Gå til innhold

Hvordan motivere seg til en joggetur ut i regnet?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Hvordan kommer man seg fra varmt og hyggelig inneklima til ut på joggetur i skogen når det er grått, tåkete og surt ute?

Noen tips for hvordan man kommer opp av sofaen og ut i terrenget?

:regn:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man planlegger f.eks. en liten premie når man kommer hjem. En deilig og lang dusj, gjerne etterfulgt av en kopp te/kakao og en film etterpå.

Skrevet

Tenk på at det er dobbelt deilig å komme hjem - du har (1) trent og (2) overgått deg selv ved å gå ut i ufyselig vær! Gikk selv en lang tur i dag i skikkelig drittvær, og da føles det så godt å vite at 'været stoppet meg ikke i dag' heller!

Skrevet

Rent praktisk tror jeg det beste rådet er å sette begge beina på gulvet, kle seg i løpeutstyr, pakke ipoden inn i plast og komme seg ut. Lukk døren etter deg. Ikke glem refleks hvis det er mørkt langs veien.

Premien er den vanvittige deilige følelsen du får når du kommer hjem, svett, våt og varm. Etter dusjen kan du pakke deg inn i et teppe på sofaen og tenke at du kanskje forbedret tiden din bittelitt - ti-femten sekunder pr. kilometer, kanskje?

You go!

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Og dermed ble jeg overbevist. Skulle ikke mer til!

:ler:

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Ja, kom meg ut i regn, gråvære og tåke...det var hardest å få på joggetøy og sko, hardt å faktisk gå ut og hardt de første 5 minuttene. Så ble det bedre og ganske ok. Resten var helt greit og det beste var når det var over.

Det er altså en kamp å komme seg ut på joggetur når det ikke er blå himmel!

Skrevet

Ja, det er dørstokkmila som er hardest. :) Når man først er kommet seg ut er det som regel ok, og av og til faktisk litt deilig å kjenne på været. For ikke å snakke om hvor deilig det e rå komme hjem og bade. ;)

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er når man gjennomfører våte, triste og kalde økter man har fått treningen i blodet. Gratulerer ... :)

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Tja...en ny søndag med like grått tåkevær som sist!

Det gjelder liksom å komme seg ut på joggetur igjen da. Gid det hadde vært blå himmel!

Skrevet
Hvordan kommer man seg fra varmt og hyggelig inneklima til ut på joggetur i skogen når det er grått, tåkete og surt ute?

Hmm..Lurt å tenke at en ikke tar skade av det med skikkelige klær;) Og en trenger ikke jogge så kjempelangt da..

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Denne dyttes frem igjen en liten stund...

Det er hardt å komme seg ut på løpetur i gufsent oktobervær!

Gjest lissi32
Skrevet

Si til deg selv at det er lysbetont og deilig så mange ganger at du til slutt tror på det. Du sier til hjernen over her at det er grått, tåkete og surt ute. Da har du jo allerede bestemt deg for at det er dritt å jogge. Prøv å si åååå så deilig det er ute. Kanskje det kommer noen dråper regn med jeg kler meg godt, og det er nydelig å jogge i regnet. Tenk hvor deilig følelsen etterpå er? Ta en varm dusj, kopp te og en fersk brødskive med godt pålegg.

Eller hva med å kle seg godt, evt regntøy og gå seg en lang tur. Etterpå er det såå deilig. Men det sitter i toppen:O) Hva du tenker er hva du gjør!

Gjest Elastica
Skrevet

...dessuten er det faktisk ganske deilig å løpe i regnvær. Og varmen holder man uansett.

Skrevet

Mitt tips er å ta et steg om gangen, ikke tenke "nå skal jeg ut i styggværet"... skift, ta på sko, ordne klar mp3-spiller... gå ut, låse døra, osv. Plutselig er man ute, og da går det jo greit framover. Baby steps. Og så er det jo litt deilig å være varm under joggedressen mens det er kaldt og vått ute, det føles ganske friskt og bra for helsa! :)

Skrevet

Når du skal forklare for deg selv hvorfor du egentlig jogger når været er så utrivelig, så vil den eneste logiske forklaringen være at du egentlig elsker det, og derfor så vil turene bli lettere og lettere og mer og mer lystbetont. Til slutt lengter du etter mørke regnværskvelder. Da er det på tide å flytte til NordNorge. :ler:

Skrevet

Hadde samme problemet før jeg fikk meg hund.

Men etter at jeg fikk meg voffsen, så "MÅ" jeg jo ut.. ;)

Når man først har kommet seg ut, er det helt OK, og turene blir ofte lengre enn jeg hadde planlagt..

Og en hærlig følelse når man kommer inn igjen... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...