Gå til innhold

"Leker" for voksne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på hyttetur i helgen med 3 venninner. Blir mye god mat og drikke. Vi liker å spille, så vi tar nok med oss noen brettspill. Men nå lurer jeg på om noen kan hjelpe meg med noen "leker". Tenker gjerne på spørreleker, tester, ordleker eller noe annet gøy.

Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Scrabble

Bortsett fra at det i min omgangskrets har en tendens til å utløse laaange diskusjoner av typen "nei, du får ikke lov til å skrive pølsekødd, for det står ikke i ordbøkene mine"

:ler:

Skrevet

Enig med Trøffel: Scrabble!

Pølsekødd :ler: ...kjent stoff. Spilte forresten en omgang scrabble med elskling for en tid tilbake, hvor ingen ord uten dirty undertone var tillatt. Tør ikke engang referere ord, men det var ihvertfall gøy.

Maiken

Gjest Anonymous
Skrevet

Maiken, dah :oops:

Pølsekødd er et renspikket skjellsord, subsidiært en uttømmende beskrivelse av en lokal "gatekjøkkendrittsekk"

Vi har aaaaaaaaaaaaaldri noen dirty undertone i våre kretser!

:ler:

Skrevet

Når jeg gikk inn på denne tråden, var det i den tro at "leker for voksne" var noe heeeelt annet enn det viste seg å være. Og i og med at dere er 4 JENTER, så er kanskje denslags utelukket...

Vel, når jeg allikevel ER her inne, så må det nevnes at Kokkelimonke er tidenes morsomste spill. En god investering, hvis du ikke allerede har det.

Skrevet

*Synes reinspikka er tøffere enn reinspikket* (Trøffel...det må jo bare bli slik: enten er etellerannet reinspikka...eller vi kan bruke den penere varianten, vil jeg tro...renspikket)

Må le ... (herregud...er helt vimsete i dag)...men dette blir jo da litt sånn scrabble'sk! Så sånn sett ingen avsporing, i og for seg.

Smaker på ordet reinspikka...legg nordnorsk dialekt på dette...gees. Hvordan oppstod egentlig dette ordet???

Maiken

Gjest Anonymous
Skrevet
*Synes reinspikka er tøffere enn reinspikket* (Trøffel...det må jo bare bli slik: enten er etellerannet reinspikka...eller vi kan bruke den penere varianten' date= vil jeg tro...renspikket)

Må le ... (herregud...er helt vimsete i dag)...men dette blir jo da litt sånn scrabble'sk! Så sånn sett ingen avsporing, i og for seg.

Smaker på ordet reinspikka...legg nordnorsk dialekt på dette...gees. Hvordan oppstod egentlig dette ordet???

Jeg skrev selvsagt renspikket - det andre alternativet er som du sier reinspikka, men i skriftlig form er jeg en dannet person. :o

Jeg har mine teorier om hvordan ordet oppstod, men da er jeg redd for at vi sporer av denne tråden. Og er det noe jeg aaaaaaaaaaaaaldri ville gjøre, så er det å komme med avsporinger... :ler:

Skrevet

Skal vi lage en streng, kanskje :ler:

Jo..skal lage en streng.

Maiken

Skrevet

Jeg har mine teorier om hvordan ordet oppstod, men da er jeg redd for at vi sporer av denne tråden. Og er det noe jeg aaaaaaaaaaaaaldri ville gjøre, så er det å komme med avsporinger... :ler:

Trøffelhelten, velkommen inn i min nye avsporingstråd.

Skrevet

Mimeleken kan anbefales...spesielt sammen med en god vin.

Har selv lekt den på hyttetur med gode veninner og god vin...trenger jeg å si mere

Lo så jeg grein jeg.... :)

Skrevet

Ja, mimeleken er alltid morro!! :)

På utdrikningslaget mitt i august lekte vi "Nødt eller sannhet" (men vi droppa "nødt", og holdt oss til sanneht), og det var ikke få ting som kom fram da...... :P

Skrevet

Har god erfaring med å tegne rebuser på jentehyttetur :D Blir bare morsommere og morsommere etterhvert som flaskene blir tommere og tommere! Humor og sexuell undertone er et must :blunke:

Skrevet

hvis ikke kan det bli ganske så barnlig morsomt å spille "jentesnakk"! Men må si meg enig i at kokelimonke er ufattelig morsomt.

Hvis ikke finnes det jo utallige drikkeleker, som også dras til seksuelle undertoner. eller, feil, det er ikke undertoner, de handler om sex! :ler:

Skrevet

Adjektivhistorier er alltid morsomme!

Skrevet
kokelimonke er ufattelig morsomt.

Herregud, ja! Har spilt dette en gang, og var støl i magen av latter dagen etter! :ler:

Skrevet

Herregud, ja! Har spilt dette en gang, og var støl i magen av latter dagen etter! :ler:

Du er ikke den eneste! :ler2:

Skrevet

...har spilt og ledd jeg også, men ikke investert ennå... Er det rådyrt som andre brettspill?

Noen her inne som vet noen bra drikkeleker da?

Skrevet

Hva er det :oops: ?!

kokelimonke??

Uansett... "Jeg har aldri.." er jo en klassiker da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...