AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #41 Skrevet 6. februar 2014 Slapper du endelig av om kvelden etter en slitsom dag hvor du kanskje har vært mye redd? Det kan være musklene som rister løs etter spenninger. Alle trenger vi dette. Isbjørnene og andre dyr rister etter en farlig kamp. Musklene rister ut spenningen og man kan igjen slappe av.. http://www.se-terapi.no/index.php?site=default/652 Jeg ristet om kveldene, fordi jeg var så mye redd på dagen. Jeg har også hatt opplevelsen av at kroppen ikke vokner, mens jeg er våken. Du er fanget i en kropp som ikke lystrer når du ber den åpne øynene og stå opp. Det er skrekkslagen opplevelse. Etter fem år fant jeg ut at det var søvnparalyse. http://no.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vnparalyse Håper noen kan få vite dette litt før. Jeg har grublet mye på begge deler. Håper noen kan kjenne seg igjen og se at dette ikke er farlig Anonymous poster hash: 1d272...0d6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #42 Skrevet 6. februar 2014 Denne tråden hadde jeg glemt. Jeg er altså trådstarter, og opplever fremdeles at jeg rister. At det skal være noe overnaturlig ser jeg på som ytterst usannsynlig. Jeg har ennå ikke funnet helt ut av det, men jeg lurer på om det kanskje kan være en nerve eller muskel som kommer i klem, eller noe, for djeg har funnet ut at det skjer oftest, om ikke alltid, når jeg ligger på høyre side, eller på magen. Anonymous poster hash: 2ff99...ccb
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #43 Skrevet 6. februar 2014 Denne tråden hadde jeg glemt. Jeg er altså trådstarter, og opplever fremdeles at jeg rister. At det skal være noe overnaturlig ser jeg på som ytterst usannsynlig. Jeg har ennå ikke funnet helt ut av det, men jeg lurer på om det kanskje kan være en nerve eller muskel som kommer i klem, eller noe, for djeg har funnet ut at det skjer oftest, om ikke alltid, når jeg ligger på høyre side, eller på magen. Anonymous poster hash: 2ff99...ccb Er det ikke bare hypnic jerk / søvnrykk / søcnmyoklonier / hypnagoge rykninger? Det har blitt nevnt her før, da. http://www.livescience.com/39225-why-people-twitch-falling-asleep.html Anonymous poster hash: d3cf7...a77
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #44 Skrevet 6. februar 2014 Er det ikke bare hypnic jerk / søvnrykk / søcnmyoklonier / hypnagoge rykninger? Det har blitt nevnt her før, da. http://www.livescience.com/39225-why-people-twitch-falling-asleep.html Anonymous poster hash: d3cf7...a77 Nei, det er ikke det. Det har jeg med jevne mellomrom ellers, men denne ristingen er noe helt annet. Anonymous poster hash: 2ff99...ccb
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #45 Skrevet 6. februar 2014 Jeg også har hatt noe lignende. For meg føles det kanskje mer som når en arm eller fot sovner, bare at det er hele kroppen. Men det rare er at det skjer kun de gangene jeg sovner på sofaen etter middag. Det gjør jeg veldig sjeldent, så kanskje det har noe med at jeg er ekstra trøtt og derfor reagerer kroppen sånn. Eller kanskje jeg ikke sover tungt nok fordi jeg ligger på sofaen. Det er hvertfall veldig ubehagelig!Anonymous poster hash: 37dc6...ce0
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #46 Skrevet 6. februar 2014 Jeg opplever også det på samme måte som deg, TS. Nesten hver natt før jeg går i drømmeland, skikkelig ubehagelig. Opplevde det inatt også da jeg la meg, at like før jeg søvnet så begynte jeg å riste innvendig, som om jeg ligger på vannet, før det ga seg og jeg sleit lenge med å søvne igjen.Anonymous poster hash: f860f...c5f
Explosive Skrevet 6. februar 2014 #47 Skrevet 6. februar 2014 Dette opplever jeg og, alt fra 0-7 ganger ila uka. Men det er ikke sånn at det er noe stort problem for meg. Ubehagelig, ikke noe mer.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #48 Skrevet 19. mai 2016 Her var det mange rare svar. Det høres ut som du har Restless Legs Syndrome. Anonymkode: 631a5...655
XOXOXOXO Skrevet 30. oktober 2017 #49 Skrevet 30. oktober 2017 Jeg sliter med ristninger i kroppen når jeg skal sove. Kan godt ha sovet en stund, men plutselig kommer det masse bråk i hodet også rister det på innsiden av kroppen og ristningene kan fortsette når jeg også våkner, men da kun i kroppen og ikke i hodet. Jeg kan også ha sovet lenge også våkne og prøve å sove igjen, men da kommer ristningene og bråket i hodet før jeg rekker å sovne og jeg klarer nesten ikke å bevege meg og når jeg klarer å bevege meg etter masse slit og strev så blir det bedre, men rister fortsatt i kroppen, det er ikke synlig på utsiden. Jeg kan også føle at når jeg våkner at det fortsatt er ubehag i hodet og bittesmå skjelvinger og når jeg prøver å sove igjen merker jeg at ristningenne og bråket i hodet holder på å komme med en gang og da får jeg jo ikke sove heller, veldig ubehagelig å skummelt. Det startet brått en dag i en dyp drøm, jeg drømte at jeg var i himmelen med gud og skulle møte babyen min som var i magen min (typisk mammadrømmer) også brått begynte det å bråke og riste i hodet mitt nesten som et flystyrt i hodet og fikk helt sjokk når jeg våknet. Det har også kommet i 2 andre drømmer (altså fått det i 3-4 drømmer og resten av gangene før jeg rekker å sovne eller i det jeg skal) der jeg har prøvd å skrike for å våkne, men klarer ikke å få ut en eneste lyd eller bevege meg, som om jeg er fanget mellom en drøm og våkenhet og jeg prøver så hardt å få ut lyd og jeg skriker, men alt som kommer ut er en bitteliten lyd som ble lagd med munnen igjen.. og det eneste som gjør at jeg kan våkne er å prøve å bevege meg.. Jeg har prøvd å bare slappe av, men da bråker det bare enda mer i hodet, føles ut som om hodet skal kortslutte. Men nå får jeg det når jeg er våken og, jeg kan åpne øynene mine og føle det.. uten å ha sovnet først (får det i det jeg prøver å sovne og øynene blir tvunget igjen, men må stå imot fordi lukker jeg øynene begynner det å bråke og bråker i det de blir tvunget igjen) jeg kan være våken lenge og fortsatt føle det. Jeg skriver dette nå etter at jeg ikke får sovne pga det.. og føler at hvis jeg lukker øynene kommer det tilbake og lukker jeg øynene kommer det tilbake og har testet flere ganger så det er ikke engstelse det kommer faktisk tilbake. Tror ikke det er utmattelse for jeg sov gjerne gjennom hele dagen før jeg fødte og fikk det og nå som han har kommet sover jeg nesten ikke, men kommer uansett.. så kommer om jeg får nok søvn eller ikke. Noen som føler lignene? Det bråker veldig i hodet (høy lyd) og rister i hele kroppen på innsiden, ikke på utsiden (ikke sånn enorme ristninger som det føles at man hopper liksom eller epilepsi ristninger) det er mye svakere, men merker det veldig godt, det er hvertfall ubehagelig og ikke mist skummelt og trenger at det går vekk for at jeg skal få nok søvn til å ta vare på sønnen min. Det føles ut som om du er lam og ikke klarer å si eller bevege deg, men du prøver alt du kan og det syntes ikke engang.. Det kan være at du bare prøver å rykke på en finger, men går ikke. Så om noen har opplevd lignende eller vet hva det kan være plz hjelp meg
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #50 Skrevet 30. oktober 2017 Dette har jeg ofte. Spesielt hvis jeg er veldig trøtt. Anonymkode: 9bd69...068
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå