Gjest Linn24 Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Vi skal ha en god del gjester fra danmark. Er det vanlig at brudeparet betaler hotellovernatting for gjestene? Eller betales det av dem. Vi er jo selvsagt behjelpelig med å finne plass iallefall.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Vi betaler hotell for forlovere. Mine foreldre inviterer kommende svigers til å bo hjemme hos seg. Utover det så betaler gjestene selv. Vi har fått et bra tilbud på overnatting for alle bryllupsgjestene på et hotell i nærheten. Dette vil gjestene bli informert om og kommer med tilbakemelding dersom de ønsker at vi skal reservere rom til dem.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Når vi har bodd på hotell/pensjonat etc i forbindelse med bryllup har vi betalt selv. Om dere har råd og lyst til å betale blir det sikkert satt pris på, men jeg tror ingen forventer dette. Vi har også av og til fått tilbud om å overnatte hos familien til de som gifter seg, det kan jo være et bra alternativ det også. Men veldig fint om dere sjekker det som er av overnattingsmuligheter for gjestene, evt forhandler pris og kanskje også ordner med transport til og fra festlokale/overnattingssted om det ligger litt utenfor allfarvei.
Gjest Ansjoni Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 (endret) . Endret 20. september 2009 av Ansjoni
Gjest Linn24 Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 Når vi har bodd på hotell/pensjonat etc i forbindelse med bryllup har vi betalt selv. Om dere har råd og lyst til å betale blir det sikkert satt pris på, men jeg tror ingen forventer dette. Vi har også av og til fått tilbud om å overnatte hos familien til de som gifter seg, det kan jo være et bra alternativ det også. Men veldig fint om dere sjekker det som er av overnattingsmuligheter for gjestene, evt forhandler pris og kanskje også ordner med transport til og fra festlokale/overnattingssted om det ligger litt utenfor allfarvei. Det kommer 16 stk som trenger overnatting. Hvis det ikke er vanlig så tror jeg nok ikke vi gjør det. Noen får vi sikker plassert hjemme hos mamma og pappa og svigers.
Marge Skrevet 17. september 2007 #6 Skrevet 17. september 2007 Vi får besøk av nærmere 50 gjester som trenger overnatting, så det er nok ikke noe alternativ å betale det for dem. Jeg ville ikke forventet det av andre heller, men kanskje kan du jobbe for å få redusert prisen på hotellrom eller hytter for dem hvis det er mulig?
Gjest Linn24 Skrevet 17. september 2007 #7 Skrevet 17. september 2007 Vi får besøk av nærmere 50 gjester som trenger overnatting, så det er nok ikke noe alternativ å betale det for dem. Jeg ville ikke forventet det av andre heller, men kanskje kan du jobbe for å få redusert prisen på hotellrom eller hytter for dem hvis det er mulig? ojjjj, det var mange.
pinkybride Skrevet 13. oktober 2007 #8 Skrevet 13. oktober 2007 Nærmeste familie på min side får overnatte hos mine foreldre og nærmeste familien til min kommende mann kan overnatte hos oss siden vi skal bo på hotell. jeg og min forlover kommer nok til å sove hos mine foreldre natten førbryllupet. De andre gjestene og venner månesten betale hotel selv. Synes ikke det er urimelig. De får seg jo en liten ferie den helgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå