Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hjelp til hamster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det noen her som kan hjelpe meg litt? Jeg trenger råd om hvordsan jeg kan temme hamsteren min. Synes at det er litt vanskelig. huff....

Håper noen har noen gode råd. :tommelsmil:

Skrevet

Eneste jeg kommer på for øyeblikket er myyyye tolmodighet. Husker vennina mi temmet den mest på kvelden ettersom de liker å sove om dagen å være våkne om natten.

Gjest StockDama
Skrevet

sett deg i en gang, et område som ikke er for stor og heller ikke for lite, legg litt ganger digg omkring på gulvet, og noe nær deg selv... la hamsteren få tusle omkring som den selv vil, og etterhvet som den føler seg tryggere på deg så kommer den nærmere og nærmere, etterhvert begynner den å klatre på deg =p

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

Min hamster Bella var meget tam! Jeg omvendte døgnrytmen hennes fra å få henne til å sove om natten og til å være våken når jeg kom hjem fra jobb!

Når hamsteren sover skal du IKKE vekke den!

Hadde henne masse ute, lot henne løpe rundt i sofaen og stua - satte opp en sperre fra døra og ut til gangen.

Passet på henne veldig nøye pga. ledninger mm. Holdt henne masse hos meg og matet henne med hendene.

Stikkordet er tålmodighet som noen andre nevner her.

Hun ble utrolig tam, og hun sovnet i halsgropen min mang en gang! Hun bet meg aldri! Når hun sov hos meg så "snorket hun litt" vanskelig å forklare, men hun lagde sånne sovepustelyder som du ser i tegneserier vet du! (lydmalende ord/onematepoeticon) Hun koste seg skikkelig, mens jeg klødde henne på hodet og under haka! Lille nurket :rødme:

Hun kom pilende da jeg ropte på henne, så det går fint ann å temme en liten søt gnager!

Hun var så kjempesøt, så det var utrolig trist da hun døde av alderdom ca 4,5 år gammel (hun ble gammel til en hamster å være)

Har lyst på hamster igjen jeg (men fordi jeg ikke lar "burdyr" bare være i bur) og jeg nå har 3 kattepuser, så det er en dårlig kombi.

Ellers har Stockdama sagt mye av det jeg ellers ville ha sagt ang. temming av hamster!

Endret av Silmarill

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...