Gå til innhold

"Festkjæresten"

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Bambi_*
Skrevet

Har avsluttet et langt forhold til eksen, og vi er på sporadisk talefot. Omtrent de eneste gangene jeg hører fra ham, er når det er en fest på gang. Men...det jeg syns er pussig og ønsker å få svar på er, hvorfor han ennå ringer meg og ber meg med seg på fest..? Da er jeg "festkjæresten" hans. Der han sprader meg fram som en gallionsfigur og oppfører seg oppmerksom og kjæreste-aktig mot meg.

Jeg syns dette er smertefult, da jeg ennå har sterke følelser for fyren. Han har også sagt han føler det samme for meg. Vi er begge lei oss at vi ikke fikk forholdet til å fungere i hverdagen. Jeg har snakket litt med ham om dette, men virker ikke som om han helt skjønner min problematikk. At han bruker meg/jeg lar meg brukes som festkjæreste i sosiale sammenkomster, hindrer meg å treffe nye menn. Det gir meg også falsk håp at vi finner tilbake til hverandre igjen. Så blir drømmen knust, da festen er over...

Jeg er litt mistenksom at "han vil ikke ha meg, vil heller ikke at noen andre skal få meg...".

Vil gjerne høre fra andre "festkjærester" og høre hva dine erfaringer/råd er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ei som blir brukt som pyntedukke, hun er vakker og har vært fotomodell for noen år siden (er ikke det mer nå, men like pen), men hennes mann nekter henne barn, gir henne stor sorg, og hun har så mye vett at hun ikke bare "blir gravid" uten at de begge er enige om det.

Ofte gråter hun og er deprimert, han er litt eldre enn henne, og har barn fra tidligere ekteskap.

Hun har ikke spurt meg om råd, selv om hun har grått og vært ulykkelig, så jeg har ikke gitt henne noen råd, men om jeg var henne ville jeg gått fra han og funnet meg en annen mann.

Vet ikke helt om din situasjon kan sammenlignes, men den har likhetstrekk. Hun er så pen at hun er et slags trofê han har...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...