Catzy Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Hørte en gang at en del kvinner fortsetter å kle seg som da man hadde det best. Hva tror dere? Jeg for min del har det best nå, og kjører min egen stil som er inspirert av enkelte av dagens trender. Men noen damer ser liksom ut som om de er fanget i en tidligere periode. Så det på 15 års reunion med ungdomsskolen, en del av jentene så ut som seg selv for 15 år siden i klærne. Ser også en del voksne damer med samme sminke som på 80-tallet, da de var unge. Tror noen at det stemmer? Og hvorfor? Er det fordi man ikke har interesse for trender, og derfor bare fortsetter å bruke det man har i skapet, eller kan det være for å holde fast ved en periode der man følte seg på topp?
Gjest Frk Åberg Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Tja, det kan jo være noe i det. At man fortsetter å kle seg som da man var ung fordi man da føler at man ser yngre ut. Regner med at det er en av grunnene til at 90% av de over 70 har kort permanent. Fordi det var det mest moderne man kunne gjøre på 60-tallet da de var unge. Mange i den generasjonen syns f.eks. at å sette opp langt hår i knute er noe av det mest gammelmodige man kan gjøre fordi deres mødre og bestemødre ofte hadde det. Samtidig så ser jeg for eksempel at min bestemor er redd for å kle seg for ungdommelig i forhold til dagens trender. Hun har gitt meg flere smykker hun har fått i gave fordi de er for ungdommelige for henne. Dette er smykker jeg mener passer bedre på en 60-åring enn på meg... Bestemor er interessert i klær, og å se ungdommelig ut, men hun tenker da nok mest på hva som var moderne da hun var ung, ja.
emi Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 (endret) *opprydding* Endret 17. september 2007 av emi
Gjest Thelma :-) Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 (endret) Jeg er 44 og har min desidert beste tid nå .. .. mulig det stemmer det du sier. Eller så er grunnen at man ofte har det best når man har god råd .. og da endelig kan kjøpe de klærne og skoene man vil Jeg har kjøpt vanvittig med klær og sko den siste tiden. I tillegg til å ha god råd, så har jeg en jobb som krever endel reisevirksomhet - og sist men ikke minst så har jeg gått ned endel kilo de siste månedene .. Nå er det bare kjekt å kjøpe klær - igår kjøpte jeg bukser og kom plutselig oppi en størrelse jeg ikke har kunnet bruke på mange år .. Livet er bare deilig og lyserødt for tiden og det gjenspeiler nok klesstilen min og .. (ikke rosa, da ) Vil legge til at jeg har en klassisk og elegant klesstil ... kler meg som den 44-årige kvinnen jeg er .. for i motsetning til mange andre så synes jeg ikke bar mage, bare lår og utringing til navlen er særlig flatterende for voksne kvinner Eleganse er et nøkkelord når det gjelder min garderobe .. eleganse og litt spesielle - ikke helt A4-klær .. Endret 16. september 2007 av Thelma :-)
Nabodama Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 Hørte en gang at en del kvinner fortsetter å kle seg som da man hadde det best. Hva tror dere? Jeg for min del har det best nå, og kjører min egen stil som er inspirert av enkelte av dagens trender. Men noen damer ser liksom ut som om de er fanget i en tidligere periode. Så det på 15 års reunion med ungdomsskolen, en del av jentene så ut som seg selv for 15 år siden i klærne. Ser også en del voksne damer med samme sminke som på 80-tallet, da de var unge. Tror noen at det stemmer? Og hvorfor? Er det fordi man ikke har interesse for trender, og derfor bare fortsetter å bruke det man har i skapet, eller kan det være for å holde fast ved en periode der man følte seg på topp? Tror det er mye i det siste avsnittet ditt. Folk har forskjellige grunner til å kle seg som de gjør, men jeg tror økonomi og interesse spiller mest inn.
Kylling Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 (endret) Jeg synes det gjenspeiler seg spesielt i hårmoten. Jeg har ikke tall på hvor mange 30-40 åringer jeg ser med 80-tallssveis rundt forbi. På 80-tallet var de tenåringer, og de var sikkert utrolig hippe med den sveisen. At det ikke er like kledelig i dag har nok gått dem hus forbi. Edit: Forresten gjelder dette også mange av dem som farget underhåret mørkt og hadde bleket hår over, da dette var "in" rundt 2000. Snakka med ei som fremdeles går slik, og hun sa at hun aldri kommer til å klare amdre hårfarger, for nå har hun jo hatt det slik i åtte år. Endret 16. september 2007 av Kylling
Nabodama Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 Jeg synes det gjenspeiler seg spesielt i hårmoten. Jeg har ikke tall på hvor mange 30-40 åringer jeg ser med 80-tallssveis rundt forbi. På 80-tallet var de tenåringer, og de var sikkert utrolig hippe med den sveisen. At det ikke er like kledelig i dag har nok gått dem hus forbi. Edit: Forresten gjelder dette også mange av dem som farget underhåret mørkt og hadde bleket hår over, da dette var "in" rundt 2000. Snakka med ei som fremdeles går slik, og hun sa at hun aldri kommer til å klare amdre hårfarger, for nå har hun jo hatt det slik i åtte år. Det er nok endel som henger igjen, ja:) Men damer med 80-tallssveis er det lenge siden jeg har sett. Det jeg derimot ser endel av, er menn som ikke har kommet seg ut av 80-tallet.
Rainbow Brite Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 Kanskje de rett og slett føler seg fine? Må man ha en annen grunn enn det? :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå