Gjest Flyreisende Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Nå har S. Navarsete fått medhold i Eu at vi skal få ta med oss flaskevann på flyet igjen.. Endelig. Jeg reiser mye med fly og jeg driver og betaler 25 kr. for en halvliter med vann. Luften er tørr og jeg trenger mye vann. Ofte har jeg flybytte og da er det å dra i nærmeste kiosk å kjøpe nytt til en dyr pris. Tidligere tok jeg med meg noen flasker i bagen så jeg hadde. De hadde jeg fylt opp fra springen hjemme. Om det blir lov å ha med seg slike flasker vet jeg ikke. Eu var enig at regelen er tullete, dyrt og tungvint. Flyselskapene har iallefall tjent sine kroner på dette. På fly får du vann gratis om du er syk....ellers 25 kr takk. Endelig noen som tok til fornuften.
Gjest dssd Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Nå er jo dette ikke endelig vedtatt i de riktige fora enda, så foreløbig må man forholde seg til reglene om (tilnærmet) væskeforbud. Men ser ut som det går mot en endring av reglene ja. Det er da forresten ikke noe problem å ta med en tom flaske (eller flere) som du fyller opp etter sikkerhetskontrollen. Da slipper du å kjøpe dyrt flaskevann på innsiden.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2007 #3 Skrevet 15. september 2007 Og hva slags flyselskap er dette. Jeg reiser masse, og har aldri betalt for vann.
Gjest Deception Skrevet 15. september 2007 #4 Skrevet 15. september 2007 Artikkelen i Dagbladet (?) i går var tvetydig nok til at det ved første øyekast kunne se ut som om flaskevann igjen var godtatt, men hvis du finleste artikkelen, var det dessverre bare et forslag. Ang. tomme flasker, er jeg ikke helt sikker på hva som gjelder. Hvis det er tillatt å ta med seg, ville jeg blitt svært glad. For vann ombord må man dessverre betale; de fleste selger uansett bare vann i hele flasker, og deler ikke ut glass.
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 15. september 2007 #5 Skrevet 15. september 2007 Det er da forresten ikke noe problem å ta med en tom flaske (eller flere) som du fyller opp etter sikkerhetskontrollen. Da slipper du å kjøpe dyrt flaskevann på innsiden. Fyller opp hvor da? Det er skikkelig ekkelt å fylle vann på en flaske fra et offentlig toalett da, hvis det var det du tenkte på! De fleste kjøper vann inne på flyplassområdet og drikker før de går ombord. Så må de få nytt vann ombord. Som regel får man vann ombord.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2007 #6 Skrevet 15. september 2007 Fyller opp hvor da? Det er skikkelig ekkelt å fylle vann på en flaske fra et offentlig toalett da, hvis det var det du tenkte på! De fleste kjøper vann inne på flyplassområdet og drikker før de går ombord. Så må de få nytt vann ombord. Som regel får man vann ombord. Hvis du kjøper vannet ditt innenfor sikkerhetskontrollen kan du fint ha det med på flyet. Enkelte flyplasser har en ekstra kontroll ved gaten, men på de fleste steder (feks Gardermoen) kan du fint ha med vannet på flyet så lenge det er kjøpt etter sikkerhetskontroll.
minienthe Skrevet 15. september 2007 #7 Skrevet 15. september 2007 Ang. tomme flasker, er jeg ikke helt sikker på hva som gjelder. Hvis det er tillatt å ta med seg, ville jeg blitt svært glad. For vann ombord må man dessverre betale; de fleste selger uansett bare vann i hele flasker, og deler ikke ut glass. tomme flasker er lov å ta med igjennom kontrollen.
Lemona Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 Fyller opp hvor da? Det er skikkelig ekkelt å fylle vann på en flaske fra et offentlig toalett da, hvis det var det du tenkte på! Du må ikke fylle det fra doskåla da..... :-D
Gjest Cosmic Girl Skrevet 16. september 2007 #9 Skrevet 16. september 2007 Det er da forresten ikke noe problem å ta med en tom flaske (eller flere) som du fyller opp etter sikkerhetskontrollen. Da slipper du å kjøpe dyrt flaskevann på innsiden. Det går greit så lenge du flyr fra Norge, men du skal ikke langt fra Norges grenser før vannet i springen ikke lenger anbefales å drikke
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2007 #10 Skrevet 16. september 2007 Det går greit så lenge du flyr fra Norge, men du skal ikke langt fra Norges grenser før vannet i springen ikke lenger anbefales å drikke Men utenfor norges grenser koster vel vannet ofte ikke 25 kr heller...
Gjest Tang Lung Skrevet 19. september 2007 #11 Skrevet 19. september 2007 sitat : Du må ikke fylle det fra doskåla da LOL , good one !!!!!!!!!!!! Hurra , nå kan trønderne igjen ta med karsk om bord (huff og huff med de gullkorna , vil visst ingen ende ta looooooooooooooollll)
Ambi Skrevet 19. september 2007 #12 Skrevet 19. september 2007 Det er da forresten ikke noe problem å ta med en tom flaske (eller flere) som du fyller opp etter sikkerhetskontrollen. Da slipper du å kjøpe dyrt flaskevann på innsiden. ...det er bare det at - selv om du ikke fyller fra doskåla ;-) - så er de fleste smart-ass-flyplasser i detta landet ustyrt med en fotostyrt armatur med forhåndsregulert pisslunkent eller varmt vann, uten mulighet for å få friskt og kaldt vann. Lite digg å fylle på flaske og drikke!! Ambi
Knøttet Skrevet 19. september 2007 #13 Skrevet 19. september 2007 ...det er bare det at - selv om du ikke fyller fra doskåla ;-) - så er de fleste smart-ass-flyplasser i detta landet ustyrt med en fotostyrt armatur med forhåndsregulert pisslunkent eller varmt vann, uten mulighet for å få friskt og kaldt vann. Lite digg å fylle på flaske og drikke!! Ambi De fotostyrte armaturene jeg har vært borti har en "hendel" på siden som gjør at du kan stille varmen på vannet.
Gjest Anti-Liberalist Skrevet 21. september 2007 #14 Skrevet 21. september 2007 Men utenfor norges grenser koster vel vannet ofte ikke 25 kr heller... Men utenfor Norges grenser tjener folk ofte betydelig dårligere enn i Norge. Klasseforskjellene er gjerne også betydelig større. Alt har sin forklaring, vet du.
Gjest Lotus Skrevet 21. september 2007 #15 Skrevet 21. september 2007 De fotostyrte armaturene jeg har vært borti har en "hendel" på siden som gjør at du kan stille varmen på vannet. JEpp. Iallefall på Gardermoen og på Værnes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå