Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei,

Er det noen som har en BRA ansiktskrem og anbefale for tørr og irritert hud i ansiktet. Jeg bruker body lotion i ansiktet idag ( vaseline intesive care) men den fungerer ikke så bra synes jeg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Étoile
Skrevet

Prøv Dr. Hauschas rosekrem, hjelper på min hud når den er tørr og irritert ihvertfall. Inneholder bare naturlige stoffer og det er jo bra! Koster ca 150 kr hos helsekostforretninger.

Gjest Jersey
Skrevet

Jeg bruker bare Nivea Visage sin All Day Aqua. Funker kjempebra.

Skrevet

Biotherm sin rosa serie for tørr hud. Jeg har alltid hatt så tørr hud at jeg har fått kommentarer. Har prøvd utalling kremer. Nå er den mye mye bedre. Husk å rense den også pluss ta peeling en gang i uken omtrent. Vic er ikke bra å bruke i ansiktet. Biotherm er så absolutt vært pengene sine.

Gjest gjest1
Skrevet

har tørr og irritert hud selv, det er skikkelig pyton! Jeg bruker faktisk Biotherm biosensitiv ansiksmaske som fuktighetskrem. Liker den veldig godt. Den trekker fort inn og irriterer ikke huden.Den gir fuktighet hele dage og er faktisk utmerket under sminke. Dessuten er den rimeligere i bruk enn mange ansiktskremer fra biotherm. koster vel ca 225 kr for 75ml.

Gjest Anonymous
Skrevet

Decleor Harmonie Jour er spesielt for sensitiv og irritert hud. I tillegg kan du bruke en slags olje under, Rose d'orient for maksimal fukt. Det funker glimrende for meg med veldig sensitiv, lett tørr hud.

Ja, det koster litt men det er drøye produkter og verdt hver krone. Du kan lese mer på www.decleor.com.

Skrevet

Jeg vil også anbefale Nivea Visage All Day Aqua, den synes jeg er kjempebra! Etter jeg oppdaget den har jeg ikke brukt andre, jeg!

Lillian

Skrevet

Er kjempefornøyd med Elisabeth Ardens Crème Hydratante Continue

Den er litt dyr, 408 for 50 ml (kremen er veeeeldig drøy), men absolutt verdt pengene synes jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet

A-krem fås kjøpt på helsekostbutikker, er drøy, uten parfyme, ikke glinsende, og effektiv mot sensitiv og tørr hud. Koster ca. 150 for ei krukke, som er drøy som sagt.

Aco Hudkrem er kjempefin, uten parfyme, fås på apoteket (i alle fall i Sverige.) og ikke dyr. Pleier først smøre hudkrem, så aloe vera gele etterpå, om kvelden. På morgenen kun hudlotion, type Neutral, fås på de fleste dagligvarebutikker og koster ca. 30 kr.

Kan være lurt å kutte ut parfymert krem, er mulig parfymen irriterer ytterligere.

I stedet for peeling, kan du bruke en såpefri ren vaskeklut i dusjen, og gni inn huden med den. Stå en stund i dusjen først, så hudcellene er bløte og huden varm. Peeling kan gjøre huden irritert dersom du reagerer på noe av innholdet.

Skrevet
Decleor Harmonie Jour er spesielt for sensitiv og irritert hud. I tillegg kan du bruke en slags olje under, Rose d'orient for maksimal fukt. Det funker glimrende for meg med veldig sensitiv, lett tørr hud.

Ja, det koster litt men det er drøye produkter og verdt hver krone. Du kan lese mer på www.decleor.com.

:Nikke:

Skrevet

Jeg kan ikke skryte nok av Babors sensitive 24h cream!

Skrevet

Eller Biotherm sin grønne Jeg er kjempefornøyd med den.

Skrevet

Er også veldig fornøyd med Nivea Visages "All Day Aqua"!!!!! :D

Skrevet

Jeg kjøpte meg Biotherm, Aquasource i forrige uke. Den for aller tørrest hud.

Hadde på et normalt lag med kremen om kvelden. Men så skjer det forbannede styret, at huden blir ENDA mer tørr dagen etter!!!

Hadde på meg noe krem i dag tidlig, og ca fire timer etterpå er det helt knusk tørt oppi pannen!

HVA gjør jeg galt? Gjør kremen så huden plutselig blir avhengig av ti ganger så mye fuktighet?

Skal jeg bare ha på så masse at det hele tiden blir fuktig?

Blir SÅ irritert!! :kjempesinna: Særlig når kremen er så dyr!

Frisquine

Skrevet

..kanskje det er fordi huden din trenger både fukt og fett..? Den Aqua-kremen fra Biotherm er vel først og fremst en fuktighetskrem?

Skrevet
..kanskje det er fordi huden din trenger både fukt og fett..? Den Aqua-kremen fra Biotherm er vel først og fremst en fuktighetskrem?

Det er nok mest sannsynlig derfor ja.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ok, den trenger sikkert både og, ja.

Er det fett i denne Dr. Hauschas Rosekrem og i All Day Aqua?

Eller er det noen andre kremer som passer bedre??

---------------

Frisquine

Gjest Ethereal
Skrevet

Du trenger nok noe annet enn All Day Aqua også, den vil sannsynligvis ha akkurat samme effekt som Biosource. Rosekremen fra Dr Hauscka er temmelig fet, og huden glinser etterpå, så den er egnet for veldig tørr hud. Ellers anbefaler jeg at du snakker med damene som jobber på parfymeriet, og spør dem hva de anbefaler. Personlig synes jeg 100% Time Release Moisture Creme for Very Dry Skin fra Estee Lauder er veldig bra, og jeg har også knusktørr hud som trenger fett i tillegg til fuktighet.

M

Skrevet

Jeg bruker både rensemelk og ansiktskrem fra Avené som er kjøpt på apoteket. Ikke alle apoteker har det, men de fleste. Bruker en krem for ekstremt sensitiv hud som består av minituber med krem. Det reddet i allefall min røde, tørre og to nr for liten hud :blunke:

Bruker forøvrig også leppepomaden fra Avené, beste jeg noensinne har hatt. Eneste som funker for meg

Lykke til

Skrevet

de har en nydelig hudpleieserie på apoteket som heter Vichy laboratoires!

finnes forskjellige for all slags hud. prisen ligger på rundt 150 for de vanlige kremene, og 250 for de for "eldre" hud.

spør på apoteket så får du nok noen prøver på dem.

ellers liker jeg nivea visage sine kremer, og aco myk hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...