Gå til innhold

PC-en vil ikke starte opp!!!

Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å fikse litt på sambos PC.

Har fått den på nett og lastet ned noen Updates i går kveld.

Men i dag vil den ikke starte opp.

Den starter som vanlig og kommer helt til det siste vinduet i oppstarten (kjører Windows 2000).

Så starter den på nytt og det samme skjer gang på gang på gang!

Jeg har prøvd alle muligheter mht. sikkermodus, oppstartslogging, siste fungerende osv.. Det samme skjer uansett!!!

Noen som vet hva som er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Japp.. Starter på "W" og slutter på "indows" ;)

Update-saken har sikkert flippet maskinen. Forsøk å reparer win2k med installasjons CDen. Hvis ikke dette går, kan du installere win2k over den gamle installasjonen og hete ut det du trenger av ting, for så å formatere. (Ikke formater når du installerer over da.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Windows 2000 er noe dritt. Og 2000 står ikke for årstallet som mange tro, men for 2000 uidentifiserte feil, mangler og generelle frekkheter som ikke lar seg gjøre noe med.

Det kan hjelpe å installere W98 igjen, hvis du fortsatt sliter, hvis det var det du hadde før da. Hos min andre halvdel hjalp det betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen alternativer:

Alt 1. Lag en bootdiskett.

dvs. formater en diskett i Win2k, kopier over boot.ini, ntldr og ntdetect fra en annen maskin til disketten. Da skal du kunne boote fra disketten. Avinstallere så de siste oppdateringene.

Hvis oppdateringen gjaldt en spesiell maskinvare du har, så kan dette være feilkilden.

Alt 2.: ta ut nettverkskortet. Dette er ofte en feilkilde. Hvis så - invester i et 3com kort. Prøv evt. et annet skjermkort.

Alt 3: oppdater biosen din.

Alt 4: koble fra alle maskivareenheter du ikke må ha for å starte opp maskinen. Se om minnebrikkene sitter godt i.

Kanskje noen av disse hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd!

Er på jobb nå, men det skal fikses når jeg kommer hjem!

Men faktisk er Windows 2000 det mest stabile OS-et jeg har vært börti (selv om XP kommer seg). Har aldri hatt problemer jeg.. derfor aner jeg ikke hva jeg skal gjøre når ting går galt!

Men det er ikke aktuelt med 98.. no way!

Prøver først med en boot-diskett jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det Jordbær!

Tar det som en utfordring jeg :roll: !

Dette SKAL gå bra.

Hvis jeg får sambo til å la være å syyyte!!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin'C
Lea: Helt enig med deg. Win2k er det beste windows OS'et! :)

Lykke til med reparering av PC! :)

Yupp, fordi det er så velbrukt, så kommer xp hakk i hel eller eler plassen, kanskjed e blir danket ut av longhorn, håper dett for det er deilig med stabile os

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...