Gå til innhold

Ønske velkommen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har falt til meg å ønske velkommen til bords i bryllupet vårt, siden det er vi selv som er verter. Da bare lurer jeg på, hva er det vanlig å si, og hvor lenge snakker man? Folk vil vel gjerne sette i gang å spise så fort som mulig. Og skal man ønske velkommen før eller etter folk har gått og forsynt seg (skal ha koldtbord)? Beklager hvis det var dumt spørsmål, men er helt grønn på det. Har bare vært i ett ordentlig bryllup før, og da var jeg ganske liten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer litt på dette jeg og, bare at vi skal ha 3-retters. kanskje vi overlater dette til toastmasteren.

Skrevet
Da bare lurer jeg på, hva er det vanlig å si, og hvor lenge snakker man?

Hvis dere skal ha toastmaster, sier du bare velkommen til bords til gjestene, med litt småprat rundt,(hyggelig at dere kom, reist langt, store dag, bla bla bla), også introduserer du toastmaster. Toastmaster gir da litt informasjon om kjøreplanen videre, samt parktiske opplysninger(hvordan forsyne seg, røyking, sangtekster osv,osv)

Har dere ikke toasmaster må deu selv ta dette med i velkommen talen.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hordan intoduserer vi toastmasteren da?

Er det bare navnet hans eller skal vi legge ut om han som person, hvordan vi møttes, hvordan han er, gjør osv.?

Skrevet
Det har falt til meg å ønske velkommen til bords i bryllupet vårt, siden det er vi selv som er verter. Da bare lurer jeg på, hva er det vanlig å si, og hvor lenge snakker man? Folk vil vel gjerne sette i gang å spise så fort som mulig. Og skal man ønske velkommen før eller etter folk har gått og forsynt seg (skal ha koldtbord)? Beklager hvis det var dumt spørsmål, men er helt grønn på det. Har bare vært i ett ordentlig bryllup før, og da var jeg ganske liten.

I vårt bryllup var det min far som ønsket velkommen, selv om det faktisk var vi selv som var verter.

Han "klappet" alle sammen til bords, ønsket alle enkelt og greit hjertelig velkommen og introduserte toastmasteren. Han bare presenterte henne ved navn og vår relasjon til henne (hun er tante til brudgommen), sa noen pene ord om henne og pekte henne ut for alle. Så reiste hun seg og fortalte litt om lokalene, hva vi skulle spise/drikke, sin oppgave som toastmaster, hva hun kom til å gjøre (introdusere taler/sanger og slikt). Mens hun snakket gikk servitørene rundt og sjenket i glassene. Da toastmasteren hadde snakket ferdig, ga hun tegn til servitørene og vi fikk servert maten. Vi hadde ikke koldtbord, men jeg ville nok uansett ha ønsket velkommen FØR alle begynte å forsyne seg av maten.

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Enig med Heike.

Man får folket på plass, ønsker velkommen, takker for at folk har kommet for å dele dagen. Avslutter med å gi ordet til toastmaster som - evt. hvis ikke toastmaster - presenterer menyen og programmet.

Dette gjøres før maten - og evt. mens toastmaster snakker får man noe i glasset slik at evt. skåler kan startes tidlig. :)

Endret av Blondie65
Skrevet

I brullypet jeg nettop var i så var det far til brudgommen som sa velkommen til bords før han overlat ordet til toastmasteren og sa et par småord om han.

Gjest Gjest_augustbrud07_*
Skrevet
I brullypet jeg nettop var i så var det far til brudgommen som sa velkommen til bords før han overlat ordet til toastmasteren og sa et par småord om han.

Slik gjorde vi også det :)

Gubben plinget i glasset og ønsket alle velkommen til bryllupet vårt for så å introdusere toastmasteren, resten tok hun seg av :)

Kort og godt!

Skrevet

Tusen takk for svar, alle sammen! Det hjalp masse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...