Kykkelikokos Skrevet 16. september 2007 #21 Skrevet 16. september 2007 Jeg er lykkelig eier av en Philips K9 (førstegenerasjons heltransistorisert farge-TV) og jeg har pr. dags dato ikke sett noen annen Tv med en så klar og naturlig fargegjengivelse. Er det ikke noe galt, når en TV fra 1973 er BEDRE enn en som er nyinnkjøpt? Kan også være noe galt med synet ditt Fargegjengivelse er dessuten ikke alt.
Gjest Nedfall Skrevet 16. september 2007 #22 Skrevet 16. september 2007 Jeg er lykkelig eier av en Philips K9 (førstegenerasjons heltransistorisert farge-TV) og jeg har pr. dags dato ikke sett noen annen Tv med en så klar og naturlig fargegjengivelse. Er det ikke noe galt, når en TV fra 1973 er BEDRE enn en som er nyinnkjøpt? Når det gjelder korrekt fargegjengivelse, det er nok gode grunner de har, de som sverger til 3rørs CRT prosjektorer.. Er visst få av de nymotens digitale greiene som kommer i nærheten av gjengivelsen av hudtoner, for eksempel.
Gjest Nedfall Skrevet 16. september 2007 #23 Skrevet 16. september 2007 Kan også være noe galt med synet ditt Fargegjengivelse er dessuten ikke alt. En ting jeg liker med analoge chassis, er fraværet av digital rekonvertering. Rekonvertering kan gi skikkelig stygge og hakkete overganger i endel filmmateriale, for eksempel gjengivelse av tåke ! I kid you not, man trenger ikke spesielt godt syn for å se det.. Heldigvis slipper man dette idag, med rent digital signalvei.
sEnsAtion Skrevet 17. september 2007 #24 Skrevet 17. september 2007 Hei igjen Takker for mange svar Vi har en Samsung LCD tv, parabolanlegg. Vi er veldig fornøyd med bildekvaliteten, men jeg sitter jo ofte å undrer meg over at noen plutselig er blitt så tykke... Jeg pleier å stille tv inn på "autoformat" . Hvordan vet jeg om det er Widwscreen format eller ikke som det blir sendt i da? De fleste sendinger fra norske kanaler sendes i ekte widescreen. Det er da du har tv-en stilt til 16:9 format og alt ser normalt ut. Dette er noe man merker fort om folk er for smale eller for tykke. Se min forrige post. På min plasma-tv står det ”bredde” når det sendes i ekte widescreen, som en liten melding i noen sekunder når jeg velger en kanal. Jeg kjenner ikke til Samsung sine tv-er. Noen kanaler sender fremdeles noen programmer i det gamle formatet 4:3. Da må du velge 4:3 for å få riktig visning. Det samme dilemmaet forekommer når du har en gammel tv i standardformatet 4:3, da får du brevsprekkformat når det sendes i ekte widescreen. Du har ikke gjort noe galt kjøp, fordi uansett hva du kjøper i dag møter du sendinger av begge formater.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå