babord Skrevet 31. desember 2009 #161 Skrevet 31. desember 2009 Er jo bare å lage problemer det Vær utro, se om han takler det. Bruk opp alle pengene deres på tull. Vær en ufølsom drittsekk og se om han takler det. Kjøp hore til han og se om han tar i mot, legg feller. Kanskje kan du gi han eller deg selv en alvorlig sykdom eller lidelse slik at dere kan teste det ut før dere gifter dere? Du får ikke vanskeligheter om du ikke fikser det selv. Haha, det var ikke sånn ment! men vi har hatt det så smooth, og jeg synes det er greit å vite hva man gjør i en presset situasjon... Men så er det jo noen som sier ''Er det lett, er det rett''
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 31. desember 2009 #162 Skrevet 31. desember 2009 Hva mener dere er en passende alder å gifte seg? Siden dere tydeligvis har masse andre meninger om saken. Når man gifter seg har vel ingenting med alder å gjøre. Jeg mener at ekteskapet har like stor sjanse til å ryke om man giftet seg som 18 eller 30 åring. Dette kommer helt an på personene og hva de gjør ut av forholdet sitt. Ingenting med alder å gjøre i det hele tatt. Det finnes en god del 18 åringer som er langt smartere enn mange 30 åringer! Denne signerer jeg. det kommer helt an på personene som gifter seg. Om de fortsatt er fjortiser og tror at det å gifte seg skal bli perfekt og rosenrødt eller om man skjønner at det å være gift krever "hardt" arbeid for få det til å fungere. Jeg var 19 år når jeg giftet meg, har vært gift i 10 år til sommeren, har ikke hatt noen store kriser i ekteskapet enda.Det er kanskje fordi vi begge jobber med å få dette til å bli verdens beste ekteskap;) Vi får det bedre og bedre som tiden går og jeg har ikke angret en dag på at jeg giftet meg ung eller hvem jeg giftet meg med:)
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #163 Skrevet 31. desember 2009 Lurer på om noen av de som skrev her i 2007 har gått fra hverandre nå jeg? Å gifte seg er som å ta lodd, enten så trekker du vinnerloddet eller så gjør du ikke det.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #164 Skrevet 31. desember 2009 Lurer på om noen av de som skrev her i 2007 har gått fra hverandre nå jeg? Å gifte seg er som å ta lodd, enten så trekker du vinnerloddet eller så gjør du ikke det. Nei, ærlig talt. Å trekke lodd ville det være om man giftet seg "blindt" med noen man ikke kjente. Men man har faktisk mulighet til å ta seg tid og bli kjent før man gifter seg og da kan man legge et grunnlag for at det blir alt annet enn å "trekke lodd".
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #165 Skrevet 1. januar 2010 Når det var snakk om lodd, så forstår jeg hva som ble ment. Skilsmissestatistikken sier at nesten halvparten som gifter seg blir skilt. Da blir det jo som å ta lodd. Enten vinner du, eller så vinner du ikke. Du må ikke ta det så bokstavelig.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #166 Skrevet 4. januar 2010 Jeg synes at paret bør være over 25 år eller ha vært sammen i minst fem år før de gifter seg. Grunnen til det er at hjernen og personligheten ikke er ferdig utviklet før man er ca. 25 år. Samtidig er det noen som har et forhold som er modent nok hvis de har vært sammen lenge og er modne (f.eks. vært sammen siden de var 16, gifter seg når de er 22). De færreste som gifter seg før de er 21 klarer å holde på ekteskapet.
Bintou Skrevet 4. januar 2010 #167 Skrevet 4. januar 2010 Heisann! Jeg er snart 20 og nygift. Av den enkle grunn at det er den eneste måten jeg og min kjære kan få være sammen som et par også i Norge. Det finnes ingen garantier i livet, men jeg satser på den store kjærligheten. Og så får dere komme tilbake til meg om noen år og høre om det er noen oppdateringer
FrøydisII Skrevet 4. januar 2010 #168 Skrevet 4. januar 2010 Jeg synes ihvertfall at det er helt unødvendig å si at man er for ung til å gifte seg, for det spørs helt på hvordan de har det sammen. Å være så dømmende at man kan si at er man 18 er man for ung, så er det noe galt. En 18 åring kan være ekstremt moden, eller ekstremt umoden, det spørs helt på personen. Jeg kjenner 40 åringer som slettes aldri burde ha noe ansvar i det hele tatt, så alder er vel egentlig ganske tullete å ta utgangspunkt i? Jeg mener ihvertfall at føler man at forholdet og dere er klare til å gifte dere, så gjør det.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #169 Skrevet 4. januar 2010 Jeg og min kjære gifter oss neste år, da er vi begge 24 år og har vært sammen i 9 år. Vi eier hus og bil sammen, har to flotte unger, han har en god utdannelse og fast jobb med bra lønn, jeg er student og på vei til å få meg en god utdannelse jeg også. Siden vi har vært sammen i så mange år (og bodd sammen i mange år) har vi allerede vokst endel sammen, vi har vært gjennom kriser, ikke nødvendigvis i forholdet, men i livet generelt (flere dødsfall i nær familie, sterk depresjon i nær familie osv) og vi har opplevd mye som har bragt oss nærmere hverandre. jeg vil også påstå at vi har mye livserfaring, vi har opplevd mye på tross av ung alder. I mine øyne er det dumt å gifte seg så lenge man ikke kjenner partneren sin inn og ut, samme om man er 20 eller 40. Hadde vi hatt pengene så hadde vi nok giftet oss tidligere også, men vi prioriterte egen bolig, sikker bil og utdannelse først. Nå er vi ute etter å kjøpe eller bygge større hus og vil da være gift før vi tar på oss noe større lån (med tanke på arv om en av oss skulle falle fra, skattefordeler når jeg er student osv.) Personlig synes jeg vi er veldig smarte og modne mennesker og føler ikke at vi har noe dårligere utgangspunkt enn et par som er 10 år eldre.
Cæmis Skrevet 4. januar 2010 #170 Skrevet 4. januar 2010 Nå må man også tenke på at skilsmisse er ikke bae fordi man ikke kjenner hverandre, eller fordi man ikke tjener godt, eller ikke bor i hus, har et stabilt forhold eller er glade i hverandre. Noen gnager vokser man rett og slett fra hverandre...jeg vil tørre å påstå at det oftere skjer med de som gifter seg unge. man er fortsatt likek glad i hverandre som personer, kjenner hverandre godt men man har vare blitt eldre og får et eget "jeg" som kanskje ikke passer lenger sammen med den andre "jeg".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå