ingefær Skrevet 16. september 2007 #1 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg er nyutdannet. Ble medlem av fagforeningen som hører til min tittel under studiet. Dette er en stor fagforening med mange medlemmer. Så har jeg begynt å jobbe da. Her hvor jeg jobber er nesten alle medlem av en annen fagforening har jeg inntrykk av (ingen andre med min bakgrunn her). De mener jeg bør skifte fagforening. Dette er en mye mindre fagforening, men som er sterkt inne i bedriften, og som har arbeidet frem mye bra som jeg nyter godt av når jeg jobber her. Så det jeg lurer på da, er om jeg bør bytte? Føler at jeg faglig sett hører hjemme der jeg er medlem nå, men at jeg snylter på de andre ved å ikke skifte. Oppstår det problemer på jobben i forbindelse med tariffavtaler etc er det helt klart den fagforeningen jeg ikke er medlem av nå som kan hjelpe meg best. Hvis jeg skifter jobb er det (nesten) helst sikkert den fagforeningen jeg er medlem av nå jeg vil være medlem av. Bør jeg bytte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå