lillen Skrevet 4. april 2003 #21 Skrevet 4. april 2003 Jeg er ikke den beste til å forklare, men kan jo prøve; Kokelimonke: (best om man er mange, synes jeg) En leser opp et fremmedord, og har fasiten på hva det betyr. De andre skal skrive ned et "forslag" på hva ordet kan bety, og da er vi igang...*latter* Deretter leses "forslagene" opp sammen med fasiten (av den eneste som vet fasiten), og de andre skal da, hver og en, gjette hva som er det riktige! Det gjelder å være original, for man får både poeng for å ha gjettet riktig forklaring, og poeng hvis noen har gjettet ditt "forslag" som riktig... Forstått? Det morsomme er alle de originale og oppfinnsomme forslagene... Jeg husker ikke andre detaljer, men kanskje noen andre gjør det!?
Gjest dorian Skrevet 4. april 2003 #22 Skrevet 4. april 2003 Vi spilte mye studpoker om øl før. Husker ikke helt om det var morsomt, men fulle ble vi. Det er basert på poker, bare at man spiller med 4 åpne og et lukket kort (kortene ligger på bordet), der ingen - heller ikke du - vet hvilket kort som er skjult. Reglene er som i vanlig poker, men man spiller da med øl - ikke pengler. Vi laget forskjellige øl-valutaer, her er en liten brief: En sipp: En liten slurk med øl, omtrent 2cl En glubb: En god slurk, skal synes godt på glasset. En slurk: Hell neppå! Her er det snakk om over halve glasset. Når det lir litt utpå byr man gjerne både en og to slurker i slengen - og selv for de forsiktige kan uansett sippene og glubbene ha en tendens til å klumpe seg sammen til slurker før potten må deles. Prøvde med vin en gang også, det varte ikke så lenge men var formodentlig morsomt. De som vil i seng før dagsrevyen kan kjøre med tequila. Uansett lønner det seg å ta litt lett på målingen av hvor mye hver drikker - spesielt når man har spilt en stund... Et annet morsomt spill er bøtta bess, eller evt. bare bøtta. Da sitter man i en ring og begynner å telle (hver person sier et nummer) mot venstre. Det er ikke lov å si tallet syv eller tall som går opp i syv eller tall som inneholder syv - da skal man si bøtta i stedet. Når en person sier bøtta, SNUR tellingen, og går andre veien. Ganske vanskelig å holde følge - tror vi har greid maks 200 før noen bommer. Og den som bommer skal drikke (hvor mye kan man bestemme selv) og så begynner den personen neste runde med 1 og teller mot venstre. Hvis dere ikke blir fulle nok av bøtta kan dere spille bøtta bess, der man (i tillegg til ovenfornevnte) sier bess i stedet for tallet 3, tall som inneholder 3 eller tall som går opp i tre. Greier dere dét lenger enn 70 er dere gode! Bøtta blir BETRAKTELIG vanskeligere å spille jo lenger man spiller... Jajamenn! Var ikke på byen på nesten et år da vi dreiv med disse greiene, jeg! Kom aldri så langt... Kan sikkert komme på flere drikkeleker om nødvendig dorian
Gjest Poirot Skrevet 4. april 2003 #23 Skrevet 4. april 2003 Kokelimonke hørtes gøy ut!! Min gjeng digger gruble, vi. Bokstaver bortover, emner nedover i et rutesystem. Vi gidder ikke ha sånne lapper som det står ferdig på, mye morsommere å finne på selv (eks fremkomstmiddel = krykker osv ). Setter på nen sang isteden for å ha timeglass, er mye mer stress også. 2 poeng hvis alene om et ord, 1 hvis andre har det. Vi ler og ler og ler av kreative forslag.
Edie Skrevet 6. april 2003 #25 Skrevet 6. april 2003 I kokelimonke er det ikke bare fremmedord man må gjette på. Husker ikke alle kategoriene, men det er også forkortelser, filmtitler... Ellers veldig bra beskrivelse lillen
Gjest Kira Skrevet 6. april 2003 #26 Skrevet 6. april 2003 Drikkeleker er jo alltid artig :D Ja, også Lie Detector.
starie Skrevet 6. april 2003 #27 Skrevet 6. april 2003 Ja, også Lie Detector. Hva er det? Vi har bare slike fjortis leker vi, som "Vi har aldri" leken også videre. Og Postman Pat-leken er jo en klassiker :D
MarianneE Skrevet 6. april 2003 #28 Skrevet 6. april 2003 Og Postman Pat-leken er jo en klassiker :D Hva for en lek er det??? Dessuten er brettspill aaaaalt for dyrt!!!! :x :x
starie Skrevet 6. april 2003 #29 Skrevet 6. april 2003 Hva for en lek er det??? Dessuten er brettspill aaaaalt for dyrt!!!! :x :x Den er jo litt teit da.. Men man leier en Postman Pat film eller 3 og tar en shot hver gang han bomgirer
Gjest Kira Skrevet 6. april 2003 #30 Skrevet 6. april 2003 Hva er det? Vi har bare slike fjortis leker vi' date=' som "Vi har aldri" leken også videre. Og Postman Pat-leken er jo en klassiker :D[/quote'] Har du ikke sett reklamen? "har du gått på byen uten truse?" Jeg er og blir et surrehue!
MarianneE Skrevet 6. april 2003 #31 Skrevet 6. april 2003 Den er jo litt teit da.. Men man leier en Postman Pat film eller 3 og tar en shot hver gang han bomgirer
starie Skrevet 6. april 2003 #32 Skrevet 6. april 2003 Denne leken er det et triks å ta litt ut på kvelden, og da kan jeg love dere at Postman Pat er morsom!
Labella Skrevet 6. april 2003 #34 Skrevet 6. april 2003 "Jeg har aldri", slik som jeg kjenner den: En person sier "Jeg har aldri..." (f.eks "hatt sex på en vaskemaskin" (jada, jeg vet... men jo høyere sexfaktor, jo morsommere har leken en tendens til å bli :blunke: )) De som faktisk HAR gjort det må drikke. Så er det nestemann sin tur til å si noe hun aldri har gjort. Utrolig morsom lek!
*_Lille meg_* Skrevet 6. april 2003 #35 Skrevet 6. april 2003 funker det "har du noen gang gått på byen uten truse?"-spillet? For i såfall er det bare; LØP OG KJØP :D
starie Skrevet 6. april 2003 #36 Skrevet 6. april 2003 Labella. Ja, det er samme greia som vi har :D Kjempegøy, og man får vite utrolig mye kult!
MarianneE Skrevet 6. april 2003 #37 Skrevet 6. april 2003 jo høyere sexfaktor, jo morsommere har leken en tendens til å bli :blunke: )) Er ikke høy sex-faktor et "must", da?
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 6. april 2003 #38 Skrevet 6. april 2003 "Pølsekødd" Dirty-Scrabble er jo dødsgøy!! :D Minnie
xeyes Skrevet 7. april 2003 #39 Skrevet 7. april 2003 Den er jo litt teit da.. Men man leier en Postman Pat film eller 3 og tar en shot hver gang han bomgirer Hehe bare pass på å ikke lei den filmen hvor Postman Pat ødlegger bilen og må sykle rundt å levere post. Ble ikke mye drikking i den episoden
Labella Skrevet 7. april 2003 #40 Skrevet 7. april 2003 Jo :D Det blir liksom ikke like festlig med: "Jeg har aldri vært i Narvik" eller "Jeg har aldri spist snegler"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå