Gå til innhold

MD Formulations Facial Cleanser sensitive?

Anbefalte innlegg

Gjest Deception
Skrevet (endret)

Hvordan er denne for hud som er litt tørr og flassete? Jeg kan egentlig ikke bruke peeling, men huden er flassete uansett hva jeg gjør, mest mellom øyenbrynene. Jeg bruker produkter for tørr hud, får i meg nok vann, men flasser altså på enkelte steder.

Jeg tåler Continuous Renewal Complex/Facial Cream bra, så reagerer positivt på glykolsyre.

Noen innspill? Jeg trenger ny rens, og valget står mellom Dermalogicas Ultracalming Cleanser, og sensitiv-versjonen fra MD.

Endret av Deception
Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Oppdatering: Valget falt ikke på noen av dem, men heller en rens fra et hi-tech merke som heter PCA Skin. Den kostet 420 kroner for en liten flaske, så jeg håper det er en rens som løser alle problemene jeg måtte ha i livet. :ler: Jeg fikk også prøve på dagkrem, nattkrem, C-serum og en øyenkrem, men jeg turte ikke å spørre om prisen på disse.

Gjest Gjest_Blå_*
Skrevet

Jeg ville anbefalt essential cleansing solution fra Dermalogica, IKKE ultracalming fordi den ikke gir fuktighet i det hele tatt! Jeg brukte ultracalming i et halvt år og fant først ut for en uke siden at det var den som tørket ut huden og forårsaket tørre flekker og flassete hud. Nå bruker jeg kun precleansen og det går veldig fint, men skal kjøpe essetial cleansing solution så fort jeg får penger=)

Endelig kan jeg bruke foundation igjen :)

Gjest Deception
Skrevet

Jeg prøvde Essential tidligere, men syntes den var like bra eller dårlig som en hvilken som helst rensemelk.

Får håpe at den jeg kjøpte fra PCA funker; hittil virker den i hvertfall lovende. Den er kremete og deilig, og etterlater huden myk.

Skrevet
Hvordan er denne for hud som er litt tørr og flassete? Jeg kan egentlig ikke bruke peeling, men huden er flassete uansett hva jeg gjør, mest mellom øyenbrynene. Jeg bruker produkter for tørr hud, får i meg nok vann, men flasser altså på enkelte steder.

Jeg tåler Continuous Renewal Complex/Facial Cream bra, så reagerer positivt på glykolsyre.

Nå ser jeg du har kjøpt deg en annen rens, men jeg kan jo svare likevel :). Jeg har ikke lik hud som deg, selv om min også kan bli tørr og flassete til tider. Mitt største problem er at huden fort blir fet med underliggende kviser poppende opp på haken og kinn. Da er det jo lett å behandle med nokså sterke produkter (ihf. når man blir så desperat som jeg kan bli!) og da reagerer huden min nettopp med å bli knusktørr og sensibel. Når jeg har brukt md formulations facial cleanser sensitiv skin formula har jeg fått renset huden min godt som foundation og skitt, men ikke følt at den har blitt tørr eller på noen måte gitt noen ubehageligheter. Sammen med facial og glycare lotion har dette vært super kur for både underliggende kviser og tørre kløende hudflak. Jeg tror jeg har anbefalt denne rensen i samtlige "rense-tråder" jeg har svart i her inne på forumet :).

PS: Hvor fikk du tak i PCA Skin produkter? Hudpleiesalong- merke?I Norge? Aldri hørt om... (Helst kan du bare late som du ikke ser spørsmålet mitt og dermed ikke svarer, så slipper jeg enda en fristelse... :ler: )

Gjest Deception
Skrevet
PS: Hvor fikk du tak i PCA Skin produkter? Hudpleiesalong- merke?I Norge? Aldri hørt om... (Helst kan du bare late som du ikke ser spørsmålet mitt og dermed ikke svarer, så slipper jeg enda en fristelse... :ler: )

Jeg kjøpte PCA hos hudpleier, i Norge. Dvs. hos Essens dagspa i Tromsø, men de finnes vel også i Oslo, tror jeg. PCA er et hi-tech merke fra Physician's Choice, og de har produkter tilpasset ulike "problemer". Men når rensen kostet 425, frykter jeg prisene på de andre produktene. :forvirret: Men samtidig, hvis det hjelper, slipper jeg jo alle bomkjøpene, og kan slå meg til ro med én serie, så kanskje det blir billigere i det lange løp.

Nå har jeg har brukt produktprøvene i to dager, og synes huden ser bedre ut allerede. Jeg har tynn, finporet hud, men den kan flasse, og noen ganger får jeg underjordiske kuler på haken. Hudpleieren sa at disse gjerne kan komme av uttørket hud.

Skrevet
Men når rensen kostet 425, frykter jeg prisene på de andre produktene. :forvirret: Men samtidig, hvis det hjelper, slipper jeg jo alle bomkjøpene, og kan slå meg til ro med én serie, så kanskje det blir billigere i det lange løp.

Godt poeng, men jeg har en lei tendens til å prøve nytt og nytt hele tiden, selv om jeg egentlig er stor-fornøyd med det jeg allerede har. Når det gjelder prisene på de produktene du kjøpte,så virker det som de er på prisnivå med md. Den rensen koster også 400,- hos hudpleier.

(...) og noen ganger får jeg underjordiske kuler på haken. Hudpleieren sa at disse gjerne kan komme av uttørket hud.

Det har jeg faktisk aldri tenkt på. Har ikke registrert om disse dukker opp mest under en "tørr periode" eller "fet periode" :forvirret: . Hvilke produkter fikk du prøver på?

Gjest Deception
Skrevet
Hvilke produkter fikk du prøver på?

Jeg fikk prøver på en dagkrem for tørrere hud, med faktor 25 (hydrator et eller annet), et C-vitaminserum med 15% C-vitamin (C-quench), en øyenkrem (tror ikke det finnes flere, mener den het Eyexcellence), og en nattkrem som heter Après Peel. Produktene virker ekstremt drøye, så tror ikke sluttresultatet blir så ille, sånn prismessig. Men nattkremen skal jeg absolutt ikke kjøpe, for jeg oppdaget at den har en liten andel hydrokortison, og det vil jeg absolutt ikke ha i en krem til daglig bruk.

• 2 år senere...
Skrevet
Jeg fikk prøver på en dagkrem for tørrere hud, med faktor 25 (hydrator et eller annet), et C-vitaminserum med 15% C-vitamin (C-quench), en øyenkrem (tror ikke det finnes flere, mener den het Eyexcellence), og en nattkrem som heter Après Peel. Produktene virker ekstremt drøye, så tror ikke sluttresultatet blir så ille, sånn prismessig. Men nattkremen skal jeg absolutt ikke kjøpe, for jeg oppdaget at den har en liten andel hydrokortison, og det vil jeg absolutt ikke ha i en krem til daglig bruk.

Hei hvorfor er det gale med hydrokortison??

virker som du har mye peiling:P.. kunne du fortalt meg litt om hvilken vitaminer som er bra for huden??? eg har t sone hud.. den er veldig fett.. men også tør.. og eg får altid underjordiske kuler!! hehehe.. eg kalle det innebygde kviser eg hahaha:P

Skrevet
Jeg kjøpte PCA hos hudpleier, i Norge. Dvs. hos Essens dagspa i Tromsø, men de finnes vel også i Oslo, tror jeg....

Tips: Fås billigere hos http://www.prettyskin4less.com/PCA-Skin/c355341/ . (Frakten er forholdsvis dyr, så det lønner seg å lage en "samlebestilling" istedenfor å bestille ett og ett produkt.).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...