Gå til innhold

ned i vekt,

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg har levd på grønnsaker med kaviar i 1 mnd nå. Kanskje 1 gulrot, 1 tomat og litt kålrot om dagen.. Drikker lightbrus, te og spiser sukkerfrie pastiller i helgene.

Jeg kan ikke si at jeg har gått mye ned i vekt. Men litt.. Vil vekttapet øke etterhvert tror dere? Jeg trener spinning hver dag.

Jeg vil ikke ha tilbakemeldinger viss dere skal komme med spydige kommentarer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm! Hvis du virkelig har spist så lite som du skriver her og trent så mye, synes jeg det er rart at du ikke har gått ned i vekt, ja.

Er du tynn i utgangspunktet? Får jeg lov å vite høyden og vekten din?

Skrevet
Hmmm! Hvis du virkelig har spist så lite som du skriver her og trent så mye, synes jeg det er rart at du ikke har gått ned i vekt, ja.

Er du tynn i utgangspunktet? Får jeg lov å vite høyden og vekten din?

Jeg er kanskje 1.69 høy og kanskje 57 kg... Eg hakke vøre på vekta på fleire år...

Men eg har læst om så mange som skriv at dem ras ned i vekt. Men det har eg ikke gjort. Eg syns sjøl det e rart...

Skrevet

Kommer aldri til å fungere, ikke bare spiser du slik at du kjører kroppen din på sparebluss, men du trener (hardt) i tillegg..

Sannsynligvis føler du deg generelt slapp og uopplagt mesteparten av tiden.. ?

Beklager at jeg generaliserer, men det finnes ingenting som heter slankekurer som fungerer, og ihvertfall ikke sjokkbehandling som fungerer, slik som du holder på nå.

Begynn heller å innfør ett normal kosthold, også begynner du å trene mindre. Tre dager i uka holder (for eksempel man-ons-fre). Trener du hver eneste dag, og de samme muskelgruppene hele tiden, får aldri kroppen bygge seg opp igjen, og du bryter den ned.

Dog du kan kanskje rase ned i vekt med denne metoden her, men sannsynligvis taper du like mye (eller mer) muskelmasse som fett. Muskler er viktig for å opprettholde god forbrenning.

Kroppen vil alltid kvitte seg med energikrevende (og tunge) ting som den ikke trenger (muskler). Fett er lett (i forhold til muskler), og bruker ingen energi, men er veldig godt egnet for å lagre energi. Derfor vil kroppen helst beholde fettet om du utsetter den for "sparetiltak". Det du må gjøre er det motsatte, nok næring, og ett godt og aktivt liv !

Men husk å la kroppen hente seg inn !!

Skrevet

Jeg syns det høres ut som om du veier for lite, og har et spiseproblem. Du spiser alt for lite og er i sparebluss. Skal du få opp forbrenningen må du spise nok mat.

Skrevet
Kommer aldri til å fungere, ikke bare spiser du slik at du kjører kroppen din på sparebluss, men du trener (hardt) i tillegg..

Sannsynligvis føler du deg generelt slapp og uopplagt mesteparten av tiden.. ?

Beklager at jeg generaliserer, men det finnes ingenting som heter slankekurer som fungerer, og ihvertfall ikke sjokkbehandling som fungerer, slik som du holder på nå.

Begynn heller å innfør ett normal kosthold, også begynner du å trene mindre. Tre dager i uka holder (for eksempel man-ons-fre). Trener du hver eneste dag, og de samme muskelgruppene hele tiden, får aldri kroppen bygge seg opp igjen, og du bryter den ned.

Dog du kan kanskje rase ned i vekt med denne metoden her, men sannsynligvis taper du like mye (eller mer) muskelmasse som fett. Muskler er viktig for å opprettholde god forbrenning.

Kroppen vil alltid kvitte seg med energikrevende (og tunge) ting som den ikke trenger (muskler). Fett er lett (i forhold til muskler), og bruker ingen energi, men er veldig godt egnet for å lagre energi. Derfor vil kroppen helst beholde fettet om du utsetter den for "sparetiltak". Det du må gjøre er det motsatte, nok næring, og ett godt og aktivt liv !

Men husk å la kroppen hente seg inn !!

Men jeg spiser grønnsakene fordelt gjevnt over dagen, og innimellom drikker jeg grønn te.

Og siden jeg spinner hver dag burde jeg jo gå ned i vekt. Jeg forbruker jo mere kalorier på sykkelen enn det jeg spiser. Å kroppen må jo få energi, så da må den jo bruke av fettet på kroppen. '??

Jeg føler meg ikke slapp heller, har nok energi til å sykle frem og tilbake til skolen hver dag, kommer meg på trening å ingen problemer med å stå opp om morgenen.

Skrevet
Jeg har levd på grønnsaker med kaviar i 1 mnd nå. Kanskje 1 gulrot, 1 tomat og litt kålrot om dagen..

Men jeg spiser grønnsakene fordelt gjevnt over dagen, og innimellom drikker jeg grønn te.

Du spiser en gulrot, en tomat og litt kålrot fordelt jevnt utover dagen?

Og du trener spinning hver eneste dag..

stakkars kroppen din, og nei, dette er langt ifra spydige kommentarer jeg kommer med, du ødelegger kroppen din ved å spise så lite som du gjør, og når du i tillegg kjører den hardt med hard trening hver dag uten å gi den noe å jobbe på, så ødelegger du ihvertfall forbrenningen din så godt som mulig.

Når du spiser for lite, så vil kroppen tviholde på alt fett og ekstra den skulle finne på å ha, ergo du vil ikke gå ned i vekt selv om du trener mye. Mulig du går noe ned, fordi den faktisk må bruke LITT for å komme seg igjennom en dag, men du ville hatt en mye mer effektiv og sunn forbrenning ved å spise ofte nok og nok mengder.

at det ikke akkurat høres ut som du trenger noen slankekur med din vekt kontra høyde, vet du vel allerede regner jeg med?

Skrevet

Du har spist altfor lite mat i en måned, og nå går forbrenningen din på sparebluss, derfor går du ikke ned noe mer. Når det er sagt, så synes ikke jeg det høres ut som om du behøver å gå ned mer, heller. Men det er ikke bra når forbrenningen stanser opp! Prøv å spise litt mer, sunt og godt, du må ikke sulte deg slik.

Skrevet

Det har _ingen_ ting å si om du spiser for lite mat fordelt utover dagen eller for lite mat fordelt kun på ett måltid. Det har ingenting å si forbrenningsmessig, og konklusjonen er det samme uansett, det er for lite mat!

Du har en BMI på ca 20, så det er fra mitt perspektivt ekstremt usannsynlig at du faktisk trenger å gå ned i vekt. Om du vil bli kvitt fett må du faktisk spise skikkelig, hvis ikke sulter du bare bort alle musklene dine og ender opp med bein og fett, noe som ikke er pent i hele tatt. Du må spise proteiner og fett, grønnsaker med kaviar holder ikke :)

Jeg synes for å være helt ærlig at dette høres trollete ut, men jeg har hørt mer sinnsyke slankekurer enn dette, så jeg lar tvilen komme tiltalte til gode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...