heihurra Skrevet 15. september 2007 #1 Skrevet 15. september 2007 Vi skal gifte oss neste år og ønsker humanetisk vielse. Festen kommer til å være i Stavanger men er usikker på hvor vi skal ha selve vielsesermonien. Noen som har gode tips ? Både spesifikke i Rogaland og generelle tips til inspirasjon tas i mot med stor takk.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2007 #2 Skrevet 15. september 2007 Vi hadde HEFvielsen ute på den gården vi også hadde selskapet. Pluss at vi hadde mulighet til å gjennomføre vielsen innendørs... Kan absolutt anbefales om du finner rette plassen! Er ikke kjent i området rundt Stavanger...
Branna Skrevet 15. september 2007 #3 Skrevet 15. september 2007 Vi skal ha vielsen vår på en liten slette ved siden av selskapshuset vi har leid for selskapet. Det kan være lurt å ha vielsen og selskapet på samme sted, så slipper dere mye kjøring.
Labella Skrevet 15. september 2007 #4 Skrevet 15. september 2007 Vi hadde humanistisk vigsel i sommer og seremonien foregikk nede ved vannet på den gården der vi hadde selskapet. Vi hadde også en plan B innendørs i tilfelle regn, men den slapp vi heldigvis å bruke. Synes det er et kjempestort pluss å ha alt samme sted (vi hadde også fotografering på området etter vielsen) særlig med tanke på tidsbruk og minst mulig venting for gjestene.
Gjest Gjest_heihurra_* Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 Vi hadde humanistisk vigsel i sommer og seremonien foregikk nede ved vannet på den gården der vi hadde selskapet. Vi hadde også en plan B innendørs i tilfelle regn, men den slapp vi heldigvis å bruke. Jeg vet om mange nydelige steder jeg kunne tenke meg å ha vielsen utendørs, men vet bare ikke om jeg har nerver til å legge opp til utevielse på vestlandet i mai.
Branna Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Jeg vet om mange nydelige steder jeg kunne tenke meg å ha vielsen utendørs, men vet bare ikke om jeg har nerver til å legge opp til utevielse på vestlandet i mai. Hva med å leie et stort telt? Så kan teltet fungere som vielsessted i tilfelle regn, og så kan dere eventuelt ha selskapet i et lokale i nærheten. Da slipper dere å bekymre dere for været.
Gjest Gjest_heihurra_* Skrevet 17. september 2007 #7 Skrevet 17. september 2007 hihi.. jeg overgikk meg selv. Har fått tak i et gammelt middelalder kloster som jeg trodde ble booket langt over 1 år i forveien. Men det var ledig på min dag, så HURRA
Lilywhite Skrevet 17. september 2007 #8 Skrevet 17. september 2007 hihi.. jeg overgikk meg selv. Har fått tak i et gammelt middelalder kloster som jeg trodde ble booket langt over 1 år i forveien. Men det var ledig på min dag, så HURRA Så fint da Hva slags kloster er det? Ble litt nysgjerrig
Branna Skrevet 18. september 2007 #9 Skrevet 18. september 2007 hihi.. jeg overgikk meg selv. Har fått tak i et gammelt middelalder kloster som jeg trodde ble booket langt over 1 år i forveien. Men det var ledig på min dag, så HURRA Oi, så flott da! Heldiggris. Jeg elsker gamle bygninger.
heihurra Skrevet 18. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 18. september 2007 Så fint da Hva slags kloster er det? Ble litt nysgjerrig www.utstein-kloster.no
Labella Skrevet 18. september 2007 #11 Skrevet 18. september 2007 Så veldig fint ut der, men er du sikker på at HEF vil/kan utføre vigsel i et kristent kloster? De har jo kristne vielser der, så jeg ville ikke tatt for gitt at du kan få en humanistisk seremoni der - egentlig ville jeg regnet med at det ikke vil la seg gjøre, så sjekk det ut så fort du kan, før du planlegger for mye!
Branna Skrevet 18. september 2007 #12 Skrevet 18. september 2007 Så veldig fint ut der, men er du sikker på at HEF vil/kan utføre vigsel i et kristent kloster? De har jo kristne vielser der, så jeg ville ikke tatt for gitt at du kan få en humanistisk seremoni der - egentlig ville jeg regnet med at det ikke vil la seg gjøre, så sjekk det ut så fort du kan, før du planlegger for mye! Helt enig der, det kan hende det blir for mange kristne elementer, og HEF er litt strenge på det med at det ikke skal være noe religiøst ved seremonien, eller kunne man jo like gjerne giftet seg i kirken. I tillegg så jeg noe på siden om at det ikke var lov med musikk eller dans, vet ikke om du skal ha en tradisjonell fest med dans, men tenkte bare jeg skulle nevne det i tilfelle du hadde oversett det.
heihurra Skrevet 18. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 18. september 2007 Det er ikke noe problem. HEF hadde faktisk sin første vielse i Rogaland her. Kirka som tilhører klosteret ligger i en sidebygning og vi har ingen planer om å være der :-). Utstein Kloster var opprinnelig kongsgård, og her bodde Harald Hårfagre i tiden etter slaget ved Hafrsfjord. De antar at klosteret er oppført ca 1260 og og ble brukt av augustinermunker. Etter reformasjonen var det krongods. Fra 1700 kom det i norsk eie, og i 1750 bosatte fogden Christopher Garmann seg her
heihurra Skrevet 18. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 18. september 2007 I tillegg så jeg noe på siden om at det ikke var lov med musikk eller dans, vet ikke om du skal ha en tradisjonell fest med dans, men tenkte bare jeg skulle nevne det i tilfelle du hadde oversett det. Vi skal ikke ha middag eller fest der. Vi bare reservert stedet for selve vielsen, champagne og litt "slå i hæl tid mens vi fotograferer". Festen skal vi ha et annet sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå