anka Skrevet 3. april 2003 #1 Skrevet 3. april 2003 Var på kontroll i dag, og nå hadde jeg fått sukker i urinen. Skal på sykehuset til en glycosebelastning. Er det noen som har vært med på det før? Og vet hva som skjer på sykehuset. Liker ikke dette helt, men jeg vet jo mange gravide får det i løpet av svangerskapet. Håper ikke dette viser seg at jeg har/ kan få sukkersyke!!!!!!!
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2003 #2 Skrevet 3. april 2003 Jeg har vært igjennom en slik test! Du må faste (fra når får du beskjed). Du tar en blodprøve i fingeren når du kommer for å se hva blodsukkeret er når testen starter. Så får du en sukkeroppløsning du skal drikke, dette er grusomt søtt, men de tilsetter sitron for å hjelpe. Du tar et par slike stikk i fingeren i løpet av formiddagen, så ser de hvordan det er gått ved testslutt. Ikke farlig :D , men fryktelig mye venting!! Anbefaler deg å ta med masse lesestøff/håndarbeid! :D Lykke til!
anka Skrevet 3. april 2003 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2003 Tusen takk for svar, liker ikke sykehus, leger, tannleger og sprøyter. Men er det i fingeren er det ikke så ille, tok prøve i dag. Hadde blodprosent på 12,4 og blodsukker på 7,5, så det er vel ikke helt normalt nei. Ja, ja vi får se når jeg er ferdig med testinga.
Trebarnsmor Skrevet 3. april 2003 #4 Skrevet 3. april 2003 Du må gjennom en glukosebelastning,heter det. Jeg har hatt sukker i urinen slik som du siden jeg var barn.Mange i min fam. har sukkersyke.Jeg er gravid med nr3 og må ta en sånn test. Jeg har gjort det før og har fått advarsler mot å spise søtt. Men det er ikke sikkert at du har diabetes.Men vær nå forsiktig.Kan være svangerskapes-diabetes.Jeg hadde blodsykker på 11,da jeg var 12 år.Og nå ligger det på opp til 9
lillen Skrevet 3. april 2003 #5 Skrevet 3. april 2003 Blodprosent 12,4 er normalt; hvis det er hb du mener?
anka Skrevet 3. april 2003 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2003 Ja, hb ja. Er det det? Jammen det var jo fint da!!!!!! Forrige gang vi malte den var den på 13,6, det var i desember.
lillen Skrevet 3. april 2003 #7 Skrevet 3. april 2003 Begge er veldig bra verdier i forhold til jernmangel... Men hvis den bare går nedover... til 12-11-10, burde du antageligvis ta jern-tilskudd! Legene passer sikkert på deg :D
Tamara Skrevet 3. april 2003 #8 Skrevet 3. april 2003 Jeg hadde også sukker i urinen en av gangene jeg var hos jordmor i svangerskapet. Dette var tilfeldigvis dagen etter bursdagen min, og jordmora spurte meg om jeg hadde drukket/spist masse søtt. Det hadde jeg, selvfølgelig.. (Kake, cola, godteri) Hun ba meg komme tilbake dagen etterpå, og da skulle jeg ha holdt meg HELT unna sukkerholdig mat/drikke. Hvis jeg ikke hadfde sukker i urinen da, var alt helt ok. Hadde jeg derimot sukker i urinen da også, så ville jeg bli sent til samme typen test som du skal ta. Jeg hadde ikke sukker i urinen dagen etterpå. Så det trenger overhodet ikke være noe farlig. Men det er jo flott å få sjekket opp i det! Lykke til! Forresten: Blodprosenten min etter fødselen var på 7.... Ikke å anbefale... :blunke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå