Gjest Gjest_Rosalita_* Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Jeg er 30 år, og har en del fargeforskjeller i huden. Bruker i dag en ganske transparent foundation, og det funker helt fint til dagtid...men liker i grunn å sminke meg litt mer, og elsker slike foundationer som gir "prikkfri" glatt, "porselenshud"...ehm..om noen skjønner.. Noen som har tips til en relativt dekkende, men naturlig foundation som ikke blir for tørr? Ps. Liker ikke krempudder...
Catzy Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Jeg kjøpte foundation fra Shiseido "The make-up". Jeg liker den bedre enn foundation fra Dior, som ble for tørr for deler av ansiktet mitt.
kollektivet Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Hvilken av de har du Catzy? Er det bare én fra "the make up?"
kollektivet Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Chanel har en del som gir porselenshud, og Dior.
Linda644 Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 (endret) Jeg tror denne er for deg. Den gir kjempegod dekkevne og absolutt porselenshud! Dette er ikke ett krempudder - dette er ett tyktflytende foundation som gir fuktighet. Endret 15. september 2007 av Linda644
Umuriel Skrevet 14. september 2007 #6 Skrevet 14. september 2007 Foundationpudderet til Kanebo dekker også ganske mye. Husker ikke hva det het.
Ce'Nedra Skrevet 14. september 2007 #7 Skrevet 14. september 2007 Semi Matte fra Everydayminerals. I riktig farge.
Gjest Deception Skrevet 15. september 2007 #8 Skrevet 15. september 2007 Foundationpudderet til Kanebo dekker også ganske mye. Husker ikke hva det het. Total Finish?
Catzy Skrevet 15. september 2007 #11 Skrevet 15. september 2007 Hvilken av de har du Catzy? Er det bare én fra "the make up?" Jeg har den som heter Dual Balancing Foundation: http://www.shiseido.co.jp/e/themakeup/prod...ace/face1_1.htm Jeg trodde det kun var den foundationen i "The make-up" serien, men ser nå at det er to til. Den som heter Lifting skal visstnok gi full dekning. Den som heter Stick Foundation gir medium til full. Jeg ville prøvd dem i et parfymeri for å finne ut hvor dekkende og hvor praktiske hver av dem er. Se flere produkter fra Shiseido her http://www.shiseido.co.jp/e/themakeup/prod.../face/index.htm Jeg har prøvd flere produkter fra Kanebo, både en foundation og Total Finish-pudderet. Total Finish er veldig praktisk, siden det dekker mye når du tar det på med svamp. Foundationen er også ok, men den fargen jeg hadde var for mørk om vinteren, så da ble det Shiseido i stedet.
Gjest Deception Skrevet 15. september 2007 #12 Skrevet 15. september 2007 (endret) Hvis du har litt tørr hud, er Kanebo Cream Finish veldig god. Den er ganske dekkende, men man kan også bygge opp dekkevnen gradvis. Jeg synes den har en nydelig konsistens, og bruker den gjerne som fest-foundation, for til daglig foretrekker jeg et mest mulig transparent resultat. Endret 16. september 2007 av Deception
Fruktig Skrevet 15. september 2007 #13 Skrevet 15. september 2007 Jeg har også dual balancing fra Shiseido og er kjempefornøyd med den!
Gjest Hudpleier Skrevet 16. september 2007 #14 Skrevet 16. september 2007 Jeg er utdannet hudpleier, og har i tillegg slitt mye med å finne riktig foundation. Jeg klarer meg rett og slett ikke uten. Syntes "porselenhud" er det vakreste som finnes. Jeg bruker nå GloMinerals foundation (pudder konsistens). Og det er det beste jeg noengang har prøvd!! Det er også kjempebra for huden. Den reneste og beste sminken du finner, og er laget av mineraler. Det finnes også et merke som heter ID, men jeg er mer fornøyd med glo. Begge fås kun kjøpt hos hudpleier. De koster litt (ca 400 kr) og du må ha en spesielbørste til. Men det er sinnsykt bra! Dekker perfekt, huden blir kjempefin, det er så rent at du kan sove med det hvis du vil.
Gjest Deception Skrevet 16. september 2007 #15 Skrevet 16. september 2007 Jeg synes ikke Glo er spesielt dekkende, og for meg er dette faktisk en positiv ting, siden den ser så naturlig ut på. Den pressede er mattere og mer dekkende enn den løse, som har litt mer skimmer i seg.
Saeria Skrevet 16. september 2007 #16 Skrevet 16. september 2007 Det pressede dekker litt, men er langt i fra som kanebos total finish. Det er jeg glad for. Synes det er lettere å kontrollere hvor mye og hvor jeg vil dekke litt ekstra med Glo sitt pressede. Så har jeg jo en fet hudtype og da passer Glo rett og slett bedre enn alt annet jeg har prøvd.
Gjest *smak* Skrevet 16. september 2007 #17 Skrevet 16. september 2007 (endret) Jeg bruker Lancòme photogenic, den dekker godt og gir porselenshud. Vil anbefale den til deg! Endret 16. september 2007 av *smak*
Gjest Gjest_Chanell_* Skrevet 16. september 2007 #18 Skrevet 16. september 2007 Annbefaler Lancome Teint Renergie Lift, den er dyr, men dekker kjempegodt, passer for tørr hud......en helt fantastisk foundation. Jeg har den selv, bruker den når jeg vil være ekstra fin, dvs når jeg vil ha en porslensdukke hud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå