Billebill Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 (endret) Skal i Coktailparty med jobben i neste uke. Kleskode er ikke satt. Så spørsmålet er: Hva er en korrekt coktailkjole? Er den kort eller lang? Kan man velge? Noen forslag til hvor jeg får kjøpt en av slagsen? Endret 14. september 2007 av Billebill
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Vanskelig å svare på uten å vite hva slags budsjett du har. Cocktail kjoler kommer i alle slags prisklasser, alt fra ett par hundre kroner til "the sky is the limit". Lengde er bestandig knekort. Aldri lanfge kjoler!
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Hei Hvis du ser på nordstom.com, trykker på linken "dress shop" så kan du velge cocktail på "shop for event", da får du frem masse cocktail kjoler. Grei pekepinne på hva du skal se etter i butikkene i Norge. Kjolene er knelange.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 Cocktailkjole er kort, pyntet kjole, gjerne uten ermer typ den lille sorte. Til dette selskapssko, helst med hæler og helst ikke støveletter..
Aurela Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 Cocktailkjole er kort, pyntet kjole, gjerne uten ermer typ den lille sorte. Til dette selskapssko, helst med hæler og helst ikke støveletter.. Hvis du har en "søt" coctailkjole kan du jo ha ballerinas også da.. Har hvertfall en jeg, syntes den er kjempefin (mer hverdagslig stoff, ikke glitter) og det passer kjempebra med ballerinas.. (Selvom stoffet er hverdagslig er ikke kjolen det =P)
honey21 Skrevet 17. september 2007 #6 Skrevet 17. september 2007 Mango har ofte fine kjoler. Du kan jo se kolleksjonen på nettet: http://www.mangoshop.com/home.faces De har mange fine og ganske billige kjoler der som ser bra ut. Og en cocktailkjole skal alltid være kort og elegant
Billebill Skrevet 18. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. september 2007 Takk for gode tips! Har funnet en lekker liten sak jeg skal ha på meg (champagnefarget silke, stroppeløs, knelang og sort silkebånd i livet - sweet!), og tar sikte på å bli The Belle of the Ball
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2007 #8 Skrevet 18. september 2007 Hva gjør man hvis man blir invitert på noe sånt noe og har vanvittig stygge legger da? Eller er ukomfortabel i kjole/skjørt???
Gjest Elfrida Skrevet 18. september 2007 #10 Skrevet 18. september 2007 Jeg har vært i cocktailparty med lang kjole, jeg er heeelt sprø altså!
Bokormen Skrevet 18. september 2007 #11 Skrevet 18. september 2007 ... og jeg har sett damer i coctailselskap i dress-/smokingbukse, noe jeg syns kan være utrolig stilig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå