemelding på bud ... Håpløst! Jeg gleder meg også til overtakelsen er over - jeg sitter akkurat nå og venter på å få kontrakten på mail, den har han visst glemt å sende meg. Og kontraktsmøtet er i morgen tidlig ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå