Gjest Gjest Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Noen som har noen gode og sukkerfrie muffinsoppskrifter. Om oppskriften inneholder frukt (særlig bananer), yoghurt, havregryn, grønnsaker e.l. så er det et pluss! Ikke bare helt vanlige gule altså Men en basisoppskrift er også velkommen!
Kristin Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 (endret) Her er et par varianter! Matmuffins 12 store eller flere små muffins Ingredienser: 8 dl hvetemel 1 ss bakepulver 1 ts salt 100 g smør 4 dl melk 1 purre 100 g kokt skinke eller salami Dryss: 2 dl revet ost Beskrivelse Kjør sammen i en foodprocessor mel, bakepulver, salt og smør i terninger. Kjør til en finkornet masse. Tilsett melken og kjør sammen til en deig. Rør inn for hånd, finhaket purre og tynne strimler av skinke eller salt pølse . Fordel deigen i smurte muffinsformer. Dryss over ost og stek i varm stekeovn 220 oC på midterste rille i 12-14 min. Avkjøl på rist. Tips: Smakstilsetning kan varieres, prøv soltørket tomat og sorte oliven eller finhakket paprika i stedet for purre. Saftige blåbærmuffins 12 store eller flere små muffins Ingredienser: 100g smør 3 egg 3 dl sukker 1 ½ dl melk, gjerne kefir ca 4 ½ dl hvetemel 2 ½ ts bakepulver 2 ts vaniljesukker ca 300g blåbær, ev frosne bær trenger ikke tines før de tilsettes i røren Beskrivelse Smelt smør. Visp egg og sukker lyst lett og luftig eggedosis. Tilsett smeltet smør og melk og sikt i hvetemel, bakepulver og vaniljesukker. Vend i blåbær. Fordel i muffinsforme. Stek på midterste rille i varm stekeovn 180oC i ca 20 min, avhengig av størrelse. Avkjøl på rist. Endret 17. september 2007 av Titti73
Gjest Olaf Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Ikke bare helt vanlige gule altså Nåh! Æ bruk no kondittorfarve og resultatet blir bra. Æ lik no dæm røuan bæst, men dæm blå e no fin dæm å
pulverheksa Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Disse gulrotmuffinsene er supergode Gulrot muffins 375 g hvetemel 3 ss sukker 2 ts bakepulver 1/2 ts revet muskat nøtt 1/2 ts malt kanel 1/2 ts malt ingefær 1/2 ts malt kardemomme 150 g smeltet usaltet smør/margarin 3 store ss honning 1,7 dl melk 2 egg 2-3 revne gulrøtter Smelt smøret og honningen i lag. Bland det tørre og gulrøttene. Rør sammen melken og eggene. Lag en grop i det tørre og hell oppi smøret og melken. Rør røren så vidt sammen bare til det er blandet , ellers blir kakene seige. Hell i smurte muffinsformer og stek i 10-15 min på 180C Blir 12 store muffins. Variasjon Bruk epler i stedet for gulrøtter, og bare kanel som krydder.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 Nam nam, tusen takk dere! Skal definitivt prøve de ut! Først ut blir nok gulrotmuffinsene da jeg har alt jeg trenger til dem (og så høres de så deilige ut )
Gjest Borghild Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Nåh! Æ bruk no kondittorfarve og resultatet blir bra. Æ lik no dæm røuan bæst, men dæm blå e no fin dæm å Nåh! Trodde de bare var meg! Jeg bruker rosa konditorfarge, nettopp fordi jeg elsker rosa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå