Gjest Vea Skrevet 3. april 2003 #1 Skrevet 3. april 2003 Kan noen si meg hvorfor mange damer har lett lilla eller en annen pastellfarge i håret sitt? Er det fordi det er farget i denne fargen, eller er det en annen grunn?
Gjest Poirot Skrevet 3. april 2003 #2 Skrevet 3. april 2003 Tror det er fordi annen farge sitter dårlig og blir ujevnt i hår uten pigment. Ser dessuten litt rart ut med helt svart/brunt hår også over en viss alder... Ikke at lilla er så naturlig heller, da
Gjest sexysadie Skrevet 3. april 2003 #3 Skrevet 3. april 2003 Kanskje de har funnet ut av å ville bli punkere på sine gamle dager???? De tøffeste gamle damerne har blått hår!!
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2003 #4 Skrevet 3. april 2003 Det er pga det grå håret som ikke har pigmenter.
tuji Skrevet 3. april 2003 #5 Skrevet 3. april 2003 JEg har en teori om at det er leggevannet de bruker når de ruller opphåret som gir denne fargen. Da min farmor døde fant jeg nemlig en pose full av små Elnett-flasker med leggevann. Og innholdet var lilla. Tror jeg er på sporet av løsningen på gamlis-mysteriet!
Gjest indiangranny Skrevet 3. april 2003 #6 Skrevet 3. april 2003 Hi Jeg kom til å tenke på amrikanske gamle damer og hornbriller jeg da,som går under denne beskrivelsen.Jeg husker i min barndom at de kom hjem fra Usa og kunne ikke snakke norsk engang. Jeg trodde ikke den typen damer levde enda,og hvis de bruker legge vann med farge kan de få et farge skjær i håret. hilsen" en gammwl dame uten farget leggevann"
Gjest Duchess Skrevet 3. april 2003 #7 Skrevet 3. april 2003 Åh, hehe jeg som trodde det var fordi de ser dårlig...at de bomma på fargen....
Gjest Vega Skrevet 3. april 2003 #8 Skrevet 3. april 2003 Kanskje de har dårlig syn, er fargeblinde, og ikke vet at de har lilla hår... Og ingen tør å bemerke den snodige fargen... Eller så har de punka den helt ut. Når jeg blir 66 osv...
jordbær Skrevet 3. april 2003 #9 Skrevet 3. april 2003 Hehe.. Stemmer... Jeg har sett dem med rosa, lilla og blått hår.. Ganske tøft egentlig..
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2003 #11 Skrevet 3. april 2003 Er det så rart da? Jeg ser unge hver dag med lilla og andre heslige striper i skjønn forening. Naboen har en lang stripe på hver side. Mørklilla. Så en dag ei med to grønne. Syns ikke det er rart noe av det, men jeg personlig har ikke villet gått med det.
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2003 #12 Skrevet 3. april 2003 Er det så rart da? Jeg ser unge hver dag med lilla og andre heslige striper i skjønn forening. Naboen har en lang stripe på hver side. Mørklilla. Så en dag ei med to grønne. Syns ikke det er rart noe av det, men jeg personlig har ikke villet gått med det.
Arwen Skrevet 3. april 2003 #13 Skrevet 3. april 2003 JEg har en teori om at det er leggevannet de bruker når de ruller opphåret som gir denne fargen. Da min farmor døde fant jeg nemlig en pose full av små Elnett-flasker med leggevann. Og innholdet var lilla. Tror jeg er på sporet av løsningen på gamlis-mysteriet! Dette er faktisk den riktige forklaringen, har spurt farmor om det en gang.
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2003 #15 Skrevet 3. april 2003 I usa kalles ofte gamle damer "blue hairs".... :D Li'l old bluehairs thihi.. så dette er et internasjonalt fenomen :blunke:
Gjest the imp Skrevet 3. april 2003 #16 Skrevet 3. april 2003 en annen grunn til dette kan være at leggevann/permanenvæske o.l kan gjøre fargen f.eks grønn. Min farmor hadde vært hos frisøren en gang, og blitt grønn i håret, håret hennes er egentlig hvitt. Hun var ikke særlig blid, hun hadde slett ikke lyst til å se ut som de gamle damene med lilla, blått eller grønt hår. den gangen hadde frisøren brukt leggevann i håret hennes og da ble det grønt
Atmi Skrevet 4. april 2003 #17 Skrevet 4. april 2003 Jeg har også hørt at det er leggevannet som gir denne fargen til grått hår. Kanskje de syns det er fint å friske opp håret med litt farge. Vet ikke Men - jeg mener det er leggevannet som gjør det ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå