ivanka Skrevet 4. april 2003 #41 Del Skrevet 4. april 2003 det du sa var at jeg satte ut påstander om at shava du underlivet, fikk du sopp. mens det jeg sa var at å shave underlivet ga økt frekvens av sopp. greit nok at du ikke ser forskjellen, men nå orker jeg bare ikke å fortsette denne latterlige diskusjonen. det jeg sa står der, hvis noen lurer kan de gå tilbake og sjekke. men vær så vennlig å ikke vri på innleggene mine så de får en helt annen mening... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CumGrandSalis Skrevet 4. april 2003 #42 Del Skrevet 4. april 2003 Dere som sier at man får sopp av å shave seg, tar feil. Jeg har aldri hatt noen slags problemer med dette, så - dårlig argument! (Ellers hadde det kanskje vært fint om folk kunne få gjøre som de følte for selv, samme om det er biologisk riktig eller ei?) Selvfølgelig er det større sjanse for å få sopp når man shaver seg! Er du litt trang i nøtta kanskje? Jeg barberer meg faktisk selv, for jeg er en av de heldige som ikke får sopp av det. Men selv om du, jeg, og naboen min ikke får sopp av det, så betyr ikke det at det er slik for absolutt alle andre. Det sier seg selv at de som barberer seg har større sjanse for å få sopp, enn de som ikke gjør det. Dette fordi det blir mye tettere nedentil etter at man har barbert seg. Hår gjør at det er mer "luft", og "miljøet" nedentil mer stabilt...for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 4. april 2003 #43 Del Skrevet 4. april 2003 Begynte på et svar, men jeg gidder ikke kommentere dette. Det er ubetydelig hva både du og jeg mente, antar vi begge har fått frem hva vi hadde behov for å si - angående saken. End of discussion. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 4. april 2003 #44 Del Skrevet 4. april 2003 Herregud, her skal man passe seg for ikke å tråkke på noens tær! Selvsagt vet da jeg også at enkelte sikkert får sopp! Men det får da for pokker også de med kjønnshår! Mulig det er større sjanse for å få sopp uten hår, men jeg ville ikke uttalt meg så bastant om dette - i og med at jeg aldri har hørt om noen i min vennekrets som har fått sopp eller andre uhumskheter av shaving - dermed synes ikke jeg det er noe godt argument! Jeg sier ikke dermed at man ikke får sopp av barbering - jeg sier at det er ikke så vanlig at du kan trekke det frem som en generell påstand. Jeg (og du) er ikke noe sjeldent tilfelle - og "så heldige" som ikke får sopp. Det er ikke så uvanlig. Og nei - jeg er alt annet enn treig i nøtta - og i tillegg er jeg ikke så utrolig hårsår som en del andre her inne er! Herrejemini. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 4. april 2003 #45 Del Skrevet 4. april 2003 problemet er at du foretar induktive slutninger og generaliserer ut fra deg selv og dine venner. du kan ikke komme frem til en logisk konklusjon opå den måten, jenta mi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CumGrandSalis Skrevet 4. april 2003 #46 Del Skrevet 4. april 2003 Selvsagt vet da jeg også at enkelte sikkert får sopp! Men det får da for pokker også de med kjønnshår! Mulig det er større sjanse for å få sopp uten hår, men jeg ville ikke uttalt meg så bastant om dette - i og med at jeg aldri har hørt om noen i min vennekrets som har fått sopp eller andre uhumskheter av shaving - dermed synes ikke jeg det er noe godt argument! Jeg sier ikke dermed at man ikke får sopp av barbering - jeg sier at det er ikke så vanlig at du kan trekke det frem som en generell påstand. Jeg (og du) er ikke noe sjeldent tilfelle - og "så heldige" som ikke får sopp. Det er ikke så uvanlig. Og nei - jeg er alt annet enn treig i nøtta - og i tillegg er jeg ikke så utrolig hårsår som en del andre her inne er! Herrejemini. Det er ingen påstand at det er større sjanse for å få sopp når man shaver seg. Det er en realitet. Og hårsår? Hvem er hårsår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 4. april 2003 #47 Del Skrevet 4. april 2003 (Ellers hadde det kanskje vært fint om folk kunne få gjøre som de følte for selv, samme om det er biologisk riktig eller ei?) Joda, folk må gjerne som gjøre som de vil, det er meg knekkende likegyldig hva folk gjør med sine egne underliv. Men det hele denne debatten startet med var en etterlysning etter dokumentasjon på at det er mer hygienisk å barbere underlivet enn ikke å gjøre det. Som du kanskje har sett i noen av disse "barberingsdebattene" som har gått her, kommer det stadig påstander om at ubarberte underliv er uhygienisk, fører til mer svette osv, men ingen har kommet med beviser for disse påstandene. Det jeg vil frem til er med andre ord: Skal noen kalle meg urenslig, så får de fa** meg bevise det!! :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 4. april 2003 #48 Del Skrevet 4. april 2003 Hmmm... Hvorfor blir man halshugd for å komme med innspill som kan gi et bredere bilde av en sak? Jeg velger å kommentere Nilmas innlegg, som faktisk er saklig. Jeg skjønner at det er ønskelig med dokumentasjon når noen slenger ut påstander om "et-eller-annet". Min kommentar var ikke ment som noen vitenskapelig rapport. Det var kun ment som et innspill - for å understreke (tydeligere enn det andre hadde gjort før i tråden) at dette ikke er så vanlig som jeg følte det kom frem av andres innlegg. Jeg er med på at det øker sjansen for sopp å barbere seg (jeg har ikke sett dokumentasjonen på det heller, men ser ingen grunn til å tvile) - men hvorfor være så redd for å innrømme at det faktisk ikke er et SÅ utrolig stort problem som dere vil ha det til? At ingen av de jeg kjenner har hatt problemer, sier faktisk litt. I og med at jeg ikke er en liten einstøing som bor under en hule i langt-vekk-istan. Hvorfor skal jeg gå utifra at forskere har rett, når det ikke er min egen erfaring? Altså: jeg opplyser om at, etter egen erfaring, er dette ikke noe problem. Det er også fakta. Jeg har aldri sagt at dette gjelder alle. Jeg skjønner den greia med behov for bevis på at "du er urenslig" - det er på en måte bare det jeg ønsket å si, også. "Flesteparten som barberer seg får ikke nødvendigvis sopp". Der. Og til slutt... Hva med å være litt runde her inne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CumGrandSalis Skrevet 4. april 2003 #49 Del Skrevet 4. april 2003 Hvem er det som blir halshugd? :confused: Jeg synes det er merkelig at enkelte skriker opp om at de blir halshugd, og alle andre er hårsåre; så fort noen sier dem i mot. Det er ingen i denne tråden som har påstått at alle som shaver seg får sopp. Du derimot påstod (i dine første innlegg) at siden du (og vennene dine) ikke har fått sopp som følge av shaving, så er det bestemt og vedtatt at absolutt ingen andre får sopp av shaving heller. Men jeg ser jo nå at du har moderert deg litt, og det er bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisjeba Skrevet 4. april 2003 #50 Del Skrevet 4. april 2003 Det er da fullstendig logisk opplagt at kjønnshår beskytter mot bakterier, sopp etc? Man er selvsagt ikke 100% sikker på at man ikke får sopp selv om man har kjønnshår, det kommer mye an på hygenien ellers (hvor ofte man vasker seg i skrittet, om man bruker såpe eller ikke...). Hvis man barberer seg er det behov for å være enda mer nøye på å vaske underlivet ofte enn hvis man har kjønnshår for å forebygge sopp og andre urensligheter. Etter _mitt_ skjønn er det spesielt "viktig" å ha kjønnshår under menstruasjon av den enkle grunn at da er skjeden mer utsatt for urenslighet og da er det bedre at kjønnshårene holder disse urenslighetene på utsiden av skjeden. (Hvis man vil kan man jo bare la håret gro noen dager før mensen og barbere det vekk etterpå). For å være ærlig skjønner jeg ikke hvorfor dette har blitt en så stor debatt... jeg vil tro at de fleste her inne holder seg rene mellom bena uansett om de er glattbarbert eller hårete, så hvorfor krangle sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 4. april 2003 #51 Del Skrevet 4. april 2003 Og til slutt... Hva med å være litt runde her inne? Helt enig, men det gjelder vel deg også Mel? Ingen har sagt AT man får sopp dersom man barberer seg. Men at det er STØRRE SJANSE for å få sopp dersom man fjerner alt kjønnshår. Min lege sier forøvrig også at sopp forekommer oftere hos de av pasientene hennes som barberer seg. Og JA det er da alltid grunner til å feste lit til hva forskere sier. Selv om din vennekrets tydeligvis er stor (og glattbarbert nedentil), så er den neppe representativ som statistisk materiale i fht. befolkningen som helhet. For å være ærlig skjønner jeg ikke hvorfor dette har blitt en så stor debatt... jeg vil tro at de fleste her inne holder seg rene mellom bena uansett om de er glattbarbert eller hårete, så hvorfor krangle sånn? AMEN! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 4. april 2003 #52 Del Skrevet 4. april 2003 Tusenfryd. Så man trenger bare blindtarmen mener du, å klippe negler og gre hår er vel noe som hørte den "forrige" rasen til? Eller smøre seg i huden med kremer... alt dette er jo unaturlig sett fra et naturlig synspunkt.... Selv om det er bare blindtarmen man ikke trenger.... (eller man TROR man ikke trenger) så er det mye man vet, ifølge din retorikk så er det absolutt ingen grunn til at man fjerner forhuden på små guttebarn i Usa, men likefremt gjør man det, kan det ha noen forklaringer bortsett fra at det bedrer imunforsvaret? W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 4. april 2003 #53 Del Skrevet 4. april 2003 Spørsmål til Doktoronline (utklipp): ....Så leste jeg i vg idag om at bruk av g-streng truser og barbering lett fører til sopp, og blir enda mer redd, blir jeg nødt til å slutte med dette? Hva kan jeg gjøre for å forhindre sopp utenom å slutte med g-streng og barbering? Svar fra gynekolog: Jeg tror ikke at g-streng og barbering kan gi sopp i skjeden, men muligens utvendige infeksjoner. Ligg uten truse om natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 4. april 2003 #54 Del Skrevet 4. april 2003 Alt damer gjør med skrittet sitt fører lett til sopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 4. april 2003 #55 Del Skrevet 4. april 2003 Gynekologen skriver forøvrig også: Medisinsk sett er det en uskikk å barbere bort hårene. De er til for å beskytte huden mot irritasjon og fuktighet. og Soppen er inne i skjeden eller i områder uten hår, så jeg kan ikek fortstille meg at dte har noen betydning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 4. april 2003 #56 Del Skrevet 4. april 2003 jeg har ett siste spørsmål: hvordan kan man regne med at alle man kjenner som evt har hatt sopp i underlivet har fortalt en om det??? og mel: it's more to you than meets the eye. definitivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 4. april 2003 #57 Del Skrevet 4. april 2003 Om dama skal shave seg eller ikke, bør i etthvert tilfelle avgjøres av mannen, og da slipper man også mere bråk angående denne "problemstillingen". W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The one Skrevet 4. april 2003 #58 Del Skrevet 4. april 2003 Er enig med at hår beskytter mot diverse men det er vel unødvendig å bruke ord som tett i nøtten. Dette er et diskusjonsforum vel??? God helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 4. april 2003 #59 Del Skrevet 4. april 2003 Dævven. Nå har jeg sittet og tenkt littegrann på hvorfor denne diskusjonen plutselig tok av, og hvorfor ingen skjønte hva den andre mente. Det burde ikke være så utrolig vanskelig. Jeg fant, jeg fant... Det gikk litt kjapt i svingene når jeg skreiv innlegget mitt. Det gjør det av og til. Se her: "Dere som sier at man får sopp av å shave seg, tar feil." Her mente jeg helt klart å si at "de som sier at man *automatisk* får sopp... osv." Neida, det var ikke det jeg skreiv, så - my bad. Akkurat den misforståelsen kom pga at jeg ikke gadd å lese igjennom forhåndsvisningen. Ellers må jeg si at det er jo litt av en tone her inne - se, det hender det skjer misforståelser - ikke alle er ute etter å være ekle. Jeg var det altså ikke. Det pleier vanligvis å gå helt fint an å gjøre folk oppmerksomme på slike ting, helt uten å være spydig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 4. april 2003 #60 Del Skrevet 4. april 2003 Det eneste jeg vet om dette, er at jeg hadde en kjæreste med tett hårvekst nedentil. Han fikk utslett og klødde. Legen sa det skyldtes den tette hårveksten, og anbefalte ham å stusse det litt. Men det har mer med egenpleie og komfort å gjøre enn hygiene...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå