Gjest Gjest Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 "Du har klippet deg ser jeg, ja det er godt med litt forandring", sier naboen, og jeg nikker enig, fornøyd som jeg var med min nye frisyre. Men nikket stoppet raskt da hun fortsatte: "ja, denne kler deg så mye bedre enn den gamle..." Heey! Hva var galt med den gamle hårfrisyren min? Hadde jeg gått rundt og vært styggere enn nødvendig i 15 år? Tror ikke det!Jeg var lei av den etter ørten år, men den kledde meg, var lettstelt, og var av den typen som aldri gikk av moten! Selv om jeg var lei av den, betyr ikke at det var noe galt med den! Det samme gjelder fargen på stuen. Ja vel, fargen var kanskje sliten på slutten før vi malte om, men det var da absolutt ikke noe galt med stuen! "Så mye penere nå!", hva mener de egentlig? Hadde vi det stygt før da? Og sofaen? Slitt? Selvfølgelig! Den har overlevd 13 år med barnelek (og voksenlek), det merkes! Men det er den beste sofaen vi har hatt! Den nye er penere nå, men bedre er den ikke, og bare vent i 13 år, så skal vi se hvor pen den nye sofaen er da... Og mobilen, hva med den? Den tok ikke bilder, og jeg kunne ikke høre på musikk med den, men den gjorde det den skulle i mange år! Hva så om den nye har en del finesser den gamle ikke hadde, det betyr ikke at den er bedre, bare annerledes! Og bilen... 20 år gammel, men den gikk som en klokke fremdeles da vi byttet den ut. Aircondition? Hva er galt med å åpne vinduet? Den metoden har fungert i mange tiår før aircondition i det hele tatt ble påtenkt, og den svikter aldri! Jeg likte det jeg hadde før, men av og til trengs en fornyelse. Og det er nettopp det det er! En fornyelse, noe nytt, ikke dårligere, men ikke nøvendigvis bedre heller! Bare ulikt og annerledes.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2007 #2 Skrevet 15. september 2007 Selv om folk sier ting litt klønete eller med feil valg av ord, så er intensjonen i de fleste tilfeller å gi et kompliment, ikke å fornærme deg. Det skal litt mer guts til for å fornærme folk enn å gi et kompliment.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 bare for å være kranglete: Aircondition drar fuktighet (dugg, kondens) ut av bilen mye fortere enn den tradisjonelle måten og i mange tilfeller varmer også bedre. Hvis man er på utkikk etter de nye finessene så er den nye mobilen bedre, og etter et par år er det faktisk på tide å bytte ut mobilen, med tane på batterilevetid o.l, mobiltelefoner er forbruksvare. That being said: Er ikke fryktlig lett å være mann i disse dager Hvis du IKKE legger merke til den nye frisyren, eller ikke komenterer det; da er man ikke følsom nok eller ikke oppmerksom nok. Og hvis man legger merke til den og ikke gir et komplimang synes man ikke den er fin. Om man derimot gir et komplimang synes man den gamle var stygg. Skal ikke være lett Kan bare være at personen så deg i et nytt lys med den nye frisyren og synes den var veldig fin. Når folk gir deg et komplimang, smil og si takk, ikke bruk det mot dem.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Nja. "60 Minutes" er mye bedre. TS' innlegg var kjedelig.
Gjest Frk Åberg Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 Jeg tror mennesker generelt liker nye ting (så lenge det ikke er alt for nytt, men fortsatt har elementer av noe gjenkjennbart). Når noen har klippet seg, kan det nesten like gjerne være fornyelsen mer enn selve hårfrisyren som gjør at jeg syns det er fint. I ettertid kan man kanskje se at den gamle frisyren var best, selv om man der og da syns den nye var finere. Jeg syns også det er litt frekt å si at "du er så mye finere nå enn før". Det holder å si at man er fin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå