Gå til innhold

Å bruke sex som belønning eller straff

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
Så er det da bekreftet en gang for alle. Sex er noe kvinner "gir" som belønning etter atferd i henhold til dressuren.

Dessverre tar du feil der. Det er dessverre en del kvinner og menn som bruker sex som belønning og hjemmeprostitusjon. Jeg blir like rystet når jeg hører om den notorisk utro mannen som trøster sin kone hver gang med ny pels og ømhet og elskov og hun går på den. Like rystet blir jeg når jeg hører om hun som gir mannen et nummer like etter han kommer fra offshore jobb og like før han drar ut (men bare hvis han har vært snill i mellomtiden). På den måten slipper hun det sexmaset i mellomtiden. Dere kan jo selv regne ut hva det vil si å være "snill" her.

At noen bruker sex som belønning eller straff skjer helt sikkert, men at dette er et vanlig virkemiddel for å få det som en vil er et ukjent fenomen for meg.

Er dette virkelig så vanlig?

For å sette det på spissen:

Hvis en kvinne ikke vil bli anklaget for å bruke sex som belønning/straff, må hun altså...:

- ikke nekte sex hvis hun er sliten (selv om hun ikke har lyst), for hvis hun gjør det bruker hun sex som straff!?

- passe seg vel for å ligge med ham hvis han har gjort litt ekstra i hjemmet, (selv om hun har lyst), for hvis hun gjør det bruker hun sex som belønning!?

Blondie65 trakk fram offshore-arbeideren som fikk et nummer når han kom hjem, og et annet før han dro (hvis han hadde gjort seg fortjent til det) for at hun skulle slippe maset i mellomtiden.

Dette er en situasjon jeg kan sette meg inn i...

Fra hvilket ståsted har hun hørt dette?

Er det kvinnens syn? Ja da har hun mest sannsynlig rett i at det er snakk om straff/belønning.

Er det mannens syn? Vel, da hadde jeg vært mer tvilende på at det er snakk om straff/belønning. Da er det mer sannsynlig at det dreier seg om at kona/samboeren er sliten av å ha alt ansvar for absolutt alt hele tiden.

Noen av oss tenker ikke belønning/straff, noen av oss tenker lyst/ikke lyst, eller orker/orker ikke... og jeg tror vi er flertallet.

Tar jeg feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør faktisk folk det? Så utrolig latterlig.. Nå har jeg ikke vært sammen med kjæresten så veldig lenge, så han har ikke fått gjort noe som skulle føre til sexnekt :P men da hadde det i så fall ikke vært "Nå har du vært en dust, så nå blir det ikke noe på deg", mer "Det at du oppfører deg som en kødd gjør at driftene mine ikke er på topp ennå, så kan vi heller kulan til ting har ordnet seg og ha sex da?".

Ikke noe fett å ha sex mens man er sinte på hverandre heller. Hva godt kommer ut av det?

Nei, vi gjør det når vi har lyst, har kun vært utfor "orker ikke" en gang, og da var han fyllesyk som få. Stakk hen på butikken og kjøpte ibux til han, så gjorde vi det da de begynte å funke. Hmm kanskje det var hans belønning til meg siden jeg gjorde han frisk? :ler:

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg aner ikke hvor vanlig dette er.

Men at menn beskylder kvinner for det og at enkelte kvinner faktisk skryter av det er det de gjør er dessverre et faktum.

Skrevet (endret)

Hvis kjæresten oppfører seg som en idiot, mister jeg rett og slett lysten på sex, og da har jeg det heller ikke. Men det er ikke dermed sagt at jeg bruker sex-nekt som straff. Det handler ikke om å nekte sex, det handler om at jeg ikke har lyst.

Endret av Mirina
Skrevet

Jeg føler absolutt ikke at jeg bruker sex som belønning eller straff. Men det kan jo bli det automatisk fordi man i gode perioder med mer oppmerksomhet får mer lyst på sex, og i dårlige perioder får man mindre lyst. Føler likevel ikke at dette er galt, det er heller naturlig.

Skrevet (endret)

J.

Endret av Kosemose
Skrevet

Jeg håper alle dere damene som relaterer sin egen lyst på sex til hvordan mannen oppfører seg , selv forstår hvor lett det er å bli oppfattet som at man bruker sex som belønning eller straff .

Selvsagt skal ingen føle seg presset til sex , men om min partner ikke villet hatt sex med meg fordi jeg ikke hadde oppført meg slik eller sånn , eller vist ham nok oppmerksomhet , ja da hadde jeg egentlig sett på det som manipulering av aller høyeste grad .

Sannsynligheten for at jeg på et tidspunkt hadde gått lei og begynt å se meg om etter å få dekket mitt fysiske behov andre steder , hadde vært SVÆRT tilstedeværende ..

Skrevet

Jeg synes det er hårreisende hvis det er noen som faktisk bruker sex på en slik måte. "Da blir det ikke noe på deg", er faktisk noe av det vemmeligste jeg hører. Det vitner om et fullstendig annerledes syn på sex enn hva jeg har.

Skrevet (endret)

[

Endret av Kosemose
Skrevet
Jeg håper alle dere damene som relaterer sin egen lyst på sex til hvordan mannen oppfører seg , selv forstår hvor lett det er å bli oppfattet som at man bruker sex som belønning eller straff .

Mjæ. Ikke at vi har hatt en slik situasjon, men jeg så for meg noe som hvis han hadde blitt helt dust og sagt noe som "Di jævla fitte! Jeg hater deg, måtte du brenne i helvete" og fem min senere "Hey baibi skal vi opp og kose litt?" ville vel de fleste avvist det. Ikke for å oppdra han, men fordi noe sånt ville fått underlivet tørrere enn sahara..

Skrevet

Thænks! Nå så jeg for meg jeg hadde fått et svar som "Hva! Sier han sånt til deg?!" :ler:

Skrevet

For meg er det sånn at lysten er avhengig av hvor bra jeg har det, og det igjen er av og til avhengig av samboern min, at han oppfører seg på måter jeg liker. Men jeg føler ikke at jeg bruker sex(eller nekt) som belønning eller straff - jeg kan f eks godt ha lyst på sex med ham om han har sittet og slasket i sofaen et par dager, eller vært ute med venner uten meg en helg. Og jeg kan ha mindre lyst om jeg selv er sliten etter mye jobbing selv om han har tatt sin del og vel så det av praktiske ting i huset. Sånn for å bruke de klassiske eksemplene.

Om visse typer atferd går igjen over tid, som at han er lat, fraværende osv - eller sur og sint, virker det nok negativt på lysten min. Naturlig nok, kanskje? Men da sier det vel mer om forholdet generelt enn akkurat sexlivet, og jeg ville ikke følt det var meg som var problemet i dette tilfellet... Å forhandle om sex for å oppnå det ene eller andre før det har gått så langt ser jeg imidlertid på som en ganske dårlig taktikk, og vil tro det legger en demper på den sexen man faktisk har også...

Gjest =tentacle=
Skrevet

Blir såret og veldig lite amorøs hvis han utstråler at han misliker å være sammen med meg. Da trenger jeg å ta vare på meg selv litt. Ellers har det aldri hendt at en avvisning har hatt sammenheng med noe han har sagt/gjort/ikke sagt/ikke gjort.

Det har ikke vært aktuelt å vurdere sexnekt som virkemiddel heller, har bare erfaring med at det går an å snakke med menn som voksne folk. Skulle det dukke opp en kjæreste som blir sur når han må løfte beina fordi jeg støvsuger, håper jeg virkelig at jeg har vett til å gå fra hele greia.

Skrevet
Jeg er enig med deg. Samtidig: Har menn lyst 24/7? Hvis mannen er utslitt fordi han må gjøre absolutt alt hjemme, i tillegg til sin vanlige jobb, og han ikke føler at konen hans registrerer og verdsetter alt han gjør men tar det som en selvfølge - det kan tenkes at mannen ikke får så veldig mye lyst og/eller overskudd til sex da?

Jeg tviler vel egentlig på at så mange kvinner avstår fra sex de har lyst på, for å straffe mannen. Det er vel mer snakk om at mange kvinner mister lyst og overskudd til sex fordi de ikke føler seg sett/verdsatt i det daglige?

Og for å ha det klart: Jeg syns også det er forkastelig å manipulere med sex, eller "skryte" av sexnekt. Men jeg kan forstå at lysten blir borte i enkelte situasjoner. Jeg innbiller meg også at kvinner lettere mister lysten hvis de har småkranglet hele dagen, mens menn i større grad skiller mellom de tingene? (med fare for å generalisere).

Støttes.

Jeg har hørt om kvinner som bruker sexnekt-metoden men jeg har aldri hørt noen bekrefte at de gjør det. Men det finnes sikkert noen som gjør det. Her er det mer orker ikke eller har ikke lyst, og orker ikke kan godt ha sammenheng med at jeg har vært alene om alt hjemme i tillegg til jobb men det er ikke for å straffe at jeg ikke orker. Det er et resultat av at jeg er sliten av å være alene om alt, og ja det blir også tatt opp med rette vedkommende i de aktuelle periodene og det gjelder jo kun i perioder. Ellers er det mest har jeg lyst nå eller ikke eller kanskje jeg har lyst likevel. :)

Skrevet
Mjæ. Ikke at vi har hatt en slik situasjon, men jeg så for meg noe som hvis han hadde blitt helt dust og sagt noe som "Di jævla fitte! Jeg hater deg, måtte du brenne i helvete" og fem min senere "Hey baibi skal vi opp og kose litt?" ville vel de fleste avvist det. Ikke for å oppdra han, men fordi noe sånt ville fått underlivet tørrere enn sahara..

Men hva hvis han en dag prioriterte fluebinding med kompisene før laksesesongen, mens du ville ha ham med på kino for å se Titanic? Ble det noe kos på ham den kvelden?

Skrevet

Jeg tror dette er noe som henger igjen etter en tid der parsex har vært noe som kvinnen "besitter". Parsex har vært noe hun har posjonert ut etter egne kriterier, og mange menn har følt at hun har bestemt alt i forhold til dette.

Slik har årene gått,- med mannen som den som alltid har tatt initiativet og kvinnen som den som har hatt makten. På den måten har menn opparbeidet lang erfaring i å bli avvist.

Jeg ser klare endringer på dette mønsteret. Det har blitt stuerent for kvinner å ta initiativet og ha lyst for egen del. Menn på sin side har begynt å føle prestasjonspresset, og finner at man i mindre grad synes de er sånn stas med sex. Det begynner å bli stuerent for menn å si nei, og kvinner må lære seg å takle avvisning på lik linje med oss menn.

I sum tror jeg at dette fører til at det ikke lenger er slik at kvinner alene styrer når paret skal ha sex. Og det fører igjen til at sex i mindre grad blir benyttet som virkemiddel for å oppnå noe annet. Tror jeg kanskje? Eller rettere sagt: Håper jeg.

Det at kvinner i større grad vet hva det vil si å bli avvist, bidrar forhåpentligvis til at det blir mindre av "virkemiddelsex". Jeg håper at sexuell ærlighet vinner fram, og at man lærer seg å kommunisere om dette på en god måte. Først da kan man begrense potensielle konflikter på bakgrunn av dette.

Skrevet
Men hva hvis han en dag prioriterte fluebinding med kompisene før laksesesongen, mens du ville ha ham med på kino for å se Titanic? Ble det noe kos på ham den kvelden?

Hehe.. Dere tror virkelig vi bruker det som straff på den måten dere! :ler:

Det tror jeg virkelig er ytterst sjelden (eller var mer i gamle dager?), og jeg vet at jeg aldri har gjort det på den måten. Da straffer jeg jo meg selv samtidig, jeg har minst like stor sexlyst som han har.

Det går mer på det om han er sur og grinete eller vi har kranglet, og jeg synes vel det er ganske naturlig at man ikke har sex da.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Gi han sex når han fortjener det minst. Det er da han trenger det mest

Skrevet
Hehe.. Dere tror virkelig vi bruker det som straff på den måten dere! :ler:

Det tror jeg virkelig er ytterst sjelden (eller var mer i gamle dager?), og jeg vet at jeg aldri har gjort det på den måten. Da straffer jeg jo meg selv samtidig, jeg har minst like stor sexlyst som han har.

Det går mer på det om han er sur og grinete eller vi har kranglet, og jeg synes vel det er ganske naturlig at man ikke har sex da.

Jeg vet ikke, det er derfor jeg spør. Det var ikke rettet direkte til deg, heller, forsåvidt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...