Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal kjøpe en pels jakke til min kjære. Har dere forslag til hvor. Er vel kanskje best å kjøpe via internett. Noen med erfaringer. Hvilke nettsider osv??

Caracal.

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet
Hei.

Jeg skal kjøpe en pels jakke til min kjære. Har dere forslag til hvor. Er vel kanskje best å kjøpe via internett. Noen med erfaringer. Hvilke nettsider osv??

Caracal.

:trist: Men i alle....!

Du kan jo ikke kjøpe pels på nettet! Det er helt umulig å si noe om kvalitet, størrelse osv!

Mitt tips er å ta dama med i en pelsforretning dersom du har råd; og rett og slett kjøpe den hun faller for! En pels er tross alt noe en skal ha resten av livet og ikke noe en kjøper for å ha en eller to vintre!

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Jeg foreslår egentlig at du kjøper noe til din kjære som ikke er laget av dyr som har levd i forferdelige tilstander i hele sitt liv, bare for at noen skal pynte seg dem.

dyrsrettigheter.no

Skrevet

Jada, det kan godt være uekte. Hun er ikke så nøye på det. Men det er overaskelse til bursdag og jeg vet størrelsen hennes. Trodde det var greit å kjøpe over nett. Har evt muligheten for å sende en venninne av meg til Italia for å kjøpe en vi så på der nede... men blir kanskje litt drøyt..

Skrevet
Jeg foreslår egentlig at du kjøper noe til din kjære som ikke er laget av dyr som har levd i forferdelige tilstander i hele sitt liv, bare for at noen skal pynte seg dem.

dyrsrettigheter.no

:Nikke:

Finnes mange flotte jakker der ute som dyr ikke har blitt slaktet for.

Skrevet

dyrsrettigheter.no

Stiller meg 100 % bak dette! :)

Skrevet

Da foreslår jeg sauepels.

Sauen blir allerede brukt til mat, og ved å bruke pelsen i tillegg får man nyttegjort seg dyret fullt ut. Dessuten er sauen opprinnelig et husdyr, slik at den ikke blir holdt i fangeskap mot sine instinkter, slik som for eksempel mink og rev.

Jeg har selv en nydelig sauejakke, den er varm og elegant. Og det beste av alt - jeg kan argumentere fornuftig hvis noen påpeker at jeg bidrar til dyreplageri ved å ha den.

Skrevet
Jada, det kan godt være uekte. Hun er ikke så nøye på det. Men det er overaskelse til bursdag og jeg vet størrelsen hennes. Trodde det var greit å kjøpe over nett. Har evt muligheten for å sende en venninne av meg til Italia for å kjøpe en vi så på der nede... men blir kanskje litt drøyt..

Hadde jeg fått en ekte pels av typen min hadde han fått så ørene flagret... Er ikke så begeistret for uekte pels heller, hadde vært redd for at folk skulle tro den var ekte... Men skjønner at tanken din er god altså, lyst til å glede damen din.

Skrevet (endret)
Jeg har selv en nydelig sauejakke, den er varm og elegant. Og det beste av alt - jeg kan argumentere fornuftig hvis noen påpeker at jeg bidrar til dyreplageri ved å ha den.

Ja, hvis man spiser kjøtt så er det ikke etisk problematisk å gå med en sauejakke.

Det finnes også klær laget av hundeull som ser veldig pene ut. (Til informasjon: Hundeullen kommer fra avgredde hår fra levende hunder, ikke hunder som blir drept for å få brukt pelsen/håret)

Endret av Tabris
Skrevet
Ja, hvis man spiser kjøtt så er det ikke etisk problematisk å gå med en sauejakke.

Det er riktig. Jeg spiser kjøtt, og det gjør tross alt de aller fleste andre som påberoper seg et antipelssyn også.

Dessuten synes jeg også oppdrett av kanin er langt bedre enn oppdrett av rev og mink.

Av samme grunn som med sau. Kanin er et naturlig husdyr og brukes i tillegg til mat.

Skrevet

Elastica: Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å diskutere dette videre, men det blir såpass off-topic fra det TS spør om at jeg lar være. ;)

Skrevet
Elastica: Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å diskutere dette videre, men det blir såpass off-topic fra det TS spør om at jeg lar være. ;)

Jepp. :)

Men jeg nevnte kanin spesifikt fordi jeg tenkte det kunne være en gaveidé for trådstarter!

Skrevet

Hvorfor ikke la folk selv bestemme om de syntes det er uetisk eller ikke å kjøpe ekte pels, TS spurte om hvor han kunne få tak i pels, da syntes jeg ikke det noe svar å komme med link til dyras rettigheter...det er ikke det han spør om. forresten jeg har ingenting imot pels, jeg har ikke selv, men det mer fordi det ikke er min stil..

Skrevet

Hmmmm...

Egentlig er jeg litt nøye på at det må være ekte snøleopard..

Helst med elfenbensytsmykkning og gjerne noen hønsetenner også..

Caracal.

Annonse
Skrevet
Hmmmm...

Caracal.

:fnise:

Gjest =tentacle=
Skrevet
Hmmmm...

Caracal.

Babykoalaer er ganske fint :)

Skrevet

:ler:

Men de har mye pent på http://www.faux.uk.com/

Kommer ikke til å kjøpe det selv pga at ikke kler det meg, og ikke er jeg 110 % bekvem med å gå med falsk pels så lenge det er såpass mye ekte på markedet, men mye av det er pent hadde det ikek vært for symbolikken bak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...