Gå til innhold

Hvor kjøpe store papirposer til papirgjenvinning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder på å rydde ut av hjemmet vårt, og kommer til å resirkulere en del papir. I den anledning hadde det vært kjekt å skaffe store sekker som kan brukes ved papirgjenvinning. Regner med at søplesekker i plast ikke er helt ønskelig.

Noen som vet hvor man får tak i store papirsekker?

Har prøvd på Jernia og Binders, men de hadde ikke noe i de butikkene vi var i.

Gjest Blondie65
Skrevet

Dette er selvsagt forskjellig fra kommune til kommune, men her hos oss i BIR sitt domene kaster man papiret uten poser av noe slag i en papiravfallsbeholder i hver hustand. Skal papiret innleveres noe sted skal det også tømmes i beholder uten emballasje av noe slag. Så jeg ser ikke helt hva du skal med de papirsekkene? Skal de tåle mye papir må de jo være forsterket eller belagt og det er som regel plast eller metall og da er de jo ikke gjenvinnbare på samme måten?

Skrevet

Vi bor i en leiegård i Oslo, og deler papirbokser med ca 160 andre husstander. Til vanlig pleier vi å tømme dette i de vanlige resirkuleringsboksene, men nå ser jeg for meg at det blir veldig mye, så da tar vi de med til resirkuleringsanlegget i kommunen.

Jeg skulle gjerne hatt noe som var i ganske tykt papir, så får vi heller fordele det vi har på flere poser. Mener jeg har sett det hos foreldrene mine, men de bor i en helt annen kommune. Poenget med å ha store papirposer er for å kunne tømme det i en haug i papiravfallshaugen på resirkuleringsanlegget.

Gjest Blondie65
Skrevet

Og hvor kan du levere dette da?

Hvis du ser her på www.loop.no så finner jeg ikke noe sted du kan levere inn papir på den måten i Oslo. Det er basert på henteordninger der som her?

Det du KAN gjøre er å be om pris på henting i plastsekker hos deg hvis det blir så mye, det trenger jo ikke bli så dyrt?

Skrevet

Vi pleier å mellomlagre papir i IKEAs papirposer. De rommer ganske mye, men er samtidig mulig å flytte på når de er fulle. Papir veier mye!

Hilsen Lille meg

Skrevet

Man kan levere papiravfall på Brobekk gjenvinningsanlegg.

Vanligvis pleier jeg å bruke papir-poser man får i dagligvarebutikker. De er papir og ikke papp, som skal i egen haug. Men nå er det såpass mye papir som skal ut, at vi ikke har nok papirposer av den sorten. Har levert papir på Brobekk mange ganger, i samme omgang som med andre ting som skal resirkuleres.

På den annen side, nå har jeg sjekket Brobekk sine sider, og oppdaget at magasiner med glanset papir skal i restavfall. Da ble behovet for papirsekker en god del mindre, ja.

Skrevet

Vi bruker også IKEA-poser - glimrende til å lagre papiravfall - så kan man bare kaste hele posen i papiravfallscontaineren - eller plukke ut av den og fylle den på nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...