Gå til innhold

dere som sverger til kyllinglår

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, da var jeg i gang med en chiken korma, og etter å ha lest litt her inne fant jeg ut at flere anbefaler kyllinglår fremfor kyllingfilet i matretter, siden filetene ofte er litt tørre. jeg strenet til butikken i dag og kjøpte lår, og har full av pågangsmot gått i gang med å dele disse opp. men hvordan i alle dager unngår dere å få med senene i kjøttet???? de er jo overalt.. er redd jeg får en hyggelig familiemiddag i morgen, hvor alle sitter å drøvtygger sener :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg fjerner ikke så mye sener egentlig og har aldri lagt merke til de heller. Tror de koker møre sammen med kjøttet kanskje. :)

Skrevet
Tja, jeg fjerner ikke så mye sener egentlig og har aldri lagt merke til de heller. Tror de koker møre sammen med kjøttet kanskje. :)

:hoppe: å nå ble jeg glad, nå - hvis du har erfaring med det har du helt sikkert rett. og jeg kan jobbe videre uten bekymring. Tusen tusen takk for at du svarte :)

renskjærer du benene helt, forresten?

Skrevet

Som sagt så har jeg ihvertfall ikke lagt merke til noe problemer med sener ihvertfall, og jeg bruker helst kyllinglår i gryteretter som skal koke en stund. Er ikke alltid jeg gidder å skjære vekk ben heller, men bare nøyer meg med å dra av skinnet og dele lårene i 2 i leddet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...