Gjest Begonia Skrevet 16. september 2007 #1 Del Skrevet 16. september 2007 Et sju år langt samboerforhold tok nylig slutt. Har bodd alene i snart tre uker nå. Og trenger noe å fylle tiden med. Flyttet til en ny kommune, hvor jeg kjenner kun en person fra før. Er uføretrygdet, så jeg kan ikke bygge opp et nytt nettverk gjennom jobben. Jeg gleder meg til å ta fatt på mitt nye liv. Men jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne. Vet liksom ikke hva jeg har lyst til... Finnes det noen som kan gi meg gode råd? Noen som har erfaringer å dele? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sEnsAtion Skrevet 17. september 2007 #2 Del Skrevet 17. september 2007 Det er da det er fint å ha internett. Prøv ulike datetjenester. Noen er også for vennskapssøkende. Dette kan være en skummel måte å treffe nye mennesker på, så hver konsentrert og kritisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 20. september 2007 #3 Del Skrevet 20. september 2007 Hvor i dette landet bor du da, ts? Det er mye enklere å svare om du skriver hvor du hen du bor. Liten by, større by, bygd osv. Som uføre har du vel neppe økonomi til å gå på kurs, men kontakt kommunens hjemmeside først (jada, der er de så vellykket, vet, ei venninne har gjort det, nesten samme situasjon som din) Kanskje du skal prate med din fastlege, og få henvisning til terapi, for det du ikke skriver, leser jeg, og det er at du sliter. Men jeg vet ikke om du er interessert i noe, bortsett fra at du har vært interessert i din mann i mange år, så skriv litt mer, så får du sikkert flere svar, jeg ville linka denne til samliv var jeg deg, men jeg har aldri spurt på kg hva jeg skal gjøre (jo, har spurt på andre forum, som nå er borte...) Vel, noen ganger har jeg spurt om råd på kg, men da har jeg gjort det under helseforumet, fordi jeg sliter med depresjoner og sosial-angst og jeg er faktisk!!! ikke vant til å bo alene. Jeg bor i Oslo, er begynt i terapi, for å komme "inn i tidsklemma", som jeg hater, men når jeg er på medisinsk attføring nå og ikke har jobbet på lang tid, så er dagene ofte lange. Mens andre dager burde døgnet hatt 27 timer. Du skriver så lite, så det er vanskelig å svare, men et samlivsbrudd, er tungt, du må huske på både de gode dagene og også på de vonde, da unngår du i alle fall rynker... :søvn: Sliter litt selv. Men det er vel liten trøst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 20. september 2007 #4 Del Skrevet 20. september 2007 Takk Vimselot! Der avslørte du meg... Ja, jeg sliter - veldig. Det gjør vondt å flytte fra en man har elsket i sju år (og som jeg innerst inne elsker fremdeles) Men jeg bare må jobbe meg gjennom kjærlighetssorgen, og skaffe meg et eget liv. Dagene blir lange. Prøver å skjerpe meg, og komme meg ut for å gå tur hver dag. Det hjelper. Trim og frisk luft er medisin. Du spør hvor jeg bor. Jeg har flyttet til en liten bygdekommune, nær en av de store byene i landet vårt. Så jeg har mange muligheter. Jeg må bare finne dem... Og i kveld skal jeg faktisk i et selskap. Møtte en gammel bekjent som inviterte meg med. Der treffer jeg noen flere gamle kjente fra studietiden (folk jeg ikke har sett på mange år), og mange nye ukjente. Gleder meg - gleder meg - gleder meg Også skal jeg prøve å lage meg dagbok her på KG. Du får stikke innom og hilse på meg der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 21. september 2007 #5 Del Skrevet 21. september 2007 Hvis jeg hadde flytta til et nytt sted skulle jeg begynt med en fritidsaktivitet som tar mye tid. Det gir stor kontaktflate mot andre og gode muligheter for å bli kjent med folk. Kampsport kansje, eller engasjere meg i en organisasjon, som røde kors. Eller gå på kurs. Dansekurs for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 22. september 2007 #6 Del Skrevet 22. september 2007 Har funnet løsningen. Korsang!!! Jeg kan ikke synge, men det blir sikkert moro likevel.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2007 #7 Del Skrevet 22. september 2007 Så gøy, lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå