Gjest Hilde / Ikke innlogget Skrevet 3. april 2003 #1 Skrevet 3. april 2003 Neste uke skal jeg hente min skjønne valp - en Cavalier King Charles Spaniel - det er en "gutt". Har dere noen fine navneforslag til meg ? Hilde
monja Skrevet 3. april 2003 #2 Skrevet 3. april 2003 Finnes jo kjempemange fine hundenavn.....Vi har hatt en del hannhunder, og de har hatt følgende navn: Flaks, Rasken, Kasper, Terri og Labb. Labb har vi nå, og siden han er bare 19 mnd ligger det an til at det blir en "bror" i løpet av en to års periode. Navnet hans blir i såfall Laban. Jeg synes Labb og Laban høres knall ut :D Men du har jo de der helt typiske hundenavnene og da....Hero, Pluto, Tass, Rex osv.....Jeg synes egentlig navnet kommer når man ser hunden og jeg. Selv om man bestemmer seg for f.eks Rex er det jammen meg ikke sikkert det er noen Rex man får..... Lykke til med valpen!
Guro Skrevet 3. april 2003 #4 Skrevet 3. april 2003 Gratulerer med cavaliergutten, Hilde! Et meeeget godt valg av hund, spør du meg! :blunke: Jeg vet om en cavalier som heter Cæsar. Det navnet liker jeg! Har også hørt om en som heter Taco. Litt søtt, da!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 3. april 2003 #5 Skrevet 3. april 2003 Neste uke skal jeg hente min skjønne valp - en Cavalier King Charles Spaniel Åååååh gjett om du kan glede deg, spaniels er så skjønne uansett hvilken type- selv har jeg en amerikansk cockergutt som heter Oscar og jeg kunne ikke tenke meg ett liv uten han. En venninne av meg døpte sin hund Othello- det synes jeg var flott. Minnie
jordbær Skrevet 3. april 2003 #12 Skrevet 3. april 2003 Bare for å gi deg alt for mange tips: http://home.no.net/kapabel/namelist
Gjest Hilde / ikke innlogget Skrevet 3. april 2003 #13 Skrevet 3. april 2003 Tusen takk for mange fine forslag Hilde
Snehvit Skrevet 3. april 2003 #14 Skrevet 3. april 2003 Neste uke skal jeg hente min skjønne valp - en Cavalier King Charles Spaniel - det er en "gutt". Et meget bra valg av hunderase - Cavalierer er herlige! Har selv hatt en Cavalier, men den måtte dessverre avlives i fjor da den ble lam i bakkroppen. Foreldrene mine fikk en ny i fjor høst, men den er jo ikke like mye "min" ettersom jeg ikke bor hjemme lenger. Hvilken fargevariant er det du skal ha da? Min var en Blenheim (rødbrun og hvit), men de andre er jo også fine.
Gjest Hilde Skrevet 3. april 2003 #15 Skrevet 3. april 2003 Hei Snehvit - hunden min har fargen, tricolor. Trist at du måtte avlive hunden din. Jeg hadde selv en Cocker Spaniel for mange år siden - den måtte også avlives - utrolig sørgelig. Idag har jeg vært og kjøpt utstyr til "dutten" - gleder meg SÅÅ mye til jeg har ham her hjemme.
Snehvit Skrevet 3. april 2003 #16 Skrevet 3. april 2003 Trist at du måtte avlive hunden din. Ja, det var kjempetrist og jeg savner henne utrolig mye. Fordi hun ble lam i bakkroppen, klarte hun verken å bevege seg eller å få gjort fra seg ordentlig lenger. Hun bare satt der og så på oss, men var fortsatt en like glad hund. Iblant fikk hun dratt seg noen meter fremover gulvet ved hjelp av forlabbene; det var det eneste hun klarte før hun ble sliten. Derfor måtte vi avlive henne, 10 år gammel. Idag har jeg vært og kjøpt utstyr til "dutten" - gleder meg SÅÅ mye til jeg har ham her hjemme. Ja, jeg skjønner godt at du gleder deg! De er jo såå søte som valper også. Den nye Cavalieren til foreldrene mine er nå 8 måneder, og jeg har sett den mye i løpet av valpetiden. Da de fikk den var den 8 uker og bitteliten - faktisk mindre enn dvergkaninen min! Hun fikk omtrent plass i jakkelommen den gang.
Guro Skrevet 4. april 2003 #17 Skrevet 4. april 2003 Jeg blir mer og mer forbløffet over din glimrende smak, Hilde. :blunke: Jada - min cavaliergutt er også trefarget. Selv om han er verdens skjønneste i mine øyne, misunner jeg deg litt som skal få valp. Få ting kan måle seg med en liten, hengiven valp. Nesten synd at de vokser så fort!
'Lilly' Skrevet 4. april 2003 #18 Skrevet 4. april 2003 Jeg har alltid hatt planer om å kalle min evt. fremtidige hund for KOMPIS, men så begynte det programmet med Asgeir og Trude Mostue, og da er det liksom ikke det samme lenger. ÆSJ!
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2003 #19 Skrevet 6. april 2003 Cavalier King Charles Spaniel'er er fine dyr, desverre syns jeg mange av de får alle slags rare sykdommer, men uansett så vil jeg gratulere deg med ny hund. Jeg savner sårt å ha en hund hos meg. Er oppvokst med hunder rundt meg, jakthunder vel og merke, men uansett så er det utrolig mye selskap i en hund. Håper du finner et treffende navn til hunden. :D
Benedicte Skrevet 7. april 2003 #20 Skrevet 7. april 2003 Hva med Bob (Hund) Synes det er litt toeft jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå