Gjest nextlife Skrevet 15. september 2007 #1 Skrevet 15. september 2007 (endret) Relativt stille på forumet nå, så jeg prøver meg på en ny tråde her: Hvordan deltar familien i forberedelse og gjnnomføringen av bryllupet? Hos oss er det slik: -Jeg ordner og planlegger, sambo er et gull og bare nikker og sier seg fornøyd - Mamma gjør det hun blir bedt om, er veldig interessert i hva som skjer, og hva vi tenker og planlegger - Pappa surrer rundt, kjøper alt mulig, både nyttig og unyttig, engasjerer seg stort - svigerfar bare går rundt å lurer på om han kan kjøpe noe - Svigemor er tilbakeholden, men bli kjempeglad når jeg oppdaterer henne i planer, og ber henne gjøre noen ting :rødme: - Min forlover er superengasjert og har tusen ideer om det meste - Hans forlover sover ikke om natta, gruer seg til å holde tale - Jentene våre (11 og 18) tror det er det som bestemmer bryllupets estetiske retning (farger, stil, kjoler, osv) - Mine venninner har tatt seg feriedag dagen før bryllupet., bare for å hjelpe meg med det jeg vil ha hjelp til - Hans kompiser drar han med på mc-tur, guttekveld, tilbyr seg til å gjøre alt mulig, fra å hente buketten min, til å bære bryllupskaka Er det rart jeg gleder meg, kun to uker igjen nå! :love: Endret 15. september 2007 av nextlife
Gjest Frk Åberg Skrevet 15. september 2007 #2 Skrevet 15. september 2007 Lite når det gjelder planlegging. Den tar vi oss pent av selv. Men regner med at foreldre vil hjelpe til i dagene rundt bryllupet, med oppdekking og rydding. De har hvertfall gitt signaler om at de tar det som en selvfølge. Forloveren min skulle nok ønske at hun kunne delta mer, men samboeren syns dette skal være vår greie, og ikke noe brud og hennes forlover skal styre. Jeg er enig i det. Jeg har en idé om alt det estetiske rundt min person klart i hodet, og er ikke vant til å trenge råd om slike ting. Men tror nå jeg skal involvere forloveren min mer i planlegging i kjole og slikt, så hun kan føle seg litt mer med. Vi bor ikke på samme kant av landet akkurat nå, så det har også litt med saken å gjøre.
Marge Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Familien er egentlig ikke så engasjert i planleggingen nei, men nå er det en stund til vi skal gifte oss da. Jeg regner med at jeg kan be dem om noen tjenester i perioden før og etter bryllupet, men baserer det meste på innsats av meg og partner, samt forlovere. På selve dagen får alle i familien en oppgave for at "det skal gå rundt", men jeg ønsker ikke at de skal stresse verken før, under eller etter bryllupet. Og de er nok ikke så engasjerte som jeg hadde håpet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå