Gå til innhold

drittlei

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_frustrert_*
Skrevet

Har hatt besøk av en kamerat av meg siden torsdag. Nå er jeg så utrolig lei av å ha han rundt meg at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Føler jeg blir frekk som ber han reise hjem når det er en liten dagsreise herfra til der han bor. Han skal egentlig dra på mandag men jeg vil ha han ut så fort som mulig. Jeg orker ikke. Han sier ingenting, han bare sitter der. Går ikke ann å føre en samtale, tusler rundt og tørr ikke si at han vil ha noe mat selv om jeg vet han er sulten, sitter i en stol i flere timer uten å si et ord eller gjøre noenting osv. Jeg blir gal av det Jeg klarer ikke å gå 2 dager til med dette her, så da spør jeg: hvordan kan jeg få personen til å dra hjem litt tidligere?

(Høres veldig frekk ut nå, men det får bare være det samme)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Det virker ikke som du trives helt. Det er helt ok for meg hvis gjerne vil dra hjem tidligere."

For ut fra din beskrivelse virker det jo ikke som han trives, og da må du kanskje spørre deg selv hvorfor. Hvis dere er gode venner høres dette litt rart ut.

Gjest Gjest_Frustrert_*
Skrevet

Har spurt han om han trives, han sier ja. Han er bare sånn ekstremt sjenert. Skjønner ikke hvorfor han er det ovenfor meg siden jeg har kjent han i 4 år. Prøver så godt jeg kan å snakke og holde igang en samtale, får ikke svar ei gang annet enn: "ja, nei, kanskje, vet ikke, vi ser". Jeg er så lei av å sitte stille uten å ha en dialog! :|

Skrevet

Du får tromme sammen flere av vennene dine til en fest/bytur i kveld, så er dere fyllesjuke hele dagen i morgen og kan se på flm og spise junkfood og vips! er det mandag og han skal hjem.

Skrevet

Kan dere ikke komme dere ut av leiligheten og finne på noe? Gå på kino feks? Da skal man jo ikke snakke, og det gjør ikke noe at du er sammen med en stille person.

:)

Gjest Gjest_frustrert_*
Skrevet

Ja, vi tenkte å ut i dag, men han er jo "redd" for folk han ikke kjenner. Tror det er litt sosial angst ute å går. Selv om han selv sier han ikke har det, han er bare sjenert og en mann av få ord. Så da blir han kanskje enda mer stille. Kan ikke være greit for han, så jeg vil ikke mase for mye på han, men jeg elsker å være ute blandt folk og snakke. Får se hvordan det går.

Skrevet

Men du er vel da ikke nødt til å være bare hjemme, selv om du har en gjest?

Har selv hatt gjester (var særlig mye og ofte litt plagsomt da jeg var ung, og noen venninner sendte sine brødre osv til meg), men følte ikke at jeg var nødt til å verken lage mat eller være selskapsdame. Sa bare "her har du nøkkel, og veien til kjøleskapet finner du vel selv."

Ingen ble sure, men stemningen ble langt mer avslappet, fordi ingen følte noen forpliktelser.

Skrevet

fyr i ham litt alkohol . pleier å hjelpe. full ene dagen. fyllesjuk neste dag... ....

sorry, men jeg har også store problemer med å forhold meg til sjenerte mennesker. ender som regel med at jeg sitte rå plaprer og plaprer og føler meg helt håpløs selv....og det er jo ikke meg det er noe galt med liksom...

ellers kan du kanskje ta ham med på kino. der snakker man liksom ikke så mye....

Skrevet

Alkohol fikk han i seg, men det hjalp ikke stort. Er den pinlige stillheten som er ille. Jeg sitter å prater og prater uten respons og føler meg dum etterpå. Han er hvertfall reist nå så da går det greit. Takk for tips, skal huske på de til neste besøk ;p

Skrevet

ehhh hvorfor vil du ha han som venn når du rakker ned på ham og ikke trives i selskapet, kutt han ut da vel.

Skrevet

Hvorfor har du denne fyren på besøk i det hele tatt?

Skrevet

Er det første gang dere er sammen over lengre tid da? siden du har kjent ham i 4 år og ikke visst om at han er såpass stille og sjenert tenker jeg?

men uansett, neste gang han spør så sørg ihvertfall for at det blir for en kortere periode.

Er det kun for få dager, så kjøpe inn god mat, snop og masse filmer DU har lyst til å se.

Så blir det jo nesten som en alenehelg med alle filmene du har lyst til å se. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...