Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Setting; en jente og en gutt sittende i samtale og holder en lett flørtende tone. De har "gått rundt grøten" i ukesvis og de har betrodd hverandre at de begge er sjenerte. Flørten har gått hele kvelden, og hun ser at han hele tiden er rundt henne, uansatt hva resten av gjengen gjør og uansett hva de andre snakker om;han snakker kun til henne, og går ingen steder uten at han er sikker på at han følger henne.

I løpet av samtalen sier han: " Med deg er alt bare fint - med deg er jeg i min "comfortzone"; ingenting farlig og alt er fint"

Hun får småpanikk av kommentaren og avslutter kvelden for sin del 30 minutter etterpå. Han virker skuffet, og dagen etter går praten litt småtregt de første 15 minuttene, men deretter er den samme småflørtende tonen tilbake....

Analysehjelp?!?!?!? Liker han henne "sånn"?? Hvilke signaler ser hun etter??? Hva blir neste skritt? Han har spurt om de ikke skal ta en tur ut sammen - hvorfor??

Uff....jeg blir småsprø jeg!!

Kelmklemklem for hjelpen!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Hvorfor sier du "hjelp"?

Du sier det jo selv: han er interessert.

Er du interessert i ham? Du gikk før ham og han ble skuffet, var det noen spesiell grunn til at du bare gikk?

Vil du at han skal sjekke deg opp for at du kan avslå ham, eller vil du ha ham?

Greit at han er sjenert men han sa jo tross alt at han trivdes med deg. Dere får finne på flere ting sammen og drikke en del vin slik at de to sjenerte kan fortelle hverandre ennå mer hvor godt de liker hverandre. Slik er det.

Så får dere sørge for å ikke angre dagen etterpå og ikke tørre å ringe hverandre.

Skrevet

Han liker jenta, ser det ut til. Jenta må snart gi noe feedback i positiv retning til gutten hvis hun også vil ha han.

Skrevet

OKey, forsåvidt enig der, eller ihvertfall litt mer sikker på interesse! :) Fortsettelsen: Han reiser bort i et par dager (jobbreise ), og hun stikker ut med en felles venn av dem (hans best venn ) for en kopp kaffe. De snakker om løst og fast og hun nevner at hun skal ut med "ham" og ta et glass om ikke lenge - sier det liksom "helt tilfeldig"; bare nevner det liksom. Da smiler denne kompisen lurt og sier; ahh, ja det stemmer det enda en date med "ham"!! (Han blinker til henne og smiler lurt ). Deretter begynner denne felles vennen og legge ut en lang avhandling om "ham" og hvordan han er rundt forhold og det å nærme seg jenter han mener alvor med, og hva han tror som skal til for å få ham til aktivt å gjøre noe. ( Hun blir litt perpleks; tenker 2jeg har ikke bedt om all denne infoen, hvorfor snakker han så mye om dette på denne måten"?? Hun smiler småavvæpnende, og spør halvt på spøk; på date?? Hvorfor tror du det er en date??? ( Sperrer øynene halvveis opp; spørrende; litt på spøk-litt på alvor....) Kompisen bare smiler lurt og sier at "han" er en kjernekar, og kommer med litt mer "hjelpeinfo"

"Han" kommer hjem igjen imorgen, og dagen etter det skal vi ut "og ta et glass"

Mener dere fremdeles at det er interesse for "henne" her??

klemklem

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Hvorfor analysere ihjel?

Gå ut med han og ha det artig sammen så får tiden vise ;)

Gjest StockDama
Skrevet
Hvorfor analysere ihjel?

Gå ut med han og ha det artig sammen så får tiden vise :icon_wink.gif:

enig...slutt å stress så sykt mye.

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Selvsagt.

Å få litt bekreftelse fra andre på at ting går bra er jo helt i orden. Tenk om du skulle fortsette slik når du eventuelt går inn i et forhold/en langvarig relasjon. Da blir du tvunget til å stole på deg selv og din magefølelse. Den pleier å ha rett hvis du tør å stole på det du selv tror.

Men jeg forstår godt at du er ivrig :Nikke:

Lykke til med daten :tommelsmil:

Skrevet
OKey, forsåvidt enig der, eller ihvertfall litt mer sikker på interesse! :) Fortsettelsen: Han reiser bort i et par dager (jobbreise ), og hun stikker ut med en felles venn av dem (hans best venn ) for en kopp kaffe. De snakker om løst og fast og hun nevner at hun skal ut med "ham" og ta et glass om ikke lenge - sier det liksom "helt tilfeldig"; bare nevner det liksom. Da smiler denne kompisen lurt og sier; ahh, ja det stemmer det enda en date med "ham"!! (Han blinker til henne og smiler lurt ). Deretter begynner denne felles vennen og legge ut en lang avhandling om "ham" og hvordan han er rundt forhold og det å nærme seg jenter han mener alvor med, og hva han tror som skal til for å få ham til aktivt å gjøre noe. ( Hun blir litt perpleks; tenker 2jeg har ikke bedt om all denne infoen, hvorfor snakker han så mye om dette på denne måten"?? Hun smiler småavvæpnende, og spør halvt på spøk; på date?? Hvorfor tror du det er en date??? ( Sperrer øynene halvveis opp; spørrende; litt på spøk-litt på alvor....) Kompisen bare smiler lurt og sier at "han" er en kjernekar, og kommer med litt mer "hjelpeinfo"

"Han" kommer hjem igjen imorgen, og dagen etter det skal vi ut "og ta et glass"

klemklem

Du får det sjelden så ferdig servert som dette til vanlig. Da må han stå å si "jeg vil ha deg som kjæreste" foran deg.

Skrevet

klemklem

Såklart han er interessert, men det er ingenting i denne historien som tyder på at hun er interessert i ham. Sålenge han ikke får noen klare signaler på dette, kommer det ikke til å skje noe. Og da mener jeg konkrete handlinger, ikke forsiktige hint. Klining f.eks er noe han burde forstå.

Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet :klø:

Det er jo innlysende at han er interessert i henne, men hun (du) virker avvisende. Er du interessert i han?

Skrevet

Akk, ja livet er vanskelig.

Hva vet du om henne, sannsynligheten er stor for at hun bruker deg som en form for støttekontakt nå pga tidligere opplevelser, kanskej voldtekt, overgrep...

Du får være hennes støtte da, siden du er så glad i henne.

I en viss tid.

Men det er jo så mange nydelige damer der ute...om du klarer tenke framover.

Kanskje og kanskje ikke, men hun er ikke klar.

Skrevet

Tråden ryddet.

Scorpina

-mod-

Skrevet

Jeg ser ikke problemet her. Han er interessert, og hun må gi et signal tilbake om hun er eller ikke er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...