Gjest itla Skrevet 15. september 2007 #1 Skrevet 15. september 2007 Jeg har veldig lyst på disse støvlettene fra Duoboots, men er veldig tvilende til å bestille sko på nett, da jeg helst vil prøve på forhånd. Håper derfor at noen her har bestilt derfra, og kan svare på følgende: Hvordan er Duoboots i størrelsen? Jeg ligger og vipper mellom str 39 og 40, avhengig av merke og modell. Bør jeg gå opp eller ned hos Duo? I vilkårene deres står det at "Prisen inkluderer ikke fortollingsavgiften fra Posten Norge", men at MVA er inkludert. Synes dette punktet var uklart utfra informasjonen som lå tilgjengelig på nettsidene. Pakken fortolles, men hvis MVA er inkludert, så er det toll + gebyret til Posten man skal betale? :klø: Eller slipper man toll siden nettsidene i prinsippet er norske, selv om de holder til i Nederland? Vil gjerne ha generelle tilbakemeldinger fra folk som har bestilt fra nettsidene, også, av typen fornøyd/ikke fornøyd.
Rosenrød Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Slenger meg på denne, jeg ligger også og vipper mellom 39 og 40. Irriterende....
Gjest Purple Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Jeg har bestilt derfra, og jeg ble fornøyd. Jeg bruker nesten alltid 41, og bestilte det, og de passet bra. Hvis dere ligger mellom to størrelser, er det kanskje greit å bestille den største, og så heller legge i en såle hvis det blir for stort? Veldig kjedelig med for små støvletter ihvertfall. Når det gjelder toll og sånt, så vet jeg ikke. Jeg bestilte før de fikk norske sider, så hvordan det fungerer nå, kan jeg ikke svare på...
Gjest Gjest_Grete_* Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Kjøp kjøp kjøp! Jeg syns Duoboots er fantastisk - har bestilt 2 par støvletter derifra. Første gang fra den engelske siden, og da måtte jeg ut med ca. 500 ekstra i tollavgift, og måtte vente lenge før de kom fordi de lå lenge i tollen i Oslo. Sist bestilte jeg fra den norske butikken, det bare 175 i frakt, og da tar Duoboots seg av alt toll-styret. Da jeg bestilte var den støvletten utsolgt, og det sto at det tok ca. 4 uker før de kom, men etter to uker kom de. Og selve støvlettene er fantastisk flotte, det merker du allerede på måten de er pakket på. Super kvalitet, og hvis du har målt på det tykkeste stedet på leggen så blir de å passe. Selv har jeg over 40 cm i leggvidde, og støvlettene passet perfekt! Jeg vipper også mellom 39 og 40 i skostørrelse, de første skoene bestilte jeg i 40, men de er pittelitt for store. Så sist bestilte jeg 39, og de har allerede gått litt ut. Her er det bare å slå til! Ca. 1500 for skreddesydde støvletter som passer er ikke dyrt!
Gjest Morbær Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Har også lyst på Florence-støvlene fra Duoboots og er også spent på kvaliteten. Håper du gir tilbakemelding hvis du bestiller, Itla! Purple: Er kvaliteten bra i forhold til prisen? Hvilken modell bestilte du? Som kunde i den norske nettbutikken betaler du kun frakt, ikke toll (har snakket med Duoboots om dette). Enig i at det som står på siden er misvisende.
Gjest itla Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 Jeg kommer nok til å kjøpe dem, men venter en liten stund. Skal prøve å huske å gi tilbakemelding når tiden kommer. Takk for info om toll/frakt!
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2007 #7 Skrevet 21. september 2007 Hvordan finner jeg den norske nettbutikken, på nettsiden der det står velg land, kommer ikke Norge opp?
viren Skrevet 21. september 2007 #8 Skrevet 21. september 2007 Hvordan finner jeg den norske nettbutikken, på nettsiden der det står velg land, kommer ikke Norge opp? www.duoboots.no
trulta_ Skrevet 23. september 2007 #9 Skrevet 23. september 2007 Hei Jeg sendte tilbake mine støvletter i går, bestilte de i str 38, og det ble litt for trangt. Jeg bruker vanligvis 38, så til TS så gå for den største størrelsen. Du kan også sende en mail til de, de svarer fort. Måtte betale retur selv, ble jo litt dyrt. Men gleder jeg til jeg få støvlettene i rett størrelse. Leggvidden kan også variere fra sko til sko.
Titta Skrevet 31. oktober 2007 #10 Skrevet 31. oktober 2007 Som kunde i den norske nettbutikken betaler du kun frakt, ikke toll (har snakket med Duoboots om dette). Enig i at det som står på siden er misvisende. Er du helt sikker på dette? Jeg mener også at det var det jeg fikk beskjed om da jeg kontaktet dem i desember i fjor da siden kom på norsk, men har ikke bestilt fra den norske siden før nå. Nå har jeg fått brev fra posten om ufortollet sending..som jeg da altså må fortolle for å få hentet støvlettene. Har sendt en e-post til Duoboots om det, så får vel en tilbakemelding. Men ble bare så overrasket over at jeg likevel skal fortolle støvlettene. Noen som har handlet fra den norske siden og opplevd det samme?
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #11 Skrevet 31. oktober 2007 Er du helt sikker på dette? Jeg mener også at det var det jeg fikk beskjed om da jeg kontaktet dem i desember i fjor da siden kom på norsk, men har ikke bestilt fra den norske siden før nå. Nå har jeg fått brev fra posten om ufortollet sending..som jeg da altså må fortolle for å få hentet støvlettene. Har sendt en e-post til Duoboots om det, så får vel en tilbakemelding. Men ble bare så overrasket over at jeg likevel skal fortolle støvlettene. Noen som har handlet fra den norske siden og opplevd det samme? Jeg kontaktet Duoboots for noen uker siden angående fortolling, og fikk til svar at jeg IKKE skulle betale toll. Dersom jeg likevel måtte fortolle sendingen skulle jeg ta kontakt med Duoboots så ordnet de det. Men jeg har ikke bestilt noe ennå, så er spent på videre utvikling i denne saken...
Titta Skrevet 31. oktober 2007 #12 Skrevet 31. oktober 2007 Oki, takk for svar. Skal gi en tilbakemelding her når jeg har fått svar jeg. Kan jo uansett være nyttig for andre å vite også
Gjest nimbus Skrevet 1. november 2007 #13 Skrevet 1. november 2007 Jeg returnerte mine, de var i str. 36, og ALT for store. Så det kommer sikkert an på modell, siden noen synes de er store og noen at de er trange?
Alvilde Skrevet 8. november 2007 #14 Skrevet 8. november 2007 Jeg bestilte et par tidligere i høst. Etter mang en kamp i butikkene var jeg strålende fornyd da disse passet perfekt! Litt små i størrelsen, jeg er normalt 38, men det er ikke så mye at det er et problem. Jeg har også 40 cm rundt leggen. Aberet var at jeg betalte toll, og ventet derfor en stund på støvlettene. I tillegg røyk glidelåsen første dagen jeg brukte dem. Selve den man holder i når man lukker glidlåsen knakk av i sikkerhetskontrollen på Flesland. Hehe. Men de lovet først at jeg skulle få et par nye når jeg hadde dokumentert feilen, men da jeg sendte bilder fikk jeg beskjed om å gå til skomaker og sende dem kvitteringen for at de kunne refundere utleggene. Litt teit med varierende beskjed, men nå har jeg levd med den ødelagte glidlåsen og de er jo gått inn osv, så det er jo egentlig likegreit å levere dem til en skomaker. Alt i alt synes jeg konseptet og utvalget er genialt, og jeg elsker mine støvletter, og kommer garantert til å bestille flere par derfra!
Titta Skrevet 10. november 2007 #15 Skrevet 10. november 2007 Lovet jo en oppdatering på dette.. Sendt mail til Duo siden jeg fikk melding om fortolling fra posten. Sendte en mail onsdag sist uke og en ny purremail fredag. Litt utpå dagen mandag hadde jeg enda ikke hørt noe, så ringte dem. Fikk beskjed om å sende posten sitt referansenummer + mitt personnummer til duo + sende inn brevet til posten. Fakset det avgårde på tirsdag morgen, og tirsdag ettermiddag kom en postmann på døren med støvlettene mine. Så når jeg først fikk tak i dem ordnet de opp i det kjempefort. Forklaringen jeg fikk var at de trolig hadde glemt å klistre på ett eller annet klistremerke på pakken som gjør at posten vet at de ikke skal fortolles. Men, jeg likte ikke støvlettene og har sendt dem i retur. Så bomkjøpet koster meg vel drøyt 400,- Men men, verd ett forsøk. Det var veldig rar form på dem. De var veldig v-formet, slik at de ble bare bredere og bredere oppover i skaftet, og aller bredest helt øverst. Det så rett og slett helt teit ut når jeg hadde de på, de satt fint rundt anklene og til ca midten av leggen og over det var de rett og slett kjempevide.
viren Skrevet 10. november 2007 #16 Skrevet 10. november 2007 Lovet jo en oppdatering på dette.. Sendt mail til Duo siden jeg fikk melding om fortolling fra posten. Sendte en mail onsdag sist uke og en ny purremail fredag. Litt utpå dagen mandag hadde jeg enda ikke hørt noe, så ringte dem. Fikk beskjed om å sende posten sitt referansenummer + mitt personnummer til duo + sende inn brevet til posten. Fakset det avgårde på tirsdag morgen, og tirsdag ettermiddag kom en postmann på døren med støvlettene mine. Så når jeg først fikk tak i dem ordnet de opp i det kjempefort. Forklaringen jeg fikk var at de trolig hadde glemt å klistre på ett eller annet klistremerke på pakken som gjør at posten vet at de ikke skal fortolles. Men, jeg likte ikke støvlettene og har sendt dem i retur. Så bomkjøpet koster meg vel drøyt 400,- Men men, verd ett forsøk. Det var veldig rar form på dem. De var veldig v-formet, slik at de ble bare bredere og bredere oppover i skaftet, og aller bredest helt øverst. Det så rett og slett helt teit ut når jeg hadde de på, de satt fint rundt anklene og til ca midten av leggen og over det var de rett og slett kjempevide. Hvilken modell var det du kjøpte?
Titta Skrevet 10. november 2007 #17 Skrevet 10. november 2007 Ravenna. På bildet ser det ut til at de går litt inn øverst, men de jeg fikk ble bare bredere og bredere. Jeg lurer nesten litt på om det var en produksjonsfeil eller noe.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2007 #18 Skrevet 11. november 2007 Til dere som har bestilt støvler: Hvordan passet støvlene i leggen når dere bestilte akkurat den bredden som leggen? Tenker på strømpebukser etc... Jeg er ca. 40cm rundt leggen, men lurer på om jeg bør bestille 42cm, eller blir det veldig bredt? (de støvlettene jeg skal ha kommer ikke i 41cm)
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2007 #19 Skrevet 5. desember 2007 Til dere som har bestilt støvler: Hvordan passet støvlene i leggen når dere bestilte akkurat den bredden som leggen? Tenker på strømpebukser etc... Jeg er ca. 40cm rundt leggen, men lurer på om jeg bør bestille 42cm, eller blir det veldig bredt? (de støvlettene jeg skal ha kommer ikke i 41cm) Jeg bestilte støvelettene 1 cm MINDRE enn det jeg målte rundt leggen, og de passet perfekt på med tights under da jeg prøvde dem. Støvelettene er jo i skinn, så etthvert vil de nok utvide seg så mye at jeg kan ha dongeribukse under. Så IKKE bestill dem størrre enn det du måler leggen til!
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #20 Skrevet 7. desember 2007 Jeg bestilte også 1 cm mindre siden skinn utvider seg og modellen jeg kjøpte uansett har litt elastikk på innsiden øverst (sicily) Fikk de i dag og superfornøyd; satt som et skudd. Og ingen toll nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå