Gå til innhold

Coop medlemskort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så blakk denne måneden og har sittet her og skrapt sammen alt jeg har av penger. Men så kom jeg på at jeg har jo et sånt coop-kort, der jeg har tjent meg opp en tusenlapp eller to. Hvordan får jeg egentlig brukt disse pengene? Kan man ta dem ut i kontanter? Hvordan gjør men det? Noen som har gjort noe med pengene som vet?

Skrevet
Jeg er så blakk denne måneden og har sittet her og skrapt sammen alt jeg har av penger. Men så kom jeg på at jeg har jo et sånt coop-kort, der jeg har tjent meg opp en tusenlapp eller to. Hvordan får jeg egentlig brukt disse pengene? Kan man ta dem ut i kontanter? Hvordan gjør men det? Noen som har gjort noe med pengene som vet?

ja, det er klart du kan bruke pengene!!

Ta kontakt med coop og hør hvor nærmeste butikk du kan ta dem ut i ligger - det er nok ikke sikkert du kan få ut pengene på nærmeste Prix..

Skrevet
ja, det er klart du kan bruke pengene!!

Ta kontakt med coop og hør hvor nærmeste butikk du kan ta dem ut i ligger - det er nok ikke sikkert du kan få ut pengene på nærmeste Prix..

Kan du virkelig det, hos oss har de utbetaling avv bonuspenger i beg. av februar en gang, har aldri tenkt på at vi klanskje kan få de ut før det

Skrevet

du kan ta ut pengene i alle coop-butikker som har "medlemskontor", eller hva jeg skal kalle det.

Skrevet
Kan du virkelig det, hos oss har de utbetaling avv bonuspenger i beg. av februar en gang, har aldri tenkt på at vi klanskje kan få de ut før det
Jeg tror ikke du kan ta ut årets kjøpeutbytte før etter årsskiftet, men har du penger til gode fra tidligere år kan du ta dem ut når som helst.
Skrevet

Man kan vel kanskje velge det da, om man vil ha dem utbetalt en gang i året eller "spare" dem? Jeg har aldri fått utbetalt noen penger fra coop, får bare en oversikt over hvor mange penger jeg har tjent opp en gang i året eller noe. Og jeg har vært medlem i noen år nå.

Også blir jeg sååå irritert når jeg tenker på hvor mye jeg kunne ha fått hvis jeg bare hadde vært flinkere til å bruke kortet! Bruker det jo nesten aldri og det kan jeg angre på nå når jeg virkelig trenger penger.

Men uansett, litt er jo bedre enn ingenting. Drar ned på en coopbutikk i morgen jeg da og forhører meg litt. Takk for svar alle!

Skrevet
Man kan vel kanskje velge det da, om man vil ha dem utbetalt en gang i året eller "spare" dem?
:Nikke: Nettopp! Så når du har vært medlem i flere år burde det ikke være noe problem å få ut alt unntatt kjøpeutbyttet som er opptjent i år.
Skrevet

Ok, utbetalt til medlemskontoen ja! Skjønte det nå, er bare litt treig. Hallo ass. :ler:

Skrevet

Pengene som allerede står på konto kan du ta ut når som helst på året. Men det må alltid stå 300 på konto( de som ble satt inn som depositum, de får du igjen når du avslutter kontoen)

Hver februar blir fjorårets intjente penger registrert på kontoen og de kan tas ut etterpå det.

De kan kun tas ut i kontanter der jeg jobbet i allefall..

Skrevet
- det er nok ikke sikkert du kan få ut pengene på nærmeste Prix..

Joda, kjøpeutbytte kan du ta ut på nærmeste Pix.

Skrevet
Pengene som allerede står på konto kan du ta ut når som helst på året. Men det må alltid stå 300 på konto( de som ble satt inn som depositum, de får du igjen når du avslutter kontoen)

Det er 100 kr som må stå igjen på kontoen.

• 2 uker senere...
Skrevet
Det er 100 kr som må stå igjen på kontoen.

Ikke der jeg jobber.. kommer sikkert ann på hvilken region du hører til.

Skrevet

Jeg er medlem i Trondos, og der er det 100 kr som gjelder.

Skrevet

Har det noe å si hvor man meldte seg inn? Jeg er medlem fra Stavanger (Madla handelslag), men nå bor jeg i Oslo, og er aldri i Stavanger lenger. Kan jeg dra til en butikk i Oslo og få utbyttet mitt da?

Skrevet
Har det noe å si hvor man meldte seg inn? Jeg er medlem fra Stavanger (Madla handelslag), men nå bor jeg i Oslo, og er aldri i Stavanger lenger. Kan jeg dra til en butikk i Oslo og få utbyttet mitt da?

Du må flytte medlemsskapet til ditt lokale lag, evt avslutte det og få penger på konto. Du får det ikke ut i Oslo. Du får jo mindre kjøpeutbytte også sannsynligvis når du ikke har flyttet medlemsskapet.

• 7 år senere...
Annonse
Skrevet

Selve kjøpeutbyttet tror jeg du kan få overført fra coopkontoen din over nettet. Det som er verre er når du skal avslutte medlemsskapet.

Jeg var i liknende situasjon som deg og ville avslutte medlemsskapet mitt siden jeg ikke bor nær en coopbutikk uansett, så jeg får ikke brukt kortet noe særlig. På coop sin hjemmeside står det kun følgende:

Dersom du ønsker å avslutte ditt medlemskap kan dette gjøres i de fleste Coop-butikkene. Da tilbakebetales ditt andelsinnskudd og evt innestående beløp på din medlemskonto bli utbetalt til deg.

Jeg er registrert i Coop Innlandet, men bor nå i region Øst. Siden det ikke sto noe spesifikt om dette trasket jeg opp til nærmeste Coop med infokontor (tok ikke sjansen på at de gjorde det i kassa, selv om det heller ikke sto noe om det). Der fikk jeg beskjed om at jeg måtte avslutte medlemsskapet i riktig samvirkelag og at de ikke visste hvordan man byttet. På nettet fant jeg en link til et skjema man skal fylle ut (skjema-utmelding-og-overforing-av-innskudd.doc) og levere inn i en coop butikk. Her blir det ekstra trøblete fordi det står at man skal melde seg inn i sitt lokale lag først, og så overføre pengene fra den gamle til den nye. Det at han i infokontoret ikke visste hvordan man byttet gjør at jeg ikke akkurat gleder meg til å troppe opp med det skjemaet.

I morgen vil jeg prøve å ringe medlemsservicetelefonen og se hva de sier (det er helg), oppdaterer når jeg vet mer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Coop bonus og annen opptjent fordel får man utbetalt i OBS sine infoskranker, uten problemer, når regnskapet er klart i begynnelsen på februar hver mnd.

Å avslutte konto skal være like enkelt, så sant man har en butikk i nærheten.

Anonymous poster hash: 6f700...18a

AnonymBruker
Skrevet

Selve kjøpeutbyttet tror jeg du kan få overført fra coopkontoen din over nettet. Det som er verre er når du skal avslutte medlemsskapet.

Jeg var i liknende situasjon som deg og ville avslutte medlemsskapet mitt siden jeg ikke bor nær en coopbutikk uansett, så jeg får ikke brukt kortet noe særlig. På coop sin hjemmeside står det kun følgende:

Dersom du ønsker å avslutte ditt medlemskap kan dette gjøres i de fleste Coop-butikkene. Da tilbakebetales ditt andelsinnskudd og evt innestående beløp på din medlemskonto bli utbetalt til deg.

Jeg er registrert i Coop Innlandet, men bor nå i region Øst. Siden det ikke sto noe spesifikt om dette trasket jeg opp til nærmeste Coop med infokontor (tok ikke sjansen på at de gjorde det i kassa, selv om det heller ikke sto noe om det). Der fikk jeg beskjed om at jeg måtte avslutte medlemsskapet i riktig samvirkelag og at de ikke visste hvordan man byttet. På nettet fant jeg en link til et skjema man skal fylle ut ( VEDLAGT.doc) og levere inn i en coop butikk. Her blir det ekstra trøblete fordi det står at man skal melde seg inn i sitt lokale lag først, og så overføre pengene fra den gamle til den nye. Det at han i infokontoret ikke visste hvordan man byttet gjør at jeg ikke akkurat gleder meg til å troppe opp med det skjemaet.

I morgen vil jeg prøve å ringe medlemsservicetelefonen og se hva de sier (det er helg), oppdaterer når jeg vet mer.

Etter 7,5 år har sikkert TS funnet en løsning!

Anonymous poster hash: 43566...aa6

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...